اعتراف آمریکا به عقب ماندگی از روسیه و چین در توسعه نیروهای هسته ای

به گزارش گروه سرگرمی، گزارش یکی از کمیته های تخصصی سنای آمریکا، حاکی از عقب ماندگی ایالات متحده از روسیه و چین در به روز رسانی و توسعه توان بالقوه هسته ای و آمادگی رزمی این نیروها است.

اعتراف آمریکا به عقب ماندگی از روسیه و چین در توسعه نیروهای هسته ای

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو امروز نوشت: اعضای کمیته امور سیاسی مجلس سنای آمریکا معتقدند که ایالات متحده از لحاظ اجرای برنامه های مدرنیزه سازی نیروهای هسته ای، نسبت به روسیه و چین، عقب مانده است. این مسئله در سندی که در اختیار شبکه تلویزیونی راشا تودی قرار گرفته، آمده است.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی نگران این مسئله هستند که روسیه و چین بطور جدی زرادخانه های هسته ای خود را گسترش داده اند . البته ایالات متحده هم در کوشش است تا توان بالقوه هسته ای و آمادگی رزمی این نیروها را افزایش بدهد، برای اینکه این موضوع برای امنیت ملی آمریکا بسیار اهمیت دارد. ولی واشنگتن از لحاظ به روز رسانی این نیروها، از مسکو و پکن عقب تر است.

این در حالی است که کنگره آمریکا در سال 2020 ، حدود 12 میلیارد و 42 میلیون دلار برای اجرای برنامه توسعه نیروهای هسته ای بودجه اختصاص داده و در سال آینده نیز بودجه پیش بینی شده برای این منظور، بیش از 3 میلیارد دلار افزایش یافته است.

در اوایل ماه آگوست، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا گفت که ایالات متحده انتظار دارد تا توافق نامه ای را با روسیه امضا کند که در راستای آن، تمامی انواع تسلیحات هسته ای محدود شوند.

در حال حاضر، مذاکرات بین روسیه و ایالات متحده برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی تهاجمی (استارت-3) که اعتبار آن در سال 2021 منقضی خواهد شد، در وین در حال اجرا است.

مقامات واشنگتن تأکید می نمایند که چین نیز باید به این مذاکرات بپیوندد. مقامات پکن گفته اند، تنها در صورتی که ایالات متحده زرادخانه هسته ای خود را به سطح چین کاهش دهد، حاضر به چنین کاری خواهند شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1138

به "اعتراف آمریکا به عقب ماندگی از روسیه و چین در توسعه نیروهای هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف آمریکا به عقب ماندگی از روسیه و چین در توسعه نیروهای هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید