تحلیل فنی آسمان خراش های بسکتبال در پنجره پنجم جام جهانی

به گزارش گروه سرگرمی، تیم ملی بسکتبال ایران قرار است در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 9 آذر به مصاف استرالیا و 12 آذر به دیدار فیلیپین برود.

تحلیل فنی آسمان خراش های بسکتبال در پنجره پنجم جام جهانی

به گزارش ، تیم ملی بسکتبال ایران قرار است در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی 9 آذر به مصاف استرالیا و 12 آذر به دیدار فیلیپین برود. این در حالی است که در این دیدارها صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی و ارسلان کاظمی جایی در ترکیب تیم ملی ندارند و همین مسئله باعث شده تا کار برای پیروزی شاگردان شاهین طبع با مشکل روبرو گردد.

توفیق: می خواهیم برابر استرالیا و فیلیپین خوب نتیجه بگیریم

در همین راستا علی توفیق دبیر سابق فدراسیون بسکتبال در مورد بازی مقابل استرالیا و فیلیپین گفت: برای این دو بازی هم مثل سایر بازی هایی که تیم ملی انجام داده است از قبل برنامه ریزی هایی اجرا شده تا به مشکل بر نخوریم. به طور حتم اعضای سازمان تیم های ملی و کادر مدیریتی بسکتبال در مورد این دیدارها برنامه ریزی نموده اند تا نتایج مورد قبول و در خور شان نام ایران کسب گردد.

او اضافه نمود: تیم استرالیا مانند خیلی از تیم های طراز اول اروپا به دلیل اینکه بازیکنان شاغل در لیگ NBA دارد از قدرت خوبی برخوردار است. هر چند که تنها بد شانسی این تیم مربوط به قوانینی می گردد که از سوی سازمان ملی بسکتبال آمریکا در مورد بازیکنان سایر کشورها در لیگ داخلی این کشور وضع شده است و همین امر موجب شده تا لژیونرهای بسکتبال استرالیا نتوانند در پنجره پنجم جام جهانی بسکتبال برای کشورشان به میدان بروند. بدون شک این مسئله باعث خواهد شد تا ترکیب متفاوتی را از سوی استرالیا ببینیم و معتقدم این موضوع در صورت داشتن تمرکز بالا از سوی شاگردان شاهین طبع می تواند یک پوئن مثبت برای کشورمان تلقی گردد تا با پیروزی امیدوارانه تر به دیدرهای پیش رو بیاندیشیم.

توفیق در خصوص غیبت بازیکنان تاثیر گذار تیم ملی مانند نیکخواه بهرامی، حدادی و کاظمی در پنجره پنجم انتخابی جام جهانی بسکتبال توضیح داد: این بازیکنان همواره و در سخت ترین شرایط یاور تیم ملی بوده اند. شخصی مانند حامد حدادی مدت هاست که از آسیب دیدگی رنج می برد و این موضوعی است که این بازیکن کلیدی را از ترکیب تیم ملی دوره نموده است. حتمأ اعضای فدراسیون در خصوص این مسئله راهکارهایی را در نظر گرفته اند که در نبود ارسلان کاظمی، صمد نیکخواه و حامد حدادی با مشکل روبرو نشویم. فدراسیون باید برای این موضوع چاره اندیشی می کرد و با برگزاری جلساتی برای حل مشکل این افراد دست به کار می شد. در این برهه زمانی در ترکیب تیم ملی بسکتبال به صورت اختصاصی از بازیکنان در پست هایشان استفاده نمی گردد و همین امر باعث شده تا در بازی های بزرگ خللی در شاکله تیم ملی ایجاد نگردد و وفاق همدلی از گذشته در تیم بیشتر به چشم بیاید.

تیم های استرالیا و چین از کره مریخ هم بازیکن می آورند

دبیر سابق فدراسیون بسکتبال در مورد مسیر پیش رو تیم ملی تا المپیک توکیو گفت: پیش بینی ام بر این است که در جام جهانی مشکل خاصی نخواهیم داشت و در صورت همگرایی می توانیم با توجه به افزایش سهمیه ها به عدد هشت نتایج لازم را بدست بیاوریم. اگر بخواهیم به صورت تحلیلی از بازی های آسیایی عبرت بگیریم باید بگوئیم که عملکردمان در مقابل تیم چین عملکرد قابل قبولی نبود و اگر ما با این روش پیش برویم برای حضور در المپیک توکیو شانس کمتری داریم ، هر چند که اگر در مسابقات جام جهانی در میان هشت تیم برتر قرار بگیریم و بالاتر از رقبای آسیایی باشیم می توانیم جواز حضور در المپیک را کسب کنیم در غیر اینصورت باید برای شانس مجدد در زیر گروه ها به رقابت های بپردازیم. نباید از مسابقات جام جهانی غافل شویم چرا که تیم ها با بازیکنان کامل حاضر می شوند. به نظرم شاید عجیب باشد اما تیم های استرالیا و چین از کره مریخ هم بازیکن می آورند.

نبود حدادی، صمد نیکخواه و کاظمی می تواند تیم ملی را به چالش بکشاند

توفیق در خصوص سطح فنی تیم فیلیپین هم اشاره نمود و این طور شرح داد: در چند سال اخیر اگر نگاهی به نتایج گردد، متوجه می شوید که تیم ما در بیشتر بازی هایش توانسته فیلیپین را شکست دهد اما این بار قضیه متفاوت است چرا که سه تن از برترین بازیکنان فعلی بسکتبال تیم را همراهی نمی نمایند و همین می تواند یک زنگ خطر برای بسکتبال محسوب گردد و تیم ملی را به چالش بکشاند.

او در مورد رده های سنی پایه هم بیان داشت: در زمان مشحون یک طرح جامعی در رده های پایه شکل گرفت و اگر فدراسیون به آن برنامه ها وفادار باقی می ماند می توانست در رده های سنی پایه موفقیت بیشتری را کسب کند که نشد.

هوش مربیان داخلی کمتر از مربیان خارجی نیست

توفیق در انتها در خصوص اینکه آیا فدراسیون تمایل دارد در مسابقات پیش رو از مربی داخلی بهره بگیرد یا خارجی، گفت: در مورد این مسئله اعتقاد دارم که هوش مربیان داخلی کمتر از مربیان خارجی نیست و اگر این فرصت به مربیان وطنی داده گردد می توانند در مرور زمان نتایج قابل قبولی را کسب نمایند.

رضا پور:بازی با استرالیا سخت و پیچیده است

افشین رضا پور کارشناس بسکتبال در این مورد شرح داد: بازی با استرالیا قاعدتا سخت و پیچیده است چرا که آنها در حال حاضر از بازیکنان با کیفیت زیادی بهره می برند و همین موضوع موجب شده تا کار برای ما سخت گردد. در تمام دیدارهایی که برابر استرالیا به میدان رفته ایم همواره شکست خورده ایم که آخرین آن مربوط به سال گذشته می گردد و این یک نکته منفی در تاریخ بسکتبال به حساب می آید و درست نیست کلاس کاری استرالیا را با بسکتبال خودمان قیاس کنیم.

کارشناس بسکتبال در ادامه توضیح داد: با توجه به اینکه کار از گذشته درست نیست در مورد حامد حدادی، ارسلان کاظمی و صمد نیکخواه که در ترکیب حضور ندارند اظهار نظر کرد و به نظرم تنها باید برای موفقیت تیم ملی دعا کرد.

می توانیم با فرستادن انرژی مثبت به بازیکنان بسکتبال انگیزه آنها را چند برابر کنیم

او در مورد بازی با فیلیپین هم گفت: من خیلی امیدوارم با وجود تغییر در ترکیب تیم بتوانیم فیلیپین را که از حضور پر شور هوادارانش بهره می برد بتوانیم در مانیل شکست دهیم دست پر به خانه باز گردیم. تنها کاری که ما از بر می آید باید انرژی مثبت را از ایران به آنها منتقل کنیم تا با دریافت روحیه و انگیزه از این موضوع به خود باوری لازم برسند. تیم ملی فیلیپین در چند دیدار تدارکاتی پیش رو برابر رقیبانش متزلزل ظاهر شد و مطمئنم در صورت همدلی و اتحاد این توانایی هم در ما وجود دارد تا همانند بازی رفت باز هم این تیم مدعی و سخت کوش را با شکست روبرو کنیم.

سیر نزولی بسکتبال از چند سال پیش آغاز شده و ویرانه این موضوع به مدیریت طباطبایی هم سرایت نموده است

پیشکسوت بسکتبال در خصوص اینکه آیا طباطبایی در طول مدت حضورش توانسته به رشد بسکتبال یاری کند یا خیر، گفت: به هر حال درست نیست فقط با نگاه کردن به این چند ماه اخیر، عملکرد رئیس فدراسیون را مورد ارزیابی قرار دهیم. معتقدم سیر نزولی از چند سال پیش آغاز شده و اکنون هم ویرانه این سیر نزولی نیز به مدیریت رامین طباطبایی سرایت نموده است. به نظرم طباطبایی با در اختیار داشتن بازیکنان جوان و پر انگیزه و با مدیریت درست می تواند این مشکل را رفع نماید.

حاتمی: استرالیا یک سر و گردن از ما بالاتر است

مهران حاتمی سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال گفت: به هر حال کار در برابر استرالیا سخت است چرا که آنها دارای رتبه سومی المپیک هستند و درست نیست از لحاظ کلاس و کیفیت خودمان را با آنها برابر بدانیم. بیشتر بازیکنان این تیم در لیگ های معتبر اروپایی و NBA بازی می نمایند و همین مسئله باعث شده تا یک سر و گردن از تیم ما برتر به نظر برسند. هر چند که توقع مردم ما این است تا برابر استرالیا قدرتمند پیروز شویم اما باید بگویم همین که بازیکنان بتوانند پر قدرت و با انگیزه ظاهر شوند و یک بازی خوبی به نمایش بگذارند برایم کافی است.

او در مورد عدم دعوت از حدادی، کاظمی و نیکخواه بهرامی برای بازی مقابل استرالیا و فیلیپین گفت: باید بگویم هر مربی دوست دارد بالاخره بهترین و برجسته ترین بازیکنان را در اختیار داشته باشد و من نمی توانم در این باره اظهار نظر کنم.

برای تیم ملی کشورم آرزوی موفقیت می کنم

حاتمی درباره اینکه آیا توانایی طباطبایی در حد مشحون است یا خیر، گفت: امیدوارم شرایط به گونه ای رقم بخورد که تیم ملی بسکتبال کشورمان بتواند در مسابقات پیش رو به نتایج خوبی برسد. تنها می توانم آرزو کنم تیم ملی کشورم در مسابقات آینده به موفقیت برسد.

داوودی: تیم ملی باید از حاشیه ها دور گردد/ چالش سختی پیش روی ماست

پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران مقابل قطر در دیداری دوستانه

آسمان خراش های ایران راهی ملبورن شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 50

به "تحلیل فنی آسمان خراش های بسکتبال در پنجره پنجم جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیل فنی آسمان خراش های بسکتبال در پنجره پنجم جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید