تعطیلی سیستم تشخیص چهره متا

به گزارش گروه سرگرمی، شرکت فیس بوک گفت فعالیت سیستم تشخیص چهره ای که به طور اتوماتیک کاربران را در تصاویر و ویدیوها شناسایی می کرد، به علت نگرانیهای رو به رشد نسبت به استفاده از چنین فناوری متوقف می نماید.

تعطیلی سیستم تشخیص چهره متا

به گزارش خبرنگاران، جروم پزنتی، نایب رییس هوش مصنوعی فیس بوک در یک پست وبلاگ بیان نمود رگولاتورها همچنان در مرحله فراهم کردن مجموعه قوانین روشنی برای استفاده از این سیستم هستند. در بحبوحه این ابهامات، ما بر این باوریم که محدود کردن استفاده از تشخیص چهره برای موارد استفاده محدود، اقدام مناسبی است.

حذف تشخیص چهره از سوی بزرگترین پلتفرم شبکه اجتماعی دنیا در حالی صورت می گیرد که صنعت فناوری در سالهای اخیر اصول اخلاقی استفاده از این فناوری را سبک و سنگین می نماید. مخالفان می گویند فناوری تشخیص چهره که در میان خرده فروشان، بیمارستانها و کسب و کارهای دیگر به دلایل امنیتی محبوب است، ممکن است حریم خصوصی کاربران را به مخاطره بیاندازد و گروههای اقلیت را هدف قرار دهد و جاسوسی فراگیر را عادی سازی کند.

فیس بوک از سوی رگولاتورها و قانونگذاران در مورد ایمنی کاربر و موارد سوءاستفاده گسترده در پلتفرمهایش هدف تفحص واقع شده است. این شرکت که هفته گذشته به متا پلتفرم تغییر نام داد، بیان نمود بیش از یک سوم کاربران فعال روزانه فیس بوک تنظیمات تشخیص چهره را در این سایت شبکه اجتماعی انتخاب نموده اند و این تغییر اکنون تمپلت تشخیص چهره بیش از یک میلیارد کاربر را حذف می نماید.

سخنگوی فیس بوک بیان نمود حذف این سیستم به صورت دنیای انجام می گردد و تا دسامبر کامل خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، این فناوری اکنون به خدمات خاصی مانند یاری به افراد برای دسترسی به حسابهای قفل شده یا باز کردن قفل یک دستگاه شخصی محدود خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1850

به "تعطیلی سیستم تشخیص چهره متا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی سیستم تشخیص چهره متا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید