برند گردشگری در چه مرحله ای است؟

معاون گردشگری از خاتمه موفقیت آمیز بخش پژوهش پروژه برند ملی گردشگری اطلاع داد و گفت: سند راهبردی هویت برند ملی گردشگری در دهه فجر رونمایی می گردد.

برند گردشگری در چه مرحله ای است؟

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: ولی تیموری درباره نتایج آخرین نشست ارزیابی اقدامات مربوط به پروژه برند ملی گردشگری ایران، اظهار کرد: دستیابی به الگوی بهینه و بومی سازی شده طراحی و توسعه برند ملی گردشگری ایران، به وسیله مطالعه الگوهای پیروز بین المللی و با دعوت از دانشگاهیان، صاحب نظران، کارشناسان و فعالین بخش دولتی و خصوصی و نیز بحث و آنالیز در خصوص چگونگی فرایند انجام کار از بهمن ماه سال 1397 شروع و در مدت چهار ماه، مدل های گوناگون ارائه شد و مورد تحلیل نهاده شد و انتها الگوی اجرایی بر پایه سه محور خلق ارزش، مخابره ارزش و ارائه ارزش، در چهار مرحله، مورد تایید و مبنای کار نهاده شد. این مراحل عبارتند از شناخت محیط استراتژیک رقابتی و تدوین سند راهبردی برند ملی گردشگری که به خلق ارزش منتهی خواهد شد و نیز مدیریت تجربه مشتری و طراحی و اجرای برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند که هر یک سبب ارائه ارزش و نیز مخابره آن می گردد.

وی اضافه نمود: فرایند پروژه در قالب تحلیل موقعیت، تدوین پلتفرم استراتژیک برند، طراحی هویت حسی برند، طراحی برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی و برند و در نهایت مدیریت تجربه مشتری جای می گیرد.

تیموری با بیان این که طراحی و توسعه برند ملی گردشگری ایران با مشارکت و هم اندیشی حداکثری تصمیم سازان، صاحب نظران، نهادها و سازمان های ذینفع در حال اجرا است، گفت: به منظور شناخت محیط استراتژیک رقابتی، فاز اول پروژه بر مبنای الگوی طراحی و توسعه برند ملی گردشگری ایران، از خرداد ماه 1398 بر پایه روش علمی و با گردآوری و تحلیل داده های کمی و کیفی به شیوه میدانی و کتابخانه ای، شروع شده و در حال حاضر پروژه پس از انتها فاز اول (مرحله شناخت) در مرحله پیشبرد فاز دوم (طراحی) واقع شده است.

معاون گردشگری ادامه داد: در بخش پژوهش کمی، نتایج حاصل از مطالعات پیمایشی، به وسیله توزیع و گردآوری پرسشنامه پژوهش در میان بیش از 500 گردشگر خارجی و نیز فعالان و کارشناسان حوزه گردشگری داخلی استخراج شده است. همچنین در بخش پژوهش های کیفی نتایج حاصل ازتحلیل مصاحبه های عمیق، جلسات هم اندیشی گروهی و متن کاوی در فضای وب، ارائه شده است.

او با بیان این که درباره کسب نظر از مقامات، صاحبنظران علمی و دانشگاهی و فعالان حوزه گردشگری، گردآوری داده ها به شیوه مصاحبه عمیق فردی و گروهی و توزیع و جمع آوری پرسشنامه اجرا شده است، اضافه نمود: تا کنون بیش از 150 ساعت مصاحبه ویدئویی با پرسش شوندگان در سه سطح مقامات عالی، صاحب نظران و فعالین حوزه گردشگری و کارشناسان علمی و دانشگاهی اجرا شده است.

وی گفت: بر این اساس، فرایند تدوین سند راهبردی هویت برند ملی گردشگری بر پایه زمانبندی طرح تا کنون بیش از 70 درصد پیشرفت داشته است و در ادامه فرایند، با انتها فعالیت های مرتبط با فاز شناخت و تدوین پلتفرم استراتژیک برند، گزارش تدوین شده در شورای عالی برند ملی گردشگری ایران مطرح و استراتژی های کلی در این زمینه مورد بحث و تصویب قرار می گیرد.

تیموری افزود: همزمان با این اقدام و با در نظر دریافت اصول راهبردی برند گردشگری مصوب، عناصر هویت حسی برند (از جمله نشان ملی و شعار گردشگری ایران) طراحی و تدوین می گردد. در این مرحله تمام مفاهیم ذهنی، تجسم عینی می یابد و نتایج حاصل از آن در قالب سند جامع راهبردی هویت برند ملی گردشگری ارائه خواهد شد. در این زمینه بر پایه زمانبندی طرح، سند راهبردی هویت برند ملی گردشگری، در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

نشان ملی و شعار گردشگری ایران

همزمان با این اقدام و با در نظر دریافت اصول راهبردی برند گردشگری مصوب، عناصر هویت حسی برند (از جمله نشان ملی و شعار گردشگری ایران) طراحی و تدوین می گردد. در این مرحله تمام مفاهیم ذهنی، تجسم عینی می یابد و نتایج حاصل از آن در قالب سند جامع راهبردی هویت برند ملی گردشگری ارائه خواهد شد. در این زمینه بر پایه زمانبندی طرح، سند راهبردی هویت برند ملی گردشگری، در دهه فجر رونمایی خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 بهمن 1398 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 583

به "برند گردشگری در چه مرحله ای است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برند گردشگری در چه مرحله ای است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید