تأکید بر گسترش روابط ایران و چین در حوزه توریسم فرهنگی

به گزارش گروه سرگرمی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ملاقات با نماینده کشور چین بر مصمم بودن سازمان متبوعش بر توسعه توریسم فرهنگی تأکید کرد.

تأکید بر گسترش روابط ایران و چین در حوزه توریسم فرهنگی

با قیمت تور چین مهر 99 سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سید رضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و جیانگ جیان گوئو رییس دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه عکس چین زیبا که در محل کتابخانه ملی ایران برگزار گردید، با یکدیگر دیدار و مذاکره کردند.

در این دیدار صالحی امیری ضمن خوشامدگویی به طرف مقابل اعلام آمادگی کرد که سازمان متبوعش در گسترش توریسم فرهنگی با سایر کشورها مصمم است و کوشش می نماید تا کتابخانه ملی به عنوان توفقگاه گردشگران فرهنگی که به ایران سفر می نمایند، مدنظر قرار گیرد.

وی گفت: روابط فرهنگی پایدارتر و عمیق تر از روابط سیاسی است و اثرگذاری بیشتری هم در نزدیکی ملت ها به یکدیگر دارد.

صالحی همچنین آمادگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی را در برگزاری نشست ها و همایش های مشترک به منظور ارتقای سطح روابط فرهنگی و تعامل و گفت و گوی نخبگان دو کشور اعلام نمود.

جیانگ جیان گوئو، وزیر اطلاع رسانی چین هم ضمن اظهار خوشحالی از حضور در ایران گفت: از کتابخانه های زیادی در دنیا بازدید نموده ام و به حق کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از زیباترین کتابخانه هایی است که تا کنون مشاهده نموده ام.

وی با استقبال از پیشنهادهای صالحی امیری، تاکید نمود: مطمئنم در آینده نزدیک مردم بیشتری از کشور چین به ایران سفر خواهند کرد تا آثار قدیمی و طبیعت زیبای ایران را از نزدیک ملاحظه نمایند.

جیانگ جیان گوئو همچنین اعلام نمود به منظور ارتباط بیشتر نخبگان دو کشور، به طور مستقیم با سفارت مان در ایران در ارتباط خواهم بود تا در این زمینه اقدامات مشترکی انجام پذیرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 638

به "تأکید بر گسترش روابط ایران و چین در حوزه توریسم فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بر گسترش روابط ایران و چین در حوزه توریسم فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید