اسلامی: کوشش دانشمندان هسته ای به ترویج کشاورزی مدرن معطوف می گردد

به گزارش گروه سرگرمی، تهران (پانا) - رییس سازمان انرژی اتمی گفت کوشش دانشمندان حوزه کشاورزی هسته ای به ترویج و توسعه کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد.

اسلامی: کوشش دانشمندان هسته ای به ترویج کشاورزی مدرن معطوف می گردد

محمد اسلامی در پیامی که در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد، نوشت: همیشه در موضوع تأثیر فناوری هسته ای بر حوزه کشاورزی، تاکیدات لازم را برای همکارانم در سازمان انرژی اتمی ایران داشته ام که با حداکثر توان علمی و پژوهشی، تحقیق و توسعه در حوزه کشاورزی هسته ای را در دستور کار قرار دهند و آنچه در این موضوع اهمیت دارد این است که فعالیت های پژوهشی در این حوزه باید به گونه ای باشد که برای کشور مزیت مالی ایجاد کند.

وی اضافه نمود: ایجاد سازوکارهای تازه در کشاورزی مدرن یکی از راهبردهای تعریف شده برای همکاران و متخصصان هسته ای در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته ای البرز است که ان شاءالله با رویکردی نوین بتوانیم به کمک قشر عزیز و زحمت کش کشاورز در کشور بشتابیم.

رییس سازمان انرژی اتمی توضیح داد: در این جهت خوشبختانه پژوهش ها و اقدامات خوبی به وسیله دانشمندان هسته ای اجرا شده است؛ از این پس نیز تمام کوشش مجموعه مرتبط با کشاورزی هسته ای سازمان را در جهت ترویج و توسعه کشاورزی مدرن معطوف خواهیم کرد و باید تأثیرات این اقدامات را به وضوح در زندگی عموم مردم مشاهده کنیم.

اسلامی اضافه نمود: کنترل آفات و بیماری های بعضی محصولات راهبردی کشور با استفاده از روش نوین کشاورزی هسته ای، افزایش انبارمانی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی به وسیله کاربرد پرتوها، اصلاح و فراوری ارقام مهم گیاهان زراعی از برنامه های مهمی است که انشاءالله در ادامه حرکت پرشتاب صنعت هسته ای در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی گفت: امیدوارم با بهره گیری حداکثری از فناوری هسته ای در کشاورزی، فزونی رقابتی جمهوری اسلامی ایران در فراوریات کشاورزی منطقه ای را ببینیم و بتوانیم به قطب صادرات در این حوزه تبدیل شویم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1917

به "اسلامی: کوشش دانشمندان هسته ای به ترویج کشاورزی مدرن معطوف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلامی: کوشش دانشمندان هسته ای به ترویج کشاورزی مدرن معطوف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید