استقرار 36 ماهواره اینترنتی وان وب در مدار زمین با استفاده از راکت فضایی روسیه

به گزارش گروه سرگرمی، این مأموریت، سومین پرتاب وان وب در سال 2020 و در مجموع چهارمین پرتاب این شرکت با هدف استقرار ماهواره های اینترنتی در مدار زمین به شمار می رود.

استقرار 36 ماهواره اینترنتی وان وب در مدار زمین با استفاده از راکت فضایی روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، راکت روسی سایوز روز آدینه ساعت 15:56 به وقت ایران از پایگاه فضایی وستوچنی روسیه پرتاب شد و 36 ماهواره اینترنتی متعلق به شرکت انگلیسی وان وب (OneWeb) را به مدار حمل کرد. پس از نزدیک به 4 ساعت ماهواره ها که ابعادی برابر با یک ماشین ظرفشویی دارند در مدار مستقر شدند و وان وب با انتشار پستی در توییتر موفقیت مأموریت را گفت.

نمایی از نحوه آرایش ماهواره ها پیش از پرتاب

این مأموریت، سومین پرتاب وان وب در سال 2020 و در مجموع چهارمین پرتاب این شرکت با هدف استقرار ماهواره های اینترنتی در مدار زمین به شمار می رود. این شرکت لندنی حالا 110 ماهواره در مدار مستقر نموده و می خواهد با استقرار ماهواره های بیشتر دسترسی به اینترنت را برای همه، در هر مکان و در هر زمان امکان پذیر کند.

وان وب اوایل آذر ماه سال جاری رسما از ورشکستگی خارج شد و از انجام چهارمین مأموریت پرتاب ماهواره ها به مدار زمین پس از تقریباً ده ماه در اواسط ماه دسامبر اطلاع داد. مأموریتی که حالا با موفقیت اجرا شده و این شرکت را به هدف استقرار 648 ماهواره در مدار نزدیک تر نموده است.

وان وب حالا به طور رسمی تحت مالکیت یک کنسرسیوم شامل دولت بریتانیا و شرکت Bharti Global هند فعالیت می نماید. وان وب سال 2012 با هدف ارائه اینترنت ماهواره ای تأسیس شد و اسفند 97 نخستین گروه از ماهواره های خود را به فضا پرتاب کرد. اما اوضاع برای این شرکت به خوبی پیش نرفت و اواسط فروردین ماه سال جاری به خاطر شیوع ویروس کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1361

به "استقرار 36 ماهواره اینترنتی وان وب در مدار زمین با استفاده از راکت فضایی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقرار 36 ماهواره اینترنتی وان وب در مدار زمین با استفاده از راکت فضایی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید