تاسیس صندوق بیمه انرژی توسط دولت هند برای ادامه واردات نفت ایران

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران : منابع هندی اعلام کردند دولت این کشور در واکنش به خودداری شرکت های بیمه اتکایی اروپایی از ارائه خدمات به پالایشگاه های وارد کننده نفت ایران اقدام به تاسیس صندوق بیمه انرژی می نماید.

تاسیس صندوق بیمه انرژی توسط دولت هند برای ادامه واردات نفت ایران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی فایننشال اکسپرس، دولت هند یک صندوق 2000 کرور روپیه ای برای پوشش بیمه ای پالایشگاه های خریدار نفت از ایران ایجاد خواهد نمود. برای ادعاهای بیش از 2000 کرور روپیه ای نیز دولت مرکزی تضمین دولتی تا مبلغ 10 هزار کرور روپیه اختصاص خواهد داد.

شرکت های بیمه ای هند عمدتا به شرکت های بزرگ بیمه اتکایی اروپایی وابسته هستند و در صورت عدم حمایت این شرکت ها قادر به جبران خسارت های بزرگ نیستند.

در حالی که شرکت های بیمه اتکایی خارجی دیگر حاضر به پوشش بیمه ای فعالیت های تجاری مرتبط با ایران نیستند، پالایشگاه های متعلق به شرکت های مانگالور و اسار که روزانه 100 هزار بشکه نفت از ایران وارد می کنند، با مشکل بیمه ای روبرو شده اند.

به گفته منابع مطلع، وزارت خدمات اقتصادی هند پیشنهاد نموده که یک صندوق بیمه انرژی در طی یک ماه آینده ایجاد گردد که 1000 کرور روپیه آن از سوی شرکت های بیمه ای و 1000 کرور روپیه مابقی نیز توسط دفتر توسعه صنعت نفت هند تامین گردد.

بر اساس این پیشنهاد، این اعتبارات هر سال باید به این صندوق واریز گردد تا در نهایت پس از سه سال موجودی صندوق به 6 هزار کرور روپیه برسد. شرکت دولتی بیمه اورینتال و شرکت بیمه نیو ایندیا، اولین مشارکت کنندگان در این صندوق خواهند بود. این دو شرکت بیمه ای به ترتیب پوشش بیمه ای شرکت مانگالور و شرکت اسار را تامین می کنند.

به گفته منابع مطلع، شرکت های بیمه خصوصی نیز می توانند در این صندوق مشارکت کنند.

بدین ترتیب دیگر نیازی به تامین پوشش بیمه اتکایی از سوی شرکت های بیمه اروپایی نخواهد بود.

65

منبع: تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 533

به "تاسیس صندوق بیمه انرژی توسط دولت هند برای ادامه واردات نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس صندوق بیمه انرژی توسط دولت هند برای ادامه واردات نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید