با کمتر از 500 هزار دنبال کننده هم مشمول مالیات می شوید

به گزارش گروه سرگرمی، درحالیکه براساس قانون بودجه امسال باید از عایدی حاصل از تبلیغات کاربران بالای 500 هزار دنبال کننده در رسانه های کاربر محور مالیات اخذ گردد، اعلام مسئولان سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که اولین فهرست اطلاعات این افراد به این سازمان ارسال شده و برای اخذ مالیات از آن ها باید تا سرانجام امسال و تکمیل اظهارنامه ها صبر کرد.

با کمتر از 500 هزار دنبال کننده هم مشمول مالیات می شوید

به گزارش خبرنگاران، براساس بند ذ تبصره 6 قانون بودجه سال 1400 سال جاری، عایدیهای کاربران دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر عایدی است که فرهاد دژپسند- وزیر سابق امور مالی و دارایی در مردادماه سالجاری آئین نامه اجرایی اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده را ابلاغ کرد.

در این زمینه، سازمان امور مالیاتی مکلف است فهرست مودیان مالیاتی و خوداظهاری ارائه شده به وسیله آنها را تهیه کند و در تارنمای سازمان، در منظر عموم قرار دهد که طبق گفته معاون سابق سازمان امور مالیاتی، به موجب قانون مالیات های مستقیم و با آخرین اصلاحاتی که در آن اجرا شده است، عایدی واقعی هر شخصی اعم از اینفلوئنسرهای دارای بیش از 500 هزار دنبال کننده در رسانه های کاربر محور نیز براساس آنالیز صورت حساب ها و حساب های بانکی و استناد به مدارک و اسناد معین و به عنوان ماخذ محاسبه مالیات معین می گردد.

در حال حاضر، آنالیز آخرین شرایط اخذ مالیات از اینفلوئنسرها حاکی از آن است که برای اخذ مالیات در این زمینه باید منتظر ماند تا اظهارنامه های مالیاتی تکمیل و ارسال گردد تا در سال آینده نسبت به مطالبه مالیات اقدام گردد.

کمتر از 500 هزار فالوئر هم داشته باشید، مالیات می دهید

البته، براساس اعلام محمد مسیحی- معاون عایدیهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی به خبرنگاران، این سازمان وظیفه خود در راستای اخذ مالیات از اینفلوئنسرها در سالجاری مبنی بر تدوین دستورالعمل ها و ابلاغ آن ها را انجام داده است.

از سوی دیگر، اولین فهرست از کاربران رسانه های کاربر محور با بیش از 500 هزار دنبال کننده به سازمان امور مالیاتی ارسال شده و این فرایند همچنان ادامه دارد.

فارغ از آخرین شرایط اخذ مالیات از اینفلوئنسرها، از زمان تصویب این قانون تا به امروز نقدها کارشناسی بسیاری به این مصوبه مطرح شد که یکی از آن ها مبنی بر این است که تعداد فالوور نمی تواند معیار مناسبی برای عایدیزا بودن صفحات شبکه های اجتماعی در نظر گرفته گردد.

در این زمینه، درحالیکه قانون بودجه محدوده 500 هزار دنبال کننده را شرط اخذ مالیات قرار داده است، اعلام سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که ملاک این سازمان برای اخذ مالیات در این زمینه عایدی کاربران است نه تعداد دنبال کنندگان آن ها.

به گونه ای که مسیحی- معاون عایدیهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی معتقد است رسیدگی به مالیات اینفلوانسرها آستانه خاصی ندارد و رسیدگی مالیاتی را برای کاربران دارای کمتر از 500 هزار دنبال کننده هم که از محل تبلیغات عایدی داشته باشند، اعمال می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 تیر 1401 بروزرسانی: 9 تیر 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2049

به "با کمتر از 500 هزار دنبال کننده هم مشمول مالیات می شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کمتر از 500 هزار دنبال کننده هم مشمول مالیات می شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید