جاذبه های گردشگری روتردام هلند Rotterdam

به گزارش گروه سرگرمی، دیدنی های روتردام هلند

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با دیدنی های روتردام هلند اشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

جاذبه های گردشگری روتردام هلند Rotterdam

روتردام یکی از بزرگترین شهرهای بندری دنیا است که به دلایل مختلف شناخته می گردد. فرهنگ ها و معماری های مختلف و رودخانه های زیبای روتردام را به یکی از زیباترین شهرهای اروپا تبدیل نموده است. روتردام بزرگترین بند اروپا و بزرگترین بندر دنیا پس از بندر شانگهای چین می باشد.

این شهر با حدود 600000 نفر جمعیت پس از آمستردام پرجمعیت ترین شهر هلند است. روتردام از هر لحاظ مقصدی بی نظیر است. بهشت غذا، گل، معماری زیبا و هر آنچه از یک شهر بی نظیر انتظار دارید در روتردام وجود دارد. بدون شک سفر به روتردام یکی از برترین تجربه های سفر شما خواهد بود.

کلیسای سنت لارنز کرک (Grote of Sint-Laurenskerk)

این کلیسا از جمله کلیساهای پروتستان روتردام است و نیز تنها بقایای قرون وسطایی روتردام به شمار می رود. این کلیسا بین سالهای 1449 تا 1525 ساخته شد. در سال 1621 میلادی مناره چوبی به برج اضافه شد که به وسیله هندریک دی کیسر طراحی شد. کیفیت ضعیف چوب آن باعث شد تا در سال 1645 میلادی آن مناره تخریب گردد. بعداً یک مکعب سنگی به این برج اضافه شد که در سال 1650 برای پایه و اساس آن بنا بسیار سنگین بود. در سال 1655 و بعد از اضافه شدن پایه و ستون های تازه برج مستحکم تر شد.

بندر قدیمی و موزه دریانوردی (The Old Harbor and Marine Museums)

همانطور که پیشتر گفتیم، روتردام از دیرباز به عنوان بندری مهم شناخته می شده است. امروزه بافت بندر قدیمی روتردام به خوبی حفظ شده و پر از قایق های قدیمی بازسازی شده است. حتی جالب است بدانید که تعدادی از شهروندان روتردام در این قایق ها زندگی می نمایند. گشت و گذار در این منطقه و بعلاوه بازدید از موزه دریانوردی که در سال 1873 تاسیس شده شما را با تاریخ این شهر بیشتر آشنا خواهد نمود.

مجسمه روتردام (The Destroyed City)

مجسمه روتردام یا شهر تخریب شده، یادمانی از بمباران این شهر در 14می 1940 میلادی به وسیله نیروی هوایی آلمان نازی است که باعث تخریب بافت تاریخی و مرکز شهر روتردام شد. این مجسمه 6.5 متری به وسیله اوسیپ زادکین (Ossip Zadkine)، مجسمه ساز فرانسوی روسی الاصل ساخته شد و در سال 2010 میلادی در لیست میراث ملی هلند ثبت شد.

آسیاب های بادی کیندرداک (Kinderdijks Windmills)

23 کیلومتری غرب روتردام و روی رود نورد، روستای کوچک و زیبایی به نام کیندرداک واقع شده است. این روستا نام خود را از یک افسانه مشهور می گیرد که درباره گهواره کودکی صحبت می نماید که در طول روز سیل آسای سنت الیزابت در 1421 تنها گذاشته شد. از 19 آسیاب بادی قرن 18 که در این مکان قرار دارند، تماما در سازمان میراث دنیای یونسکو ثبت شده اند. این آسیابهای بادی در بین سالهای 1722 و 1761 ساخته شده و همگی با هم بزرگترین مجموعه آسیابهای بادی کشور را تشکیل می دهند.

خانه های مکعبی روتردام (Cube Houses)

در سال 1984 معمار معروف این شکل تعداد 38 خانه مکعبی ساخت. هر کدام از این خانه ها 100 مترند و قسمتی از فضای خانه هم به علت طراحی مکعب ها بدون استفاده است.

منطقه Delfshaven و کلیسای جامع قدیمی

این منطقه یکی از محبوب ترین منطقه ها این شهر شلوغ است. این نقطه از شهر به وسیله هلندی ها مورد احترام زیرا زادگاه یک شخصیت افسانه ای هلندی به نام پیت هین یکی از چهره های قرن شانزدهم هجری است که در طول جنگ طولانی بین هلند و اسپانیا نقش بسزایی داشت.

باغ وحش سلطنتی روتردام (The Royal Zoo)

یکی از قدیمی ترین باغ وحش های هلند و دیدنی های روتردام هلند ، باغ وحش سلطنتی روتردام است که در سال 1857 تأسیس شده و از زیباترین مکان های شناخته شده برای گذراندن اوقات فراغت می باشد. حیواناتی مانند فیل های جوان، پاندای قرمز و دیگر گونه های جانوری مجذوب کننده و دوست داشتنی این باغ وحش را به یکی از جاهای زیبا برای کشف طبیعت وحشی تبدیل نموده است.

پل اراسموس (Erasmus)

این پل زیبا از سال 1996 بر روی روخانه ماس کشیده شده و شمال و جنوب شهر را به هم پیوند می دهد. این پل یک ستون نامتقارن 139 متری دارد که ظاهری خاص به آن داده است.

برج یوروماست (Euromast)

این برج 186 متری که نماد شهر روتردام است در پارک هاون واقع شده است و در سال 1960 درست شده است. می توانید به رستوران این برج بروید و چشم اندازی دیدنی از شهر ببینید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2307

به "جاذبه های گردشگری روتردام هلند Rotterdam" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری روتردام هلند Rotterdam"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید