خبرنگاران عون: ترامپ در کنفرانس یاری به لبنان در پاریس حاضر می شود

به گزارش گروه سرگرمی، تهران- خبرنگاران- میشل عون رئیس جمهوری لبنان آدینه شب گفت: دونالد ترامپ در تماس تلفنی با وی، برای شرکت در کنفرانس پاریس که از سوی رئیس جمهوری فرانسه برای یاری به لبنان قول برگزاری آن داده شده، اعلام آمادگی نموده است.

خبرنگاران عون: ترامپ در کنفرانس یاری به لبنان در پاریس حاضر می شود

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از المیادین، عون اضافه نمود: ترامپ در گفت وگوی تلفنی با وی به خاطر قربانیان انفجار بندر بیروت، تسلیت گفته است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا تأکید نموده است که واشنگتن به صورت فوری یاری هایی را در همبستگی با مردم لبنان به این کشور ارسال خواهد نمود و در این شرایط در کنار مردم خواهد بود.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری لبنان نیز گفت: امیدواریم آمریکا در مورد موضوع ترسیم مرزهای دریایی یاری کند.

عون اضافه نموده است: برای حفظ ثبات امنیتی و اجتماعی باید بایکدیگر کار کنیم.

رئیس جمهوری لبنان به همتای آمریکایی خود گفته کشورش امیدوار به همکاری با آمریکا برای مبارزه واقعی با فساد و جوابگو کردن افراد فاسد است.

عصر سه شنبه گذشته در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن که حاوی دو هزار و 700 تن نیترات آمونیوم بود، رخ داد که بر اثر آن، تا به امروز 154 نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

کشورهای مختلف دنیا روز چهارشنبه با ارسال پیغام هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای یاری به این کشور اعلام کردند.

تا به امروز از ایران سه فروند هواپیمای حامل امکانات پزشکی و یاری های مورد احتیاج مردم بیروت به همراه تیم پزشکی به لبنان گسیل شده و نخستین بیمارستان صحرایی توسط تیم پزشکی اعزامی ایران در شهر کار خود را شروع نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1099

به "خبرنگاران عون: ترامپ در کنفرانس یاری به لبنان در پاریس حاضر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عون: ترامپ در کنفرانس یاری به لبنان در پاریس حاضر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید