این ناقوس مرگ کیست؟ اثر ارنست همینگوی

به گزارش گروه سرگرمی، انتشارات افق کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ اثر ارنست همینگوی را منتشر کرد.

این ناقوس مرگ کیست؟ اثر ارنست همینگوی

خبرنگاران - کتاب این ناقوس مرگ کیست؟ اثر ارنست همینگوی با ترجمه مهدی غبرایی در انتشارات افق منتشر شد.

این کتاب درباره رابرت جوردن، روزنامه نگار جوان آمریکایی است که در گروه بریگادهای بین المللی ضد فاشیست ثبت نام می کند. آنها دستور دارند پلی را منهدم کنند که محل عبور نیرو های وفادار به فرانکو است.

یک میلیون نسخه از این رمان به محض انتشار آن فروخته و در دوران جنگ جهانی دوم، کتاب درسی در حوزه جنگ های پارتیزانی بود که در ارتش آمریکا و شوروی تدریس شد.

ارنست همینگوی، برنده جایزه ادبی نوبل و پولیتزر، در سال 1937 به اسپانیا رفت تا از جنگ های داخلی گزارش تهیه کند. پس از جنگ، او و آندره مالرو ـ که در نیروی هوایی خدمت می کردند ـ توافق کردند که هر یک بخشی از رویداد های جنگ را بنویسند؛ همینگوی این ناقوس مرگ کیست؟ را در سال 1940 و مالرو کتاب امید را به رشته تحریر درآورد.

مهدی غبرایی در مقدمه رمان این ناقوس مرگ کیست؟ درباره تعلق خاطرش به ارنست همینگوی و آثارش می نویسد:

از میان نویسندگان شاخص ادبیات دورانِ جوانی، ارنست همینگوی از ماندگارترین چهره هاست و از میان آثار او پیوسته برایم دو رمان برجسته تر بود و هست. اول همین رمان این ناقوس مرگ کیست؟ با نام زنگ ها برای ما به صدا در می آیند و دوم داشتن و نداشتن. دلیل آن هم مشخص است. ما نسل سیاسی و ایدئولوژی زده امید به آینده بهتر را بیشتر در این دو رمان می جستیم تا آثار دیگرش. مبارزه در راه آزادی در کوهستان های اسپانیا برای ما ـ نسل رمانتیک انقلابی ـ دنباله مبارزات سی یرامایسترا، ماجرای چه گوارا و ... بود.

خبرنگاران فرهنگی هنری ادبیات

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2019

به "این ناقوس مرگ کیست؟ اثر ارنست همینگوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ناقوس مرگ کیست؟ اثر ارنست همینگوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید