افزایش تصاعدی مبتلایان به کرونا در ترکیه

به گزارش گروه سرگرمی، ترکیه که تا 10 روز قبل از نادر کشورهای دنیا بود که به گفته مسوولین رسمی این کشور موردی از ابتلای به کرونا در آن مشاهده نشده بود در حال حاضر با ثبت 670 فرد مبتلا شاهد فرایند تصاعدی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا است.

افزایش تصاعدی مبتلایان به کرونا در ترکیه

این شرایط در رسانه های اجتماعی ترکیه نیز موجب نگرانی شده و بعضی کاربران رسانه های اجتماعی از احتمال تبدیل ترکیه به ایتالیای دوم ابراز نگرانی نموده اند.

ترکیه در بعد از اعلام مشاهده ویروس کرونا در چین، بعضی تدابیر از جمله کنترل مسافرین ورودی در مبادی گمرکی خود را به مورد اجرا گذاشت و به موازات آن در بعد از اعلام مشاهده کرونا در ایران، مرزهای خود با ایران را مسدود کرد.

متعاقب مشاهده موارد ابتلای به کرونا در کشورهای اروپایی، ترکیه سطح تدابیر خود را افزایش داد و در مرحله نخست خواهان قرنطینه مسافرین وروردی به کشور به مدت 14 روز در منازل خود شد.

با ورود گسترده عمره گزاران به ترکیه در هفته های گذشته و عدم رعایت قرنطینه 14 روزه خانگی از سوی عمره گذاران ؛ دولت ترکیه خاطرنشان کرد که تمامی افرادی که از خارج وارد ترکیه می شوند به مدت 14 روز تحت قرنطینه قرار خواهند گرفت.

در حال حاضر هزاران نفر از عمره گزاران و نیز دیگر مسافرینی که از خارج وارد ترکیه شده اند در قرنطینه بسر می برند.

با مشاهده اولین مورد ابتلا به کرونا در 10 روز قبل سطح تدابیر اتخاذی ترکیه نیز افزایش یافت و ترکیه اقدام به تعطیل تمامی مدارس و دانشگاهها و در پی آن تعطیل تمامی اماکن عمومی کرد.

با افزایش موارد ابتلاء سطح تدابیر ترکیه نیز افزایش یافته و مساله دورکاری برای ادارات دولتی و موسسات خصوصی نیز مطرح گشت.

در تازه ترین تدابیر وزیر دادگستری ترکیه روز گذشته خاطرنشان کرد قانونی در زمینه کاهش میزان مجازات های زندانیان برای آزادی دهها هزار زندانی به قید فوریت را تقدیم مجلس ملی ترکیه نموده اند.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه چهار روز قبل در پی نشست عالی در زمینه آنالیز کرونا خاطرنشان کرد که یک بسته مالی گسترده شامل 100 میلیارد لیر ترک را برای رهایی از تبعات مالی کرونا اجرا خواهند کرد.

به گزارش ایرنا از آنکارا، با درنظرگیری اصرارهای مسوولین ترکیه در خصوص اینکه ترکیه تدابیر جدی اتخاذ نموده، بعضی از ناظران می گویند، یکی از دلایل افزایش تصاعدی تعداد بیماران کرونایی در ترکیه بیماران قرنطینه ای و تست های گرفته شده از آنان می باشد. به گفته این ناظران گرچه در مرحله فعلی تعداد بیماران افزایش می یابد ولی این افزایش در خصوص افرادی است که تحت قرنطینه اند و امکان مبتلاء کردن دیگران را ندارند.

بعضی ناظران مطلع می گویند عدم اعلام اینکه آیا مبتلایان از افراد تحت قرنطینه هستند و نیز عدم اعلام شهرهایی که در آنها موارد ابتلاء به کرونا موجود است از سوی مسوولین دولتی گرچه میتواند با هدف نگران نساختن مردم آن شهرها و یا فراهم نکردن راحتی خیال برای دیگر مناطق صورت گرفته باشد ولی نگرانی عمومی در این زمینه را تشدید می نماید.

در شبکه های اجتماعی ترکیه گفته می گردد ورود عمره گزاران آلوده به ترکیه که تعداد آنان به هزاران نفر بالغ می گردد و عدم کنترل جدی آنان از سوی دولت آنکارا مهمترین سبب گسترش کرونا در ترکیه می باشد و ترکیه در روزهای آینده با افزایش میزان تعدد موارد ابتلاء به این ویروس بطور جدی روبرو خواهد شد.

از سوی دیگر به گزارش شبکه های تلویزیونی ترکیه بخش عمده مردم این کشور فراخوان های مختلف در زمینه ماندن در منازل را قبول و در حال حاضر اکثریت شهرهای ترکیه عمدتا خالی است.

دولت ترکیه برای تشویق مردم جهت ماندن در خانه از افراد سرشناس و محبوب در جامعه نیز استفاده می نماید و با تهیه برنامه هایی تبلیغاتی که در تمامی شبکه های تلویزیونی پخش می گردد، هم در زمینه اگاهی بخشیدن به بیماری کرونا از آنان بهره می جوید و هم مردم را تشویق به ماندن در خانه ها می نماید.

گفتنی است، فخرالدین کوجا وزیر بهداری ترکیه در ارتباط با آخرین ارقام مبتلایان کرونا شب گذشته خاطرنشان کرد که در طول یک روز 310 نفر به کل مبتلایان به کرونا در این کشور افزوده شد و تعداد متوفیان ناشی از این بیماری نیز به 9 نفر افزایش یافته است.

کوجا با اعلام اینکه در طول 24 ساعت سه هزار و 656 نفر در ارتباط با بیماری کرونا مورد آزمایش قرار گرفته اند و نتیجه آزمایش 311 نفر مثبت بوده است، گفت: در طول 24 ساعت 5 بیمار کرونایی نیز جان خود را از دست داده اند.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 868

به "افزایش تصاعدی مبتلایان به کرونا در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تصاعدی مبتلایان به کرونا در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید