آشنایی با مناطق گردشگری پکن

به گزارش گروه سرگرمی، اگر برنامه سفرتان را به شهر پکن انتخاب نموده اید جالب است بدانید که چمدان هایتان را در یکی از کهن ترین و در عین حال مدرن ترین شهرهای دنیا باز می کنید و در واقع در این سفر پر از جاذبه های گردشگری چین که به طور همزمان سنت و مدرنیته در کنار هم به زیبایی قرار گرفته است را خواهید دید ؛ پکن، پایتخت باقی مانده از یک امپراطوری بزرگ 5 هزارساله با نماهایی ویژه و منحصر به فرد و زیبایی است که گردشگران پکن را غرق در هیجان می نماید و شهری زنده و پرجنب و جوش است که بخش های مختلفی از تاریخ را در خود به زیبایی جای داده است ؛ در ضمن در این شهر برای سفری پر از دیدنی ها و شگفتی ها همه چیز فراهم شده است ، از بقایای اعجاب آور امپراطوری متعلق به 5 هزار سال پیش گرفته تا ورزشگاه های وصف نشدنی و دهکده المپیک که کمتر از 10 سال سن دارند و ساختمان های مدرن با معماری های حیرت انگیز و مدرن با طراحی سبک هایی تلفیقی از شانگهای و معماری غرب که بسیار محصور کننده است.

آشنایی با مناطق گردشگری پکن

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شهر ممنوعه یکی از کاخ های عظیم در جهان می باشد که هم ردیف با کاخ های کرملین ، باکینگهام و ورسای مشهور است و شاید بتوان گفت این محبوب ترین مناطق گردشگری چین در پکن است

معرفی مناطق گردشگری پکن

شهر ممنوعه

شهر ممنوعه یکی از کاخ های عظیم در جهان می باشد که هم ردیف با کاخ های کرملین ، باکینگهام و ورسای مشهور است و شاید بتوان گفت این محبوب ترین مناطق گردشگری چین در پکن است که ازدحام جمعیت آن را به راحتی اثبات می کند و شما گردشگران چین می توانید در الویت سفر خود آن را قرار دهید . ضمناً شهر ممنوعه برای قرن ها مقر دولت چین بوده است، در نتیجه محدودیت هایی برای افراد عادی وجود داشته است و امروزه برای هر کسی که می خواهد در خصوص میراث پادشاهی میانه اطلاعات تکمیلی بدست آورد این مکان برایش قابل بازدید است و واقعا هیچ راهی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت از گردشگران در اینجا وجود ندارد ، اما بازدید نمایندگان ممکن است بخواهند که سالن ها را در هر طرف برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشور آنالیز نمایند که بیشتر مردم برای دیدن سالن های عظیم به اینجا می فرایند و از گنجینه های خاموش در سمت راست چشم پوشی می نمایند.

بادالینگ

بادالینگ ساده ترین محل برای دسترسی به دیوار عظیم شهر پکن می باشد و یکی از شلوغ ترین مکان ها در کشور چین محسوب می گردد . گفتنی است که شما گردشگران چین برای دوری از ازدحام جمعیت در یک بعد از ظهر در اواسط هفته به بازدید این مکان بروید و ضمناً این محل با اتوبوس عمومی از Deshengmen در جاده رینگ دوم پکن قابل دسترسی می باشد و اینکه بادالینگ مکانی است که در آن دولت چین بازدید نمایندگان رسمی خود را در پکن برای بازدید به آنجا می برد تا تجربه های متنوعی کسب نمایند و نماهای دیوار عظیم طولانی ترین موزه در فضای باز جهان است که پیچ خورده در میان کوه ها که تصاویری بسیار جذاب خلق نموده است . بادالینگ دسترسی با جایگاه چرخدار به بعضی از بخش ها را داراست و همچنین خانه موزه دیوار عظیم شگفت آور با دایوراماهایی از ساختمان و دفاع از دیوار می باشد.

معبد بهشت

جالب است در سفر به پکن بدانید که معبد بهشت به عنوان یک معبد تائوئیست شناخته و دارای شهرت می باشد ، اگر چه در بهشت چینی قبل از تاریخ تائویسم عبادتگاه بوده است و نیز معبد از سال 1406 تا سال 1420 میلادی در زمان سلطنت یونگلو ساخته شده است که او نیز مسئول ساخت و ساز شهر ممنوعه در پکن بوده و ضمناً معبد بهشت همچنین توسط یک پارک عمومی گسترده محبوب با ساکنان محلی در حال تمرین تای چی در صبح و در تعطیلات آخر هفته احاطه شده است.

کاخ تابستانی

کاخ تابستانی در 15 کیلومتری از مرکز شهر پکن قرار گرفته است و به طور کلی توسط تپه و دریاچه کونمینگ احاطه شده و همانطور که از نام آن تعیین است قصر تابستانی به عنوان اقامتگاه تابستانی توسط حاکمان امپراطوری چین مورد استفاده قرار گرفته بوده است که یک عقب نشینی از شهر ممنوعه می باشد و این باغ در سال 1750 میلادی به طور گسترده ای همراه با بازسازی سبک های مختلف کاخ ها و باغ ها از سراسر چین گسترش پیدا کرد و کونمینگ دریاچه به تقلید از دریاچه غرب در Hangzhou احداث شد.

میدان تیانانمن

میدان تیانانمن توسط بناهای تاریخی به سبک شوروی و ساختمان های دولتی گرفته است که مهم است در پکن بدانید که این میدان عظیمترین میدان شهری در جهان بشمار می رود و این یک مکان منحصر به فرد و یک نقطه برای گذراندن روزهای تعطیل شما در چین می باشد و همچنین جاذبه دیدینی برای بازدید نمایندگان پکن از سراسر جهان است ؛ همچنین مراسم بالا بردن پرچم و پایین آوردن آن در سپیده دم و هنگام غروب در قسمت شمالی میدان همه روزه انجام می گیرد و چهار شیر مرمری در مقابل دروازه تیانانمن واقع شده است و یکی از آنها در شمال غربی دارای یک سوراخ گلوله در معده خود را از زمان قتل عام در سال 1989 در میدان تیانانمن دارد .

پارک بیهای

پارک بیهای در مرکز پکن قرار گرفته است و برای بازدید در هر زمان از سال برای شما عزیزان در پکن لذت بخش خواهد بود و در محبوب ترین پارک پکن ، مردم در دریاچه در فصل زمستان اسکیت روی یخ می فرایند و در فصل بهار زمانی که درختان شکوفه داده اند در آنجا می توانید قدم بزنید و کلی عکس یادگاری بگیرید، معبد سفید داگوبای در آن به سبک تبتی در جزیره Qionghua نقطه عطفی در پکن محسوب میگردد و از آنجا که این پارک بسیار به شهر ممنوعه نزدیک است زمانی یک زمین بازی سلطنتی برای حاکمان بوده است و در نهایت صبح آخر هفته یک زمان خوبی برای بازدید شما گردشگران پکن است چرا که چینی ها را در حال پایکوبی می بینید ، آواز کارائوکه و یا اپرای پکن می خوانند و بدمینتون بازی می نمایند یا کوارتت زهی را اجرا می نمایند و این یک میز متنوع واقعی از سرگرمی برایتان خواهد بود.

معبد لاما

معبد یانگهی لاما کاخ صلح و هماهنگی در بخش شمال شرقی پکن واقع شده است که یکی از عظیمترین صومعه های بودایی تبتی در جهان نیز است و معبد توسط امپراتوران چینی ساخته شده است که شیفتگی عمیقی برای نسخه تبتی مذهب بودا می باشد و در طول این سالها بسیاری از راهبان تبت و مغولستان در اینجا زندگی می کردند و آموزش می دیدند وهنوز هم راهبانی در محل اقامت امروزی هستند و اینکه معبد شامل مجسمه بلند 26 متری مایتریا بودا است که با یک قطعه از چوب صندل سفید حک شده است.

نانلوگوکسیانگ

نانلوگوکسیانگ خیابانی مدرن در شهر پکن است و زندگی شبانه در رستوران ها و کافه های شیک بیشتر جوانان به خصوص گردشگران چین را مانند را یک آهنربا به خود جذب می کند و در این مکان گاهی اوقات فعالیت های متعدد به خیابان های باریک نیز کشیده می گردد و در این محل در طول روز که خریداران به دنبال خرید آخرین مد در بوتیک ها هستند ساکت تر می باشد ؛ ضمناً نانلوگوکسیانگ در Guloudongdajie (خیابان گولو شرقی) واقع شده که یک پیاده روی کوتاه تا برج طبل نیز فاصله دارد که یک محل مناسب برای کشف هوتانگ است که با کوچه های باریک با خانه های سنتی پر شده است که مناظر جالبی برای شما مسافران پکن می باشد و اینکه منطقه گولو یکی از معدود مناطق در پکن است که هنوز هوتانگ دارد ، هر چند بسیاری از این خانه های چهار گوش با درب قرمز نیز مدرنیزه شده است.

برج طبل و برج ناقوس

گولو و ژانگلو (Gulou) و (Zhonglou) به عنوان برج طبل و برج ناقوس در زبان انگلیسی شناخته می گردد که برای کارمندان ثبت اوقات رسمی در پکن در طول سلسله یوان و مینگ استفاده میشده است و امروزه آنها جزو مناطق گردشگری چین هستند که بینشی به معماری سنتی چینی به شما ارائه می نمایند . گولو برج طبل در تقاطع خیابان Gulou و Dianmen واقع شده است که در سال 1272 توسط کوبلای خان طراحی و ساخته شده است و توجه داشته باشید که بازدید نمایندگانی که قادر به بالا رفتن از پله های شیب دار باشند با نمایش عظیمی از پکن پاداش داده خواهند شد . ژانگلو برج ناقوس در چند قدمی پشت برج طبل قرار گرفته و هر دو در یکی از چند مناطق باقی مانده هوتانگ در پکن هستند.

موزه پایتخت پکن

می گویند سفر به پکن بدون دیدن موزه در پایتخت چین کامل نخواهد شد ، موزه ای عظیم در دل پکن که شما گردشگران پکن می توانید در آن سنت و مدرنیته را کنار هم که به زیبایی چیدمان شده است را ببینیند و لذت ببرید و نیز اشیا قدیمی ، مجسمه های کوچک و عظیم و لباس های مختلف چینی از چیزهایی ا ست که در این دیدنی فوق العاده پکن خواهید دید . ظروف طرح دار چینی هم که در جهان شهرت خاصی دارد و تا دلتان بخواهد در موزه پایتخت پکن نمونه های قدیمی و جدیدش در معرض دید عموم است . مجسمه های برنزی و عظیم بودا هم به فضای موزه ابهت خاصی و ویژه ای بخشیده است و اگر کلکسیون های عتیقه و زیر خاکی دوست دارید هم باز این موزه چیزهایی از آنها به شما نشان می دهد که وجد آور خواهد بود . خلاصه موزه پایتخت پکن مجموعه ای از کلکسیون های با ارزش قدیمی و جدید است که برای جهانگرد ها جذابیت خودش را دارد فقط یادتان باشد این موزه از 9 صبح تا 5 عصر باز می باشد.

منبع: معراج
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 951

به "آشنایی با مناطق گردشگری پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مناطق گردشگری پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید