تزریق نوآوری به صنعت آزمایشگاهی با تحقیق و توسعه ، شرکت های دانش بنیان اعتبار تحقیقاتی می گیرند

به گزارش گروه سرگرمی، به همت شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جاری تسهیلات ویژه ای به گسترش خدمات آزمایشگاهی در حوزه تحقیق و توسعه به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود.

تزریق نوآوری به صنعت آزمایشگاهی با تحقیق و توسعه ، شرکت های دانش بنیان اعتبار تحقیقاتی می گیرند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شاید بتوان نقطه آغاز شکل گیری واحد تحقیق و توسعه در سازمان ها و شرکت ها را به سال 1960 نسبت داد. سالی که برای نخستین بار این واحد مهم و تاثیرگذار به شکلی رسمی و جدی وارد چارت سازمانی برخی شرکت ها شد.

انجام تحقیق و توسعه برای پیشبرد کار ها و برنامه های یک سیستم به نوعی یک اقدام خلاقانه است که می تواند کاربرد های تازه ای از یک محصول را با بررسی های بیشتر به محققان نشان دهد. این کار به حدی جدی و کاربردی است که این روز ها به یکی از هسته های اصلی شکل گیری شرکت ها و سازمان های دنیای بدل شده است.

با توجه به اهمیت بالای انجام تحقیق و توسعه در پیشبرد اهداف سازمانی و شکوفایی صنایع در دنیا، ایران نیز چند سالی است که به این حوزه ورود کرده است و محققان زیادی در صنایع مختلف کشور در واحد تحقیق و توسعه به فعالیت مشغول هستند. اهمیت این موضوع در صنایع صرفا علمی که با سلامت مردم سر و کار دارند اهمیتی دو چندان می یابد. یکی از این صنایع حیاتی، صنعت خدمات آزمایشگاهی است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با توجه به اهمیت این کار در سال جاری اقدام به ارائه تسهیلات برای گسترش واحد تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان کرده است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای کمک به رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان، تامین هزینه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز واحد تحقیق و توسعه این شرکت های دانش بنیان را تقبل کرده است و در این راستا به این شرکت ها، یارانه 30 میلیون ریالی به آن ها پرداخت می کند.

شرکت های دانش بنیان برای دریافت اعتبار طرح مذکور و استفاده از تخفیف 50 درصدی دریافت خدمات آزمایشگاهی، باید به پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی به نشانی www.LabsNet.ir مراجعه و پس از ثبت نام در باشگاه مشتریان، درخواست خود را ثبت کنند.

اگر بگوییم که واحد تحقیق و توسعه قلب یک شرکت یا سازمان پر بیراه نگفته ایم و می توان مدعی شد که این واحد علمی تاثیری مستقیم بر کیفیت، نوآوری، افزایش بهره وری و توسعه بازار این خدمات و محصولات دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 361

به "تزریق نوآوری به صنعت آزمایشگاهی با تحقیق و توسعه ، شرکت های دانش بنیان اعتبار تحقیقاتی می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزریق نوآوری به صنعت آزمایشگاهی با تحقیق و توسعه ، شرکت های دانش بنیان اعتبار تحقیقاتی می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید