خبرنگاران استفاده از ماسک در محیط های بیمارستانی تابع دستورالعمل ها است

به گزارش گروه سرگرمی، بیرجند - خبرنگاران - مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: استفاده از ماسک و وسایل حفاظت فردی توسط پزشکان، دانشجویان و سایر افراد حاضر در بیمارستان ها و محیط های درمانی تابع دستورالعمل های فنی و کارشناسی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

خبرنگاران استفاده از ماسک در محیط های بیمارستانی تابع دستورالعمل ها است

ولی الله زراعتکار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: مطالبی در شبکه های اجتماعی مبنی بر اینکه حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با ارسال پیامک به کادر اداری و درمانی بیمارستان ها، استفاده از ماسک را برای آنها ممنوع اعلام نموده، از روز گذشته منتشر شده که ضمن تکذیب این موضوع، استفاده از هرگونه وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک، توسط پزشکان، کارکنان، دانشجویان و سایر افراد حاضر در محیط های درمانی و بهداشتی، تابع دستورالعمل های فنی و کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور براساس استانداردهای علمی و تخصصی تهیه شده است و در هر بیمارستان یا مرکز جامع سلامت بستگی به شرایط زمانی و مکانی توسط مسوولان مربوطه برای اجرا ابلاغ می گردد.

وی توضیح داد: بنابراین هیچ کدام از واحدهای دیگر از جمله حراست در مورد اینگونه ضوابط دخالتی نداشته و ندارند.

مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از پزشکان، دانشجویان و همه پرسنل بیمارستان ها و مراکز جامع سلامت خواست ضمن مراقبت و هوشیاری کامل در این برهه حساس و توجه نکردن به اینگونه شایعات و جوسازی ها، صرفا بر اساس دستورات صادر شده از سوی مدیریت بیمارستان ها و مراکز بهداشت تابعه اقدام نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز روز گذشته بیان کرد: بیمارستان ولیعصر (عج) بیرجند به عنوان مرکز اصلی که اگر بیمار مشکوک به کرونا داشته باشیم، تجهیز شده است.

محمد دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه مردم استان باید مطلع باشند و مراقبت های لازم را انجام دهند گفت: در هفته های اخیر آمادگی لازم در حوزه بهداشت و درمان و همچنین اورژانس پیش بیمارستانی اجرا شده و اقدامات لازم اجرا شده است.

وی با بیان اینکه آمبولانس های ما امکانات لازم برای انتقال بیماران مشکوک را دارند تاکید نمود: بیمارستان های سطح استان با توجه به اطلاع رسانی که در این خصوص اجرا شده، از آمادگی لازم برخوردار هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه نمود: هفته گذشته بازدیدی از مرز و پایانه مرزی داشته ایم و 2 تیم در این 2 نقطه مستقر شده اند تا افرادی که از کشور افغانستان وارد کشور می شوند را مورد آنالیز قرار دهند و موارد مشکوک اجازه ورود به کشور داده نخواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 788

به "خبرنگاران استفاده از ماسک در محیط های بیمارستانی تابع دستورالعمل ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از ماسک در محیط های بیمارستانی تابع دستورالعمل ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید