برای هندبال زنان سرمایه گذاری گردد نتیجه می گیریم

به گزارش گروه سرگرمی، یک کارشناس و پیشکسوت هندبال زنان گفت: خوشبختانه این تفکر به وجود آمده که هر چه بیش تر برای زنان سرمایه گذاری گردد نتیجه بهتری خواهند گرفت.

برای هندبال زنان سرمایه گذاری گردد نتیجه می گیریم

مرضیه یوسف در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص حضور تیم ملی هندبال زنان در رقابت های قهرمانی جهان اسپانیا اظهار کرد: حضور تیم ملی هندبال در این مسابقات به چند جهت شانس بزرگی برای ورزش زنان بود. اول این که یک کلاس آموزشی جهانی بود. دوم بازیکنان ما بازی مقابل بزرگان هندبال جهان را تجربه کردند.

این کارشناس هندبال اضافه نمود: هم چنین تبلیغات بسیار زیادی هم در عرصه جهانی و هم در کشور خودمان ایران بود که این سبب جذب اسپانسر و استعدادها به سمت رشته این رشته خواهد شد. از طرف دیگر همه به این تفکر رسیدند که هر چه بیش تر برای زنان سرمایه گذاری گردد نتیجه بهتری خواهند گرفت.

مربی پیشین تیم ملی هندبال زنان گفت: در کل خرسند هستم که هندبال زنان ایران توانست در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند. این آرزوی همه ما بود. در مجموع همه بازیکنان تیم تا حدودی کارهایی که تمرین شده بود را اجرا کردند. باید از آن ها تشکر کرد، وقتی ما امکاناتی به آن ها ندادیم همین قدر بیش تر انتظار نباید داشته باشیم.

او گفت: در هر صورت امیدوارم این نتایج باعث گردد فدراسیون برنامه ریزی بهتری برای سال های آینده این رشته کند. اگر فدراسیون جهانی باز هم شش سهمیه به آسیا اختصاص دهد ایران باز هم موقعیت حضور در قهرمانی جهان را خواهد داشت.

یوسف به جذب مربیان باتجربه برای تیم ملی زنان همچون تیم ملی مردان اشاره نمود و گفت: باید تیم ملی را قوی کنیم. باید از مربیان با تجربه و جوان در کنار هم استفاده کنیم، همین طور که برای تیم های مردان این اتفاق می افتد. ما خانواده پر محتوایی داریم و تنها باید نگاه ها عمیق باشد.

سرمربی پیشین تیم ملی هندبال زنان در ادامه گفت: در تمام فدراسیون ها بیش ترین هزینه برای مردان صرف می گردد اما نتیجه ای هم که می خواهند نمی گیرند. با این وجود هیچگاه برای اعزام و برنامه ریزی مسئله ای ندارند و با نیمکت پر به مسابقات اعزام می شوند. از طرفی همواره دغدغه فدراسیون ها پیدا کردن مربی سرشناس و با تجربه برای مردان بوده تا تیم ها را با کیفیت خوب به مسابقات اعزام نمایند اما در نهایت نتیجه مطلوبی هم نمی گیرند.

وی گفت: این ها جای تفکر زیادی دارد که چرا در خصوص زنان این چنین نیست. تیم زنان را همواره بدون برنامه ریزی یا با برنامه ریزی اندک به مسابقات اعزام می نمایند و همواره هم دغدغه بودجه و اسپانسر را دارند. بیشتر مواقع هم دقیقه نود بودجه ای جور می گردد و با تعداد کم تر بازیکن و کادر به مسابقات اعزام می نمایند. بیشتر مواقع هم مربیان با تجربه را در کنار آن ها نمی بینیم، سرپرست تیم از کادر اداری انتخاب می گردد و بدنساز و مربیان مجرب را نیز کنار آن ها نمی بینیم.

این پیشکسوت هندبال زنان گفت: گاهی نیز بازیکنان و مربیانی که سال ها زحمت کشیده اند را تغییر می دهند. من به عنوان کسی که چهل و اندی از زندگی خود را صرف کار و آموزش جهت این رشته نموده ام و پر از تجربه هستم این ها را می گویم. سرمایه زیادی برای تک تک مربیان شده اما اکنون همه کنار گذاشته شده اند و در حال جوان گرایی هستند.

او در سرانجام تاکید نمود: باید تیم ملی را قوی کرد و از مربیان با تجربه و جوان در کنار هم استفاده کرد. آرزوی همه ما حضور در مسابقات جهانی بود و اکنون از تیم ملی و زحمات های بازیکنان ممنون هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1992

به "برای هندبال زنان سرمایه گذاری گردد نتیجه می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای هندبال زنان سرمایه گذاری گردد نتیجه می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید