بازسازی سه گانه مس افکت از نظر گرافیکی چه تغییراتی نموده است؟

به گزارش گروه سرگرمی، شرکت الکترونیک آرتز (EA) مطلبی در خصوص پیشرفت های مختلف گرافیکی که در بازسازی سه گانه مس افکت اعمال شده اند منتشر نموده. طیف وسیعی از تکنیک های مدرن گرافیکی در ساخت این بازی استفاده شده اند. سازندگان این بازسازی کارهای مختلفی انجام داده اند تا ظاهر نسبتا قدیمی و رنگ و رو رفته سه گانه مس افکت روحی تازه بیابد تا دوباره بتوان آن ها را به شکلی امروزی تر تجربه کرد.

بازسازی سه گانه مس افکت از نظر گرافیکی چه تغییراتی نموده است؟

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سه گانه مس افکت از بزرگ ترین آثار علمی تخیلی موجود در دنیای بازی های ویدیویی هستند. این بازی ها، ماجرایی بزرگ و بزرگ را به نمایش می گذارند و مهم تر از آن، بازی کنان را در دنیای وسیع و غنی خود غوطه ور می نمایند. با وجود ارزش بالای سه گانه اصلی مس افکت، این بازی ها کمی قدیمی شده اند و تجربه آن ها با وجود استانداردهای امروزی چندان خوش آیند نیست. به همین دلیل شرکت الکترونیک آرتز تصمیم گرفته تا سه گانه اصلی مس افکت را بازسازی و دوباره عرضه کند. در قسمت قبلی این مقاله، تغییرات گیم پلی را که در بازسازی سه گانه مس افکت اعمال شده اند آنالیز کردیم و حالا می خواهیم به بهبود های بصری بازسازی سه گانه مس افکت نیز نگاهی داشته باشیم.

مساله بازسازی آثار هنری برای هر اثری که قدمت نسبتا بالایی دارد واقعا مهم است. آثاری که به دلیل ناملایم بودن پدیده ای به نام گذشت زمان، جلای اولیه خود را از دست داده اند و شبیه اشیایی بی رنگ و رو شده اند. به لطف بازسازی کاران، زیبایی اولیه چنین آثاری بازیابی می گردد و دوباره مسحور عظمت شان می شویم. در هنر بازی های ویدیویی که با پیشرفت سریع تکنولوژی محدودیت های آن روز به روز تغییر می نمایند، قدیمی شدن ظواهر بسیار سریع رخ می دهد. به همین دلیل هر از گاهی فعالان صنعت بازی های ویدیویی آثار خود را بازسازی می نمایند تا بتوانیم بدون تاثیر یافتن از گذشت زمان، قطعات هنری را در شرایطی شبیه به روزهای اوج شان ببینیم. سه گانه اصلی مس افکت نیز دقیقا درگیر این مسائل است. به همین دلیل به یک نسخه بازسازی شده از این بازی ها احتیاج داریم تا گرافیکی قدیمی شان توی ذوق نزند.

به گفته شرکت الکترونیک آرتز، سازندگان بازسازی سه گانه اصلی مس افکت تمام کوشش خود را نموده اند تا در کنار وفاداری به سه گانه اصلی، ظاهر آن ها را بهبود بخشند. برای احقاق این موضوع تصمیم بر این شده تا به جای ساختن بازی از پایه، بازی های اصلی به منابع باکیفیت تر و تکنیک های امروزی گرافیکی مزین شوند.

بازی های ویدیویی نرم افزار هایی با بخش های مختلفی متصل به یکدیگر هستند و به دنبال این قضیه تغییر دادن هر بخش ممکن است بخش دیگری را دچار مشکل کند. به همین دلیل تغییر دادن بخش هایی از بازی های ویدیویی بعد از این که کار ساخت بازی تمام شده اصلا آسان نیست. این موضوع باعث شده تا سازندگان نسخه بازسازی شده سه گانه مس افکت دچار مسائل متعددی شوند. سازندگان این بازسازی برای ساخت اثر خود راستای سه مرحله ای را انتخاب کردند.

برپایی زیرساخت ها

در فاز اول ساخت بازسازی سه گانه مس افکت، سازندگان این بازسازی تمام محتوای بصری موجود در این سه گانه را دسته بندی کردند. از مدل های سه بعدی، بافت ها، افکت های سه بعدی، نقشه های بازی گرفته تا رابط کاربری، صداها و میان پرده های سینمایی. بعد از دسته بندی کردن سوالاتی پیش می آید. کیفیت این عناصر بیان شده به طور متوسط در چه سطحی است؟ آیا برای هرکدام از محتوای بصری بازی منبع اصلی با کیفیت در دسترس است؟ چند درصد از این محتوا احتیاج به بروزرسانی دارند و مدت زمان مورد احتیاج برای بهبود هر قسمت چقدر است؟

به هنگام عرضه سه گانه اصلی مس افکت، بیشتر کنسول ها با وجود پشتیبانی از وضوح تصویر فول اچ دی معمولا بازی ها را با کیفتی در حدود 720p اجرا می کردند. حالا که وضوح تصویر استاندارد بازی ها 4K است، تبدیل کردن سه گانه مس افکت به اثری امروزی احتیاج به اعمال ارتقای جدی روی این سه بازی دارد. برای این که بازی های سه گانه اصلی مس افکت امروزی شوند احتیاج است که تک تک سی هزار بافت موجود در این بازی ارتقا یابند.

سازندگان بازسازی مس افکت پیش از هر چیزی خود موتور بازی را ارتقا دادند تا محدودیت های مانع داشتن بافت هایی با حجم بالا برطرف شوند. سپس تمام بافت های فشرده نشده بازی ها به یک نرم افزار هوش مصنوعی افزایش وضوح داده شدند. این نرم افزار توانایی ساخت بافت هایی با وضوح تصویر چهار برابر بافت های اصلی را دارد.

برای استفاده مناسب از این بافت های باکیفیت و جدید، تغییراتی در موتور بازی اعمال شده تا بتوان بافت ها را با بازده بهتری فشرده سازی کرد و کیفیت آن ها در سطح بهتری حفظ گردد. همچنین نسخه استفاده شده آنریل انجین 3 در این بازسازی ارتقا یافته. بعد از این تغییرات، بازی باکیفیت تری در اختیار قرار می گیرد اما چنین چیزی برای تجربه امروزی کافی نیست و سازندگان این بازی، کار روی منابع مختلف بازی را به شکل دستی شروع کردند.

امروزی سازی

فاز دوم بازسازی کردن سه گانه مس افکت همان بخش اصلی توسعه این بازسازی است. در این بخش از توسعه، تیم هنری دور هم جمع شدند تا ساخت بازی را شروع نمایند. بعد از انجام کارهای جانبی دیگر مانند ارتقا دادن ابزارهای ساخت منابع، کار بازسازی کردن بازی شروع شد. مهم ترین چیزی که در این سه گانه احتیاج به ارتقا دارد همان قسمت اول مس افکت است و توسعه دهندگان این بازسازی، توجه ویژه ای به این بازی داشته اند.

بسیاری از منابع موجود در سه قسمت اول مجموعه مس افکت در طول این سه گانه تکرار شده اند. این منابع معمولا شخصیت های بازی یا اشیای محیطی هستند و مشخصا نسخه ای از آن ها که در قسمت سوم استفاده شده بالاترین کیفیت را در طول این سه بازی دارد. منابع استفاده شده در قسمت سوم مس افکت اصلی ترین منابع مورداستفاده در ساخت بازسازی این سه گانه هستند. البته برای قرار دادن چنین منابعی در قسمت های قبلی، سازندگان بازی مراقب بوده اند تا از کپی کردن منابع در هر سه بازی اجتناب گردد. نباید به دلیل تکراری بودن منابع موجود در سه بازی، از القای حس گذر زمان در دنیای بازی جلوگیری گردد.

سازندگان بازی در پیاده سازی مدل سه بعدی شخصیت های اصلی در طول این سه گانه سعی نموده اند تا با ایجاد تغییرات جزیی نشان دهند این که شخصیت های بازی سن شان بالا رفته، بالغ تر شده اند یا این که در طول بازی ها سانحه هایی را پشت سر گذاشته اند. برای مثال در طول این سه گانه، درجه نظامی شخصیت های بازی بالا می رود و برای این موضوع احتیاج است تا یونیفرم آن ها تغییر کند.

هنرمندان تیم سازنده این بازسازی لیست بزرگ و اولویت بندی شده ای از تمام مدل های بازی مانند زره ها، موجودات، شخصیت ها، اسلحه ها و ماشین ها در طول سه گانه را آنالیز نموده اند. این هنرمندان چنین آیتم هایی را به وسیله ایجاد تغییرات در حالت اولیه شان به گونه ای بازسازی نموده اند که هماهنگی مدل های سه بعدی با بافت های جدید حفظ گردد.

یکی از تکنیک های رندر گیری که در بازی های امروزی حسابی رونق یافته، رندر گیری از اشیا بر اساس جنس فیزیکی آن ها است. با استفاده از این تکنیک برای مثال اجسامی که از جنس چوب، آهن یا سنگ هستند همانند نمونه واقعی خود نور را بازتاب می دهند. سازندگان بازسازی سه گانه مس افکت توانایی اعمال این تکنیک را در بازی خود نداشته اند اما تمام کوشش خود را نموده اند که با بهتر کردن منابع این بازی، چنین حسی را به وسیله مدل های سه بعدی درون این بازی القا نمایند.

سیستم ذرات بازی که منبع ساخت بسیاری از جلوه های بصری مانند آتش و دود است نیز ارتقا یافته. سازندگان این بازی بسیاری از افکت های قبلی را آنالیز نموده اند و در آن ها بهبود هایی مانند تغییر سرعت یا راستا حرکت ایجاد نموده اند. جلوه های بصری ثانویه ای نیز به این بازی اضافه شده اند. برای مثال در نسخه بازسازی شده سه گانه مس افکت آتش ها ردی از دود ایجاد می نمایند، انفجار ها باعث پرتاب شدن خرده سنگ ها می شوند و نور حاصل از شلیک اسلحه ها توسط فرمانده شپرد محیط را روشن می نماید. علاوه بر بهبود جلوه های بصری قبلی، جلوه های جدیدی نیز به این سه گانه اضافه شده اند تا حس و حال محیط های بازی بهتر شوند.

تصاویری که در این سه گانه به عنوان رابط کاربری استفاده شده بودند حالا روی صفحه نمایش های بزرگ و با وضوح بالا مات می شوند. برای حل این مشکل، بسیاری از این تصاویر از اول طراحی شده اند. با وجود دلایل کیفی، این طراحی های مجدد صرفا برای بهبود کیفیت بازی نبوده اند و باعث شده اند تا رابط کاربری بازی تمیز تر گردد. البته بعضی از این تصاویر هم از اول بازسازی نشده اند و کیفیت آن ها صرفا توسط هوش مصنوعی افزایش یافته.

میان پرده های از پیش رندر شده این سه گانه نیز تحت تاثیر تصاویر با وضوح پایین هستند. سازندگان این بازسازی در صورت امکان چنین میان پرده هایی را از اول و با وضوح تصویر 4K رندر گیری نموده اند. البته توسعه دهندگان این بازی به تمام منابع اولیه دسترسی ندارند و گاهی اوقات مجبور شده اند تا کیفیت ویدیوهای قبلی را با استفاده از هوش مصنوعی بهتر نمایند. البته همین ویدیوهایی که با استفاده از هوش مصنوعی بازسازی شده اند نیز بازنگری و در صورت احتیاج با جلوه های بصری جدید ترکیب شده اند.

بعد از ایجاد این تغییرات، تیمی از هنرمندان محیطی وارد محیط های بازی شدند و آن ها را یکی یکی مورد مطالعه قرار دادند تا در صورت وجود هرگونه ایراد، آن ها را برطرف نمایند. برای مثال این افراد اشیای محیطی جدیدی را در محیط های خلوط این بازی قرار دادند یا بافت های محیطی مشکل دار را تعمیر کردند. در این بخش از توسعه بازسازی سه گانه مس افکت باگ های بسیاری از این بازی ها نیز پیدا و برطرف شده اند.

به دنبال تیم هنرمندان محیطی، تیم نورپردازی نیز وارد عمل شدند تا از مناسب بودن نورپردازی محیطی بازی ها در سر تا سر آن ها مطمعن شوند. در سه گانه مس افکت نورپردازی باعث شده تا تضاد های بصری مختلفی در محیط ایجاد شوند و این بازی ها جو مخصوص به خود را بیابند. البته این سبک هنری همانند بسیاری از عناصر دیگر در طول سه گانه مس افکت بهبود یافته. سازندگان سه گانه مس افکت کوشش نموده اند تا از این بهبودها و پیشرفت ها را در بازی های اول و دوم نیز استفاده نمایند تا نورپرداز هر سه بازی به یکدیگر نزدیک تر گردد. در این بازسازی از تکنیک های نورپردازی برای شبیه سازی پخش شدن نور در محیط، بدون صدمه زدن به حس و حال اصلی نیز استفاده شده.

سیستم سایه بازسازی سه گانه مس افکت ارتقای بزرگی به خود دیده. همچنین جلوه های بصری مختلفی مانند SSAO، anti-aliasing و عمق میدان به این بازی ها اضافه شده اند. برای هماهنگی بیش تر هر سه بازی از سه گانه مس افکت، افکت هایی مانند مه داینامیک که در بازی سوم وجود داشتند در دو قسمت دیگر هم حاضر هستند. علاوه بر این جلوه های بصری، از بازتاب های محیطی پویا در این سه گانه استفاده شده.

بازسازی دنیاها

فاز نهایی بازسازی سه گانه مس افکت مختص به جمع آوری تمام تغییرات این بازسازی و هماهنگ کردن آن ها به وسیله بهبود دادن مراحل بازی است. تا به این جا بهبود های بزرگی روی تک تک منابع موجود در این سه گانه اعمال شده اما هنوز هم تفاوت کیفیت کلی که میان دو قسمت اول این سه گانه وجود دارد جدی است و قسمت اول احتیاج به بهبود دارد.

برای بازسازی مراحل و محیط های مس افکت 1 و همچنین ارتقای کیفیت آن ها، تیم توسعه دهنده این بازی مراحل بازی را با کانسپت آرت های اولیه مقایسه کردند. همچنین این تیم تعداد زیادی اسکرین شات از محیط های بهبودیافته ذخیره و آن ها را به همراه کانسپ آرت های اولیه برای کارگردان هنری این سه گانه ارسال کردند. کارگران هنری سه گانه مس افکت با استفاده از این تصاویر، کانسپت آرت های قدیمی را بروزرسانی نموده. به لطف کانسپت آرت های جدید ایجاد تغییرات در مراحل بازی راحت تر شده و تیم توسعه دهنده، کار روی مراحل و محیط های مس افکت 1 را شروع کردند. مثال هایی از این تغییرات را می توانیم در ادامه ببینیم.

در این مرحله از توسعه، تغییرات فراوانی در این بازی ها ایجاد شدند که بسیاری از آن ها را در مطلب قبلی مرور کردیم. اصلی ترین هدف سازندگان بازسازی این سه گانه وفادار ماندن به بازی های اصلی در کنار ارایه دادن یک تجربه امروزی و هماهنگ میان هر سه قسمت است. بازی های این سه گانه، مخصوصا نسخه اول در مقایسه با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند و به لطف این بازسازی می توان این مجموعه باارزش را به شکلی باثبات تر تجربه کرد.

کم تر از یک ماه به عرضه بازسازی سه گانه مس افکت که Mass Effect Legendary Edition نام دارد مانده. این بازی قرار است روز 14 می (24 اردیبهشت) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه گردد. محتوای دانلودی زیادی برای این سه گانه عرضه شده اند که می توان همه آن ها را به همراه هر سه بازی در این بسته بازسازی شده دریافت کرد.

منبع: وبلاگ رسمی الکترونیک آرتز

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1592

به "بازسازی سه گانه مس افکت از نظر گرافیکی چه تغییراتی نموده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سه گانه مس افکت از نظر گرافیکی چه تغییراتی نموده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید