بی اخلاقی ها در ورزش قابل قبول نیست، باشگاه نباید متضرر شود

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر والیبال شاهد کتک کاری و رفتار غیر اخلاقی ملی پوش تیم والیبال شهرداری ارومیه بود. پوریا یلی، پشت خط زن ارومیه در دیدار مقابل شهرداری ورامین پس از استفاده از الفاظ رکیک علیه داور به فیلمبردار حمله و او را مورد ضرب و شتم قرار داد. رفتاری که به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و نوجوانان و جوانان زیادی شاهد رفتار غیر ورزشی و غیر اخلاقی ملی پوش والیبال کشور بودند.

بی اخلاقی ها در ورزش قابل قبول نیست، باشگاه نباید متضرر شود

کمیته انضباطی فدراسیون در ابتدا پوریا یلی را دو جلسه محروم کرد اما در هفته بیست و نهم پوریا یلی در حالی که باید دوران محرومیت خود را طی می کرد به یکباره در زمین حاضر و برای تیمش بازی کرد! حضور یلی در زمین بازی سوالات و شائبه های زیادی در اذهان عمومی ایجاد کرده است چرا که رای کمیته استیناف و بخشودگی محرومیت او در سایت رسمی فدراسیون اطلاع رسانی نشده است و حتی تیم سپاهان، حریف شهرداری ارومیه در بازی هفته بیست و نهم با حضور یلی در زمین غافلگیر شد که در نهایت با واکنش تند رحمان محمدی راد، سرمربی تیم سپاهان علیه فدراسیون والیبال همراه شد.

ابراهیم وطن پرست در گفت و گو با خبرنگاران، درباره حواشی و بی اخلاقی های رخ داده در لیگ برتر والیبال گفت: ورزش بدون حاشیه نیست همیشه حواشی ها وجود دارد گاهی برخی از این حواشی ها باعث جذابیت ورزش می شود و همه علاقه مند به پیگیری آن می باشند. اما گاهی برخی از این حواشی ها منجر به بی اخلاقی است و این قابل قبول نیست و محیط ورزش آن را نمی پذیرد.

پیشکسوت والیبال تاکید کرد: البته این نکته را باید در نظر گرفت گاهی با افزایش حساسیت رقابت ها و نزدیکی به مراحل پایانی رقابت، حساسیت بیشتر می شود و در نتیجه عامل به وجود آمدن حواشی است و بسیار تاثیرگذار می باشد اما مطلب مهم این است که حواشی والیبال کمی بیشتر از حد معمول است و گاهی از کنترل مدیریت فنی تیم ها و سرمربیان خارج می شود.

وی ادامه داد: اینها قابل قبول نیست، آیین نامه انضباطی فدراسیون باید به موقع و قاطع ورود کند و احکام اجرا شود که این بسیار می تواند بازدارنده باشد. یکسری از بی اخلاقی ها ممکن است در نتیجه کار فردی بازیکن باشد و حکم کمیته انضباطی برای او اجرا می شود اما در حقیقت باشگاه متضرر خواهد شد.

وطن پرست گفت: بازیکن ممکن است از روی جوانی و نادانی کاری را انجام دهد که مشمول حکم آیین نامه انضباطی شود. اما در حقیقت باشگاه متضرر می شود. باشگاه سرمایه گذار است و اگر سرمایه گذاران نباشند چرخ لیگ نمی چرخد. کار ظریف و حساسی است که کمیته انضباطی بخواهد مَر قانون را انجام دهد بلکه روح قانون را اجرا کند. یعنی روی مسائل فرهنگی بیشتر کار شود که البته این در حیطه وظایف باشگاه ها می باشد البته همه باشگاه ها اسم فرهنگی، ورزشی را با خود یدک می کشند اما در عمل بیشتر به بعد ورزشی اهمیت می دهند.

پیشکسوت والیبال در پایان درباره مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال گفت: اگر هشت تیم حاضر در مرحله پلی آف را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که 6 تیم اول با اختلاف یک یا دو باخت در جایگاه های خود قرار گرفته اند و این نشان از نزدیکی مسابقات می دهد و نمی توان قهرمان را پیش بینی کرد. امسال پلی آف قابل پیش بینی نیست باید منتظر بمانیم عملکرد تیم ها را ببینیم پس از پایان هفته اول شاید عیار تیم ها دستمان بیاید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1494

به "بی اخلاقی ها در ورزش قابل قبول نیست، باشگاه نباید متضرر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی اخلاقی ها در ورزش قابل قبول نیست، باشگاه نباید متضرر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید