توسعه اینترنت 5G در سنگاپور بدون حضور هواوی

به گزارش گروه سرگرمی، بزرگترین اپراتورهای مخابراتی سنگاپور برای توسعه و برقراری شبکه 5G شرکت های اروپایی نوکیا و اریکسون را بر هواوی ترجیح دادند.

توسعه اینترنت 5G در سنگاپور بدون حضور هواوی

بر اساس خبری که در رویترز آمده است، از آنجایی که شرکت چینی هوآوی در سال های اخیر به شدت از سوی دولت آمریکا و بسیاری از متحدانش برای توسعه زیرساخت های مخابراتی و شبکه 5G تحت فشار قرار گرفته است، به نظر می رسد که بزرگترین اپراتورهای مخابراتی فعال و مستقر در سنگاپور نیز با انتخاب شرکت های اروپایی نوکیا و اریکسون سعی دارند توسعه و راه اندازی زیرساخت های مربوط به نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موضوع به شبکه 5G را به دستان هواوی نسپارند.

دولت سنگاپور پیشتر اعلام نموده بود که اپراتورهای مخابراتی در این کشور قادر خواهند بود به اختیار خود در مورد همکاری با شرکت های مخابراتی خارجی تصمیم بگیرند و به توسعه برقراری و مشارکت با آنها بپردازند.

اما حالا به نظر می رسد که با انتخاب شرکت های نوکیا و اریکسون از توست اپراتورهای سنگاپوری، کوشش کاخ سفید برای تحریم و محدود سازی شرکت چینی هوآوی که از سوی دولت آمریکا به جاسوسی و نقض حریم خصوصی کاربران متهم شده بود، به ثمر نشسته است.

اپراتورهای سنگاپوری با انتشار بیانیه ای در این خصوص خاطرنشان نموده اند که تاکید و تمرکز آنها بر روی امنیت سایبری مقاومت و عملکرد تجهیزات مربوط به شبکه 5G خواهد بود و در این راستا قصد دارند برای تامین تجهیزات هسته ای و مرکزی و توسعه شبکه های mmWave در این کشور از تجهیزات و تکنولوژی های شرکت سوئدی اریکسون بهره ببرند.

بسیاری از کشورهای مختلف پیشتر اعلام نموده بودند که به منظور حذف نگرانی های امنیتی در مورد احتمال شنود و جاسوسی توسط تجهیزات مخابراتی هوآوی در نظر دارند تنها در بخش های فرعی و غیر اساسی از فناوری های این شرکت چینی استفاده کند و سایر تجهیزات اصلی را از سایر شرکت های مخابراتی معتبر و مطمئن اروپایی همچون اریکسون و نوکیا تامین خواهد نمود.

هنوز هواوی در این خصوص پاسخی به پرسش از گزارشگر رویترز نداده و اظهار نظر ننموده است.،ایسنا

بیشتر بخوانیم: موتور جستجوی هواوی در سنگاپور فعال شد

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1049

به "توسعه اینترنت 5G در سنگاپور بدون حضور هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اینترنت 5G در سنگاپور بدون حضور هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید