تقلید صدای انسان توسط این پرنده فوق العاده !

به گزارش گروه سرگرمی، رپرتاژآگهی - طوطی سخنگو از پرطرفدارترین و محبوب ترین انواع پرندگان زینتی محسوب می­ شوند که براحتی با محیط خانه و انسان­ ها انس می­ گیرند. توانایی تکلم و تکرار کلمات در همه­ این نوع طوطی ­ها یکسان نیست. بعنوان مثال کاسکو به دلیل قدرت تقلید صدا و هوش بسیار زیاد بهترین طوطی سخنگو در جهان می­ باشد. این پرنده قادر است صدها کلمه را حفظ کند و آن ها را تکرار کند که این موضوع باعث خوشحالی صاحبان این نوع از پرندگان زینتی می ­باشد. یکی دیگر از کارهای شادی­ بخش غذا دادن به این موجودات زیبا و خارق ­العاده می­ باشد که باید بدانید چه غذایی برای آن ها مضر و چه غذایی برای سلامتی آن ها مفید است. بنابراین باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید تا باعث بیماری و یا مرگ طوطی خانگی خود نشوید.

تقلید صدای انسان توسط این پرنده فوق العاده !

ظرف غذای طوطی

ظرف غذای طوطی باید همیشه تمیز باشد. از جمله ظرف آب که بهتر است روزی 2 بار آن را تعویض نمایید زیرا زمانی که طوطی غذا می­ خورد قسمتی از غذا به منقار او می­ چسبد و در زمان نوشیدن آب، آن قسمت از غذای باقی مانده به داخل ظرف آب می­ رود و باعث کثیف شدن یا چرب شدن آن می ­شود. مهم ترین قسمت غذایی طوطی سخنگو و یا دیگر طوطی­ ها دانه­ ها می ­باشند که باید حتماً تازه باشند و حشره یا قارچ درون آن نباشد. میوه و سبزیجات مفید که باید از قبل بخوبی شسته و خشک شده و بصورت قطعات ریز و بدون هسته میوه در دسترس پرنده قرار گیرد. از آجیل ­های بو نداده شده در حد اعتدال و ترجیحاً با پوست به طوطی دهید تا خودش آن ها را با منقارش پوست بکند. از دادن غذاهای مضر مانند بادام زمینی، شکلات، آووکادو، الکل، کافئین و… به پرنده خودداری کنید.

با برخی از انواع طوطی آشنا شوید.

طوطی سخنگو به پرنده­ ای می­ گویند که می­ تواند صدای انسان را تقلید کند و عبارتند از مرغ عشق یا طوطی برزیلی، کاسکو یا طوطی خاکستری، طوطی هلندی، شاه طوطی یا طوطی اسکندر، آرا طوطی غول­ پیکر، کاکادو، طوطی ملنگو که بسیار زیبا و در ایران معروف هستند و انواع دیگری از طوطی­ های سخنگو که از لحاظ ظاهری و رفتاری با یکدیگر متفاوت هستند. در زمان خرید طوطی از سلامت ان مطمئن شوید چنانچه اطراف چشم دچار تورم و اگر پرهای دور چشم پرنده به هم چسبیده باشد، آبریزش بینی، غیرطبیعی بودن منقار یا پنجه ­ها، تورم در جایی از بدن یا پرکنی در سینه داشته باشد نشان­ دهنده این است که طوطی شرایط جسمانی خوبی را ندارد و نباید آن را به خانه ببرید.

از طوطی برزیلی چه می­ دانید؟

طوطی برزیلی از کوچک ترین نوع طوطی در دنیا بوده که در طبیعت به رنگ سبز وجود داشته اما گونه اهلی آن به رنگ­ های دیگر نیز وجود دارد. این نوع پرنده خود به گونه­ های مختلفی تقسیم می­ شود که شامل فیشر، نقابدار، لیلیان، سیاه گونه، صورت قرمز، ماداگاسکار، صورت هلویی، سوین درین، آبسینیان می­ باشد که در اکثریت این گونه­ ها تشخیص جنس نر و ماده آن کار دشواری است زیرا شبیه به هم هستند. نوع تغذیه و عادات غذایی این نوع از طوطی سخنگو که در حیات وحش زندگی می­ کنند متفاوت از رژیم غذایی او در قفس می ­باشد. طوطی برزیلی خیلی سریع با انسان دوست می­ شود و غذا را از روی دست صاحبش می­ خورد. تفاوت این پرنده با دیگر انواع طوطی سخنگو این است که علاقه­ زیادی به صحبت کردن و تقلید صدای انسان از خود نشان نمی ­دهند و زمانی که در کنار هم نوع خودشان هستند با یکدیگر صحبت می­ کنند.

غذای طوطی ملنگو

طوطی ملنگو یا سبز یک طوطی سخنگو و بسیار زیبا که در سراسر دنیا از محبوبیت خاصی برخوردار می­ باشد. گونه­ های مختلفی از این نوع طوطی وجود دارند که گونه هندی آن شهرت بیشتری در مقایسه با سایر گونه ها دارد. غذای طوطی سبز باید مخلوطی از سبزیجات، دانه­ ها، پلت ­­های خوشمزه و مغذی باشد. ظرف غذا و آب او هر روز تمیز شود تا باکتری­ ها فرصت رشد در قفس پرنده را نداشته باشند و چنانچه این طوطی سخنگو مانند هر پرنده دیگری از خوردن همه­ پلت­ ها اجتناب کرد عجله نکنید و اجازه دهید در فرصت دیگر به سراغ ظرف پلت برود و از آن تغذیه نماید. سبزیجاتی مثل اسفناج، کرفس، کاهو، لوبیاجات پخته شده، ذرت، جوانه­ ها، نخود فرنگی و غلات پخته شده، میوه­ هایی مانند انبه، سیب، موز، پرتقال، انگور و… که باید حواستان باشد هسته میوه را باید جدا نمائید زیرا برای بدن پرنده سمی و خطرآفرین است. طوطی ملنگو از سن 8 ماهگی تا یک سالگی توانایی حرف زدن و تقلید صدا را پیدا می­ کند.

نگهداری و تغذیه مناسب شاه طوطی

غذای شاه طوطی شامل میوه­ های متنوع و مناسب از جمله سیب، موز، آلو، انار، مرکبات، توت، میوه خشک مانند کشمش، مویز، انجیر و سبزیجاتی مثل هویج، ذرت، کلم بروکلی، خیار، کدوسبز، خردل، بامیه، تربچه، مارچوبه، عدس، سیب­ زمینی، کلم، لوبیا، مقدار بسیار کم گوشت پخته شده مرغ، ماهی، گاو، بره، بوقلمون، جگر و غلات پخته شده شامل برنج، بلغور، گندم سیاه، جودوسر، سویا، ماکارونی و…می ­باشد. این طوطی سخنگو مانند هر پرنده دیگری ممکن است دچار بیماری شود اما درصد آن کمتر از دیگر گونه ­ها می ­باشد زیرا از استقامت و بنیه بدنی قوی برخوردار می­ باشد و در صورتی که از رژیم غذایی درست و شرایط محیطی مناسب بهرمند باشد حدود 40 سال زندگی می ­کند. این طوطی در مقایسه با طوطی برزیلی خجالتی ­تر، مودب­تر، آرام­تر و بسیار حساس و احساساتی است.

از کجا می ­توانیم غذای طوطی و دیگر پرندگان زینتی را تهیه نماییم؟

اگر شما از دسته افرادی می­ باشید که علاق­مند به نگهداری و پرورش پرندگان خانگی و زینتی از جمله طوطی سخنگو می ­باشید باید شرایط محیطی امن که دارای نور مناسب، دور بودن از خطر شکار شدن و… باشد را برای پرنده فراهم کنید تا طوطی احساس آرامش کند و با شما دوست شود و در کنار آرامش روحی باید غذای طوطی مناسبی را برای آن تهیه کرده و در ظرف تمیز و زمان مناسب در اختیار پرنده قرار دهید. دانه مارکت فروشگاه معتبری است که شما با خیال آسوده می ­توانید انواع محصولات غذایی و مکمل­ ها و پلت ­ها و… را با کیفیت مناسب از این مجموعه خرید کنید. شما می­ توانید برای خرید غذای طوطی به سایت danemarket.com همانند سایت ebay.co.uk/b/Parrot-Food در نمونه خارجی راجعه کرده و اطلاعات لازم را بدست آورید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1554

به "تقلید صدای انسان توسط این پرنده فوق العاده !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقلید صدای انسان توسط این پرنده فوق العاده !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید