خبرنگاران معاون استاندار فارس:طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان پابرجاست

به گزارش گروه سرگرمی، شیراز-خبرنگاران- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت:طرح فاصله گذاری اجتماعی که طرح هوشمند مقابله با کروناست و بعضی نمودهای آن کنترل ترددها،لغو تجمع ها و تعطیلی صنوف غیر ضرور است کماکان با قوت و قاطعیت در استان پابرجاست و تداوم خواهد داشت.

خبرنگاران معاون استاندار فارس:طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان پابرجاست

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

عبدالرضا قاسم پور دوشنبه 18 فروردین 99 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: این طرح هوشمند بر اساس شیوه سابق و همه موارد پیش بینی شده تا 23 فروردین 99 ادامه دارد و به احتمال قوی با هدف حفظ سلامت مردم تا 30 فروردین به همین شکل تداوم پیدا می نماید.

وی ادامه داد: تمام مباحث پیش بینی شده در این طرح از جمله کنترل مبادی ورودی شهرها، لغو تجمع ها و مراسم های رسمی و غیررسمی، تعطیلی هتل ها و مراکز اقامتی، گردشگری و تاریخی و صنوف غیرضرور همچنان پابرجاست.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: همچنین همه فروشگاه های عظیم و مشاغل مهم و حساس باید پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: تنها صنوفی که اسامی آنها پیش از این نیز اعلام شده و مایحتاج ضروری مردم را تامین می نمایند همچنان فعالیت خواهند کرد.

وی بیان نمود: احتمال تغییر جزئی در فعالیت یک الی دو صنف حسب ضرورت و احتیاج مردم و شرایط زمانی وجود دارد که در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

لزوم اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی در تمام واحدهای تولیدی و اصناف استان

قاسم پور گفت: به واحدهای تولیدی استان نیز که در ایام نوروز به صورت داوطلبانه فعالیت خود را تعطیل کردند، ابلاغ شده است، اگر می خواهند فعالیت خود را از سر بگیرند محدودیتی برای آنان وجود ندارد اما باید حتما به صورت دقیق پروتکل های بهداشتی را رعایت و وسایل و لوازم مراقبتی و ایمنی و حفاظتی و بهداشتی را برای کارکنان و کارگران خود فراهم نمایند و آموزش های لازم را در این زمینه به آنان ارایه دهند و به طور جد بر اجرای پروتکل ها نظارت داشته باشند.

وی افزود: دستگاه های نظارتی نیز نظارت های لازم را انجام می دهند تا پروتکل های بهداشتی در کارخانه ها و واحدهای تولیدی به درستی اجرایی گردد.

وی ادامه داد: در بحث اصناف نیز اتاق اصناف، اتحادیه های صنفی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه های علوم پزشکی مکلف شدند نظارت جدی تر و قوی تری را بر رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند.

دستگاه های اجرایی فارس شرایط را برای حضور کمتر کارکنان فراهم نمایند

معاون استاندار فارس درباره نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی استان نیز گفت: ستاد ملی بیماری کرونا مصوب نموده است تا 23 فروردین حداکثر یک سوم کارمندان در محل کار حضور داشته باشند و از 23 فروردین به بعد یک سوم به صورت دورکاری یا مرخصی استحقاقی باشند.

قاسم پور افزود: دستگاه های اجرایی استان فارس ضمن رعایت این مصوبه باید شرایطی را فراهم نمایند تا برای حفظ سلامت کارکنان و ارباب رجوع، کارکنان حضور کمتری در محل کار داشته باشند و به شکل دورکاری و استفاده از مرخصی استحقاقی فعالیت نمایند البته مرخصی استحقاقی جزو مرخصی آنان محسوب نمی گردد.

وی ادامه داد: اولویت دستگاه های اجرایی استان برای حضور نیافتن کارکنان در محل کار با افراد مسن و افراد و دارای بیماری زمینه ای باشد.

ساعت کار دستگاه های اجرای فارس از 23 فروردین به بعد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: ساعت کار دستگاه های اجرایی استان نیز از 23 فروردین به بعد هفت صبح الی 14 خواهد بود.

تداوم کنترل مبادی ورودی شهرها

قاسم پور در ادامه به تداوم کنترل مبادی ورودی شهرها در سطح استان اشاره نمود و افزود: این کنترل ها کماکان با قوت تا 30 فروردین ادامه خواهد داشت و در تمام محورهای مواصلاتی استان کنترل های لازم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت های آموزشی در مدارس و مقطع کارشناسی دانشگاه ها تا 30 فروردین تعطیل است و باید از ظرفیت فضای مجازی استفاده گردد.

تعطیلی اماکن اقامتی، گردشگری، تاریخی و مذهبی فارس تا 30 فروردین

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: زیارتگاه ها و اماکن مقدس نیز در استان فارس تا 30 فروردین ماه تعطیل هستند.

قاسم پور افزود: در ادامه طرح هوشمند فاصله گذاری اجتماعی همه هتل ها، مراکز اقامتی، گردشگری، تاریخی و مذهبی تا 30 فروردین در استان فارس تعطیل هستند و مدیران هتل ها و مراکز اقامتی در نشست برگزار شده با تمایل خود به صورت داوطلبانه جهت حفظ سلامت مردم فعالیت خود را تعطیل نموده اند که این همکاری و همراهی اصناف و مردم و گروه های مختلف ستودنی است.

معاون استاندار فارس گفت: همچنین پارک ها و بوستان ها تعطیل هستند و شهرداران و دهیاران مکلف هستند تدابیری اتخاذ نمایند تا مردم در این مکان ها حضور نداشته باشند و ازدحام و تجمعی صورت نگیرد.

مردم همچنان در خانه بمانند

قاسم پور افزود: در ادامه طرح هوشمند فاصله گذاری اجتماعی همه تجمع ها رسمی و غیررسمی، مجالس ختم و عروسی و هر نوع برنامه ای که موجب تجمع و ازدحام و شیوع بیماری کرونا گردد در سطح استان لغو است و باید از برگزاری این مراسم ها جلوگیری گردد، مردم اصل در خانه ماندن را رعایت نمایند و برای کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا کماکان در خانه حضور داشته باشند.

وی افزود: بیرون آمدن از خانه صرفا برای کارهای ضروری باشد و باید به حداقل برسد.

تدابیر پیش بینی شده در دروازه کازرون شیراز

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین در ارتباط با دغدغه و انتظار مردم و جامعه پزشکی پیرامون فعالیت اصناف دروازه کازرون شیراز گفت: تدابیر و تمهیداتی اندیشیده شده که فروشگاه ها به صورت یک در میان باز است.

قاسم پور افزود: همچنین ساعت فعالیت اصناف تا ساعت 18 محدود شده است و این محل به طور مداوم ضدعفونی و گندزدایی می گردد و شرایطی فراهم شده است تا تجمع و شلوغی در این محل کمتر باشد.

دروازه کازرون، از مراکز اصلی توزیع میوه، تره بار و ماهی در شهر شیراز است.

گسترش خرید اینترنتی در فارس

معاون استاندار فارس در ادامه بیان نمود: همچنین با برنامه ریزی اجرا شده خرید اینترنتی و آنلاین و خریدهای غیر حضوری در استان در حال گسترش است که نقش مهمی در کاهش زنجیره انتقال دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 908

به "خبرنگاران معاون استاندار فارس:طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار فارس:طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید