فراوری فرش های سفارشی یکپارچه

به گزارش گروه سرگرمی، کارخانه فرش دیوان یکی از کارخانه های معتبر در زمینه فراوری انواع فرش ماشینی می باشد. این شرکت با به کارگیری نیروهای متخصص در حوزه فرش ماشینی و طراحی فرش، توانسته است عملکرد بسیار خوبی از خود در این صنعت به جای بگذارد.

فراوری فرش های سفارشی یکپارچه

یکی از فراوریات این کارخانه فرش سفارشی می باشد که در این محتوا بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

معرفی فرش سفارشی و انواع آن

فرش سفارشی به انواعی از فرش ها گفته می گردد که از نظر طرح، رنگ و ابعاد دارای تفاوت هایی با فرش های ماشینی معمولی باشد. برای مثال اگر شما فرش گرد خواسته باشید، این فرش ها جزء دسته فرش های سفارشی به شمار می رود.

همچنین انواع فرش سایز عظیم را هم فرش سفارشی ماشینی می گویند. این فرش های در ابعاد استاندارد بافته نمی گردد و معمولا عظیمتر از آنچیزی است که اندازه فرش های معمولی است. حال به معرفی هر کدام از این فرش های ماشینی سفارشی می پردازیم که می توانید آن را مطالعه نمایید:

  • فرش قواره عظیم سفارشی

همانطور که گفتیم، یکی از انواع فرش سفارشی، فرش هایی است که می تواند دارای ابعاد غیر معمولی و عظیمتر از سایز استاندارد باشد. این فرش های ماشینی در تعداد شانه ها و طرح های مختلف قابلیت بافت را در کارخانه فرش ماشینی دیوان خواهند داشت.

برای بافت فرش قواره عظیم سفارشی در کارخانه فرش دیوان، ابتدا باید ابعاد محل مورد نظر آنالیز گردد. بعد از اینکه اندازه گیری ابعاد فضا انجام شد، نقشه فرش بر اساس ابعاد این فضا استاندارد سازی می گردد تا بتواند جلوه بهتری را داشته باشد و همچنین به صورت دفرمه نباشد.

بعد از اینکه طرح و نقشه فرش آماده شد، نوبت به این می رسد که فرش های سفارشی بافته شوند. فرش ماشینی سفارشی عظیم پارچه ممکن است از چندین فرش کوچک تشکیل شده باشد، به همین دلیل باید چند فرش فراوری شوند و بعدا در کنار هم قرار گرفته و در نهایت طرح فرش ماشینی عظیم پارچه را تشکیل دهند.

نصب این فرشها به صورت خیلی حرفه ای صورت می گیرد، به گونه ای که هیچ کس توانایی این را ندارد که با چشم غیر مسلح تشخیص دهد که این فرش ها از چندین فرش تشکیل شده اند. برای همین در نصب این فرش ها باید از افراد متخصص در این زمینه به کار گرفته گردد تا کار خود را به خوبی پیش ببرند.

  • فرش ناقواره سفارشی

فرش ماشینی بنابه احتیاج های افراد مختلف فراوری می شوند. برای مثال کسانی که می خواهند فرش هایی داشته باشند که با محیط قناصی سازگار داشته باشد، باید به دنبال فرش ناقواره باشند. برای بافت این فرش ها به صورت سفارشی هم باید ابتدا اندازه گیری محل مورد نظر با دقت و توسط کارشناسان صورت بگیرد.

بعد از اینکه ابعاد به صورت دقیق اندازه گیری شد، نوبت پیاده سازی نقشه روی محیط ناقواره می باشد. بعد از طراحی نقشه، فرش ماشینی باید فراوری گردد و بعد از اینکه برش های لازم را روی آن انجام دادند، آماده استفاده در محیط خواهد بود. اگر فرش ناقواره از چندین فرش تشکیل شده باشد، برای نصب آن، باید کار را به افراد متخصصی که از کارخانه اعزام می شوند، بسپارید.

فرش ناقواره در ابعاد مختلفی در کارخانه فرش دیوان کاشان فراوری می گردد و شما می توانید بدون محدودیت، فرش خود را تهیه نمایید. همچنین انواع و اقسام طرح و تعداد شانه که بخواهید برای شما در نظر گرفته خواهد شد تا فرش سفارشی شما طبق سلیقه خود خود شما بافته گردد.

گفتنی است که منظور از محیط ناقواره، حتما محیط های قناص نیست. محیط هایی که به صورت خاص مثلا گرد، هشت ضلعی یا غیره بافته شده اند، جزء محیط های ناقواره به شمار می فرایند.

مثلا برای محیط زورخانه می توان از فرش ناقواره سفارشی استفاده نمود. هم برای دور تا دور گود زور خانه و هم برای داخل گود که دارای محیط هشت ضلعی است. فرش ناقواره می تواند استفاده های زیادی داشته باشد و در انواع مکانها مورد استفاده قرار بگیرد.

  • فرش خاص سفارشی

یکی دیگر از محصولات سفارشی کارخانه فرش دیوان کاشان، فراوری انواع فرش خاص برای سلیقه های خاص می باشد. منظور از فرش خاص چیست؟ فرشی خاص است که از نظر طرح و رنگ با سایر فرش ها متفاوت باشد. شاید شما هم از آن دسته مخاطبینی باشید که به دنبال این هستند که یک فرش خاص در دکوراسیون خانه خود داشته باشند.

تنها انتخابی که می تواند شما را به فرش خاص و لاکچری نزدیک کند، کارخانه فرش دیوان خواهد بود. کارخانه فرش دیوان، آنچه را که در رویای شما است تبدیل به تار و پود فرش می نماید و همان طرحی را پدید می آورد که یک روزی در ذهن شما نقش بسته است.

کارخانه فرش دیوان دارای وحدهای مختلفی از جمله فراوری و طراحی فرش می باشد. طرح هایی که شما در فروشگاه اینترنتی دیوان مشاهده خواهید کرد، همگی از واحد طراحی فرش کارخانه دیوان خلق شده اند و همه طرح ها ثبتی کارخانه می باشند. یکی از نکات قابل توجه در زمینه طراحی فرش ها این است که این فرش ها بنابه سلیقه های صادراتی فراوری می شوند و به همین دلیل خاص و منحصر به فرد خواهند بود.

رنگ بندی های جدید که در این کارخانه به فراوری می رسند، رنگ بندی هایی همچون لاکی، انبه ای، روناسی، نقره ای، فیلی و غیره می باشند.

پس آنچه که در ذهن دارید تا به عنوان یک فرش در دکوراسیون خاص شما قرار بگیرد، فقط در فروشگاه اینترنتی فرش دیوان پیدا خواهد شد. این فرش سفارشی در تعداد شانه و تراکم بالا و با ظرافت بی نظیر بافته می گردد.

کیفیت بافت فرش سفارشی

قطعا یکی از مسائلی که باید در زمینه فرش مورد توجه قرار بگیرد، ظاهر آن است اما بحث کیفیت هم بسیار مهم خواهد بود. فرش ماشینی دارای فراوریات بسیار گسترده ای است و خب طبیعی است که بعضی از فرش های تقلبی و غیر اصل هم در بازار وارد شوند. فرش های بی کیفیت وارداتی که می توانند خیلی ها را گول بزنند.

وقتی شما در زمینه کیفیت فرش اطلاعات لازم را داشته باشید، قطعا می توانید تشخیص دهید که کدام فرش با کیفیت است، کدام فرش بی کیفیت، کدام فرش اصل است و کدام فرش تقلبی، پس ما در این بند از مطلب میخواهیم اطلاعات شما را در زمینه کیفیت فرش ماشینی سفارشی ارتقا ببخشیم.

اولین مورد باید ببینید که کارخانه بافنده فرش مورد نظر کجا است. این اتفاق وقتی می افتد که شما میخواهید از نمایشگاه ها و فروشگاه هایی که واسطه هستند و محصولات خود را ارائه می نمایند در نظر بگیرید. چون در این فروشگاه ها انواع و اقسام فرش پیدا می گردد که شما باید در ابتدا از اصالت آنها آگاه شوید.

حتما فرشی که می بینید دارای اطلاعات لازم در خصوص کارخانه بافنده باید باشد و این اتفاق وقتی رخ می دهد که به صورت برچسب در پشت فرش این اطلاعات درج شده باشد. اصطلاحا به این برچسب، شناسنامه فرش گفته می گردد. شناسنامه فرش باید شامل اطلاعاتی از قبلی کارخانه بافت، تعداد شانه، تراکم، تعداد رنگ، دستگاه بافنده و الیاف باشد و همچنین علائم استاندارد در آن به کار رفته باشد.

بعد از اینکه مطمئن شدید فرش از کارخانه معتبری برای شما به عرضه می رسد، بهتر است که اکنون به سراغ کیفیت دستگاه بافنده برویم. بعضی از کارخانه ها هستند که فرش سفارشی را با دستگاه های تبدیلی فراوری می نمایند و روانه بازار می نمایند. دستگاه های تبدیلی هم دارای تعداد شانه پایین تر هستند و هم تراکم پایین تری دارند. ولی در بعضی از کارخانه ها با دستکاری و تبدیل دستگاه بافنده تعداد شانه فرش را بالا می برند که می توان با آنالیز تراکم آن تشخیص داد که چه دستگاهی استفاده شده است.

در کارخانه فرش دیوان از دستگاه های بافنده HCPx2 و HCI x2 استفاده می گردد که هر دو از جدیدترین دستگاه های موجود در صنعت هستند و برای شما طرح های زیبا و با کیفیت را ارائه می دهند. فرش سفارشی شما با تکنولوژی جدید در طرح و رنگ بافته شده و در اختیارتان قرار می گیرد. پس خیالتان راحت باشد، فرشی که سفارش می دهید هم دارای طرح خاص است و هم دارای کیفیت بسیار بالایی خواهد بود.

در خصوص کیفیت مواد اولیه و الیافی که در فرش ماشینی سفارشی استفاده می گردد هم باید بدانید. در فرش های ماشینی کلا از نخ های مصنوعی بافته می گردد. نخ های مصنوعی در صنعت نساجی تعداد زیادی دارند ولی می توان چند نمونه از با کیفیت ترین آنها را که در فرش ماشینی سفارشی مورد استفاده قرار می گیرند، شناخت:

  • الیاف اکریلیک فرش سفارشی

یکی از مرغوبترین الیافی که در فرش ماشینی می تواند به کار گرفته گردد، الیاف اکریلیک هیت ست می باشد. الیاف اکریلیک هیت ست که از پلیمری به نام پلی اکریلو تشکیل شده است، دارای مزیت های بسیاری نسبت به دیگر نخ های موجود در بازار برای استفاده در فرش ماشینی است.

یکی از ویژگی هایی که این فرش دارد، این است که دارای استحکام و دوام بسیار بالا است. فرش سفارشی که با الیاف اکریلیک هیت ست بافته شده باشد، می تواند تا سال های سال بدون کاهش کیفیت برای شما پایدار باقی بماند. همچنین این فرش ها از عوامل محیطی مثل نور مستقیم خورشید چندان تاثیر نمی پذیرند و همین امر باعث شده است که کارخانه های معتبر از الیاف اکریلیک برای بافت نخ خاب فرش های ماشینی استفاده نمایند.

یکی از نشانه هایی که می توان این الیاف را نسبت به بقیه تشخیص داد، این است که در برابر گرمای لحظه ای بسیار مقاوم است. مثلا اگر شما قابلمه ای داغ را برای چند ثانیه روی این فرش قرار دهید، نخ های آن آسیب نخواهد دید، اما در خصوص الیاف دیگر این موضوع صدق نمی نماید.

راه دوم تشخیص فرش ماشینی سفارشی که از الیاف اکریلیک هیت ست بافته شده باشد، این است که ظاهر فرش را باید نگاه کنید تا متوجه شوید. با آنالیز نخ های خاب بافته شده در این فرش اگر دقت کنید، متوجه خواهید شد که نخ های خاب این فرش به صورت دانه دانه دیده می شوند، این بهترین راه برای تشخیص فرش اکریلیک سفارشی خواهد بود.

گفتنی است که الیاف اکریلیک برای اینکه کیفیت بیشتری داشته باشند در فرآیندی به نام هیت ست با حضور گرما، بخار و فشار بالا هیت ست می شوند که این عمل سبب می گردد پرزدهی آنها هم به شدت کاهش یابد.

در کارخانه فرش دیوان، فرش ماشینی که سفارش می دهید با استفاده از الیاف اکریلیک هیت ست به فراوری می رسد و این قضیه یاری می نماید که فرشی با کیفیت بسیار بالاتر داشته باشید.

  • الیاف پلی استر فرش ماشینی سفارشی

الیاف پلی استر از نظر کیفیت در درجه بعد از الیاف اکریلیک قرار می گیرند. این الیاف در کارخانه فرش دیوان برای استفاده در نخ تار فرش های ماشینی مورد استفاده قرار می گیرد ، چرا که هم استحکام بالایی دارند و هم کیفیت نسبتا قابل قبولی خواهند داشت. وجود این الیاف در کنار الیاف اکریلیک هیت ست، در نهایت سبب فراوری یک کالای با کیفیت و مستحکم خواهد شد.

  • الیاف پنبه فرش سفارشی

در فرش سفارشی از الیاف پنبه هم استفاده می گردد، اما در نخ پود آن. فرش ماشینی دارای نخ های خاب، تار و پود است که هر کدام از آنها باید از باکیفیت ترین الیاف بافته شوند تا فرشی که به سفارش مشتری بافته می گردد، کیفیت لازم را برای استفاده داشته باشد. الیاف پنبه که در صنایع پوشاک هم مورد استفاده قرار می گیرند، یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده در فرش های ماشینی قلمداد می شوند. البته هر چه درصد خلوص پنبه بیشتر باشد، سبب می گردد که فرش با کیفیت تری داشته باشیم، چون در بعضی از کارخانه ها از ترکیب پنبه و پلی استر استفاده می گردد.

در کارخانه فرش دیوان، الیاف پنبه به صورت خالص در نخ پود فرش ماشینی مورد استفاده قرار می گیرند و این قضیه باعث می گردد که کیفیت محصول نهایی دوچندان گردد.

اطلاعات تماس کارخانه فرش دیوان:

مراجعه به فروشگاه اینترنتی : به نشانی www.farshdivan.com

تماس مستقیم با واحد فروش کارخانه : 09133647713

آدرس مراجعه و بازدید از کارخانه: کاشان، بلواز قطب راوندی، کوی حکمت 33، کارخانه فرش دیوان کاشان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 981

به "فراوری فرش های سفارشی یکپارچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری فرش های سفارشی یکپارچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید