ارتباط نزدیک فرهنگ و استراتژی بازاریابی

به گزارش گروه سرگرمی، شناخت بهتر بازار با مردم شناسی

مدتهاست که کشف شده فرهنگ بر مصرف کنندگان تأثیر می گذارد به عنوان مثال در سال 1949 دوسن بری مشاهده کرد که تمام فعالیت هایی که در آن مردم دخیل هستند از لحاظ فرهنگی شخص است و تقریباً تمام خرید کالاهایی که صورت می گیرد برای این است که راحتی فیزیکی آنها را بوجود بیاورد تا بدین وسیله زندگی فرهنگی آنها را در پی داشته باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

ارتباط نزدیک فرهنگ و استراتژی بازاریابی

بنابراین فهم فرهنگ به بازاریاب یاری می نماید تا عکس العمل مشتریان به استراتژی های بازاریابی را تفسیر نمایند. گاهی اوقات هدایت ومردم شناسان فرهنگی به منظور رسیدن به فهم وشناخت بهتر بازار صورت می گیرد. مردم شناسان قادرند که به بازاریابان درشناخت فرهنگی وشیوه ا که درافراد وجامعه منعکس می شود یاری نمایند. درزیر چندین نمونه ازفرهنگ وجود دارد.

ویژگی یا خصوصیت ملی یا تفاوت هایی که یک گروه ملی را از گروه دیگر متمایز می سازد. این ها مانند اختلافات فرهنگی جزئی تری می باشند که با توجه به آنها می توان آمریکایی ها، سوئدی ها، آلمانی ها و برزیلی ها را از یکدیگر شناخت.

اختلافات در زیر مجموعه های فرهنگی نیز وجود دارد مانند سیاه ها، یهودیان و هیسپانیک ها.

زبان آرم اشاره، شرایط، نوع غذاونوشیدنی همگی اینها نکات هدایت نماینده غیر زبانی رفتاری می باشند.

اهمیت علائم در یک جامعه ، علم اشاره ها (semioics) ساختاری را برای مطالعه و تجزیه اینکه چگونه علائم در یک فرهنگ کاربرد دارند فراهم می نماید به عنوان مثال تبلیغاتی از علائم اشاره برای سرمایه گذاری روی کالاها استفاده می نمایند.

نکات ممنوع و منع شده در یک فرهنگ که در ارتباط با چیزهای مختلفی مانند استفاده از یک رنگ ، یک جمله یا یک نشانه می باشند.

فعالیت های فرقه ا که در آن افرادی که در خانه کار یا بازی، شرکت دارند همگی اعضای یک گروه هستند.

چنین رفتاری در مکانهایی و مواقع ثابتی رخ می دهد و به صورت سمبولیک می باشد. آئین و تشریفات مسافرت از جمله رویدادهای فرقه ا می باشد که اشاره به مواقعی در زندگی شخص داردکه در یک مکان یا شرایط به مکانی دیگر یا شرایطی دیگر می رسدمانند تحصیل، ازدواج، بازنشستگی و مرگ.

مردم شناسان به بازاریابان یاری می نمایند که تشخیص دهند کالاهای آنها می تواند معانی فرهنگی را منتقل سازد. این عمل به وسیله فرآیندی صورت می گیرد که در آن معنی فرهنگی برگرفته از دنیا فرهنگی ویژه ا می باشد و به کالای مورد نظر مشتری به وسیله تبلیغات و سیستم مد منتقل می شود و از این کالاها سپس وارد زندگی شخص مشتریان به وسیله عادات مصرفی ویژه وارد می شود. بخش های زیر را در زندگی مدرن رفتارهای فرقه ا به عنوان بخش مهمی از فرهنگ ما نشان می دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2012

به "ارتباط نزدیک فرهنگ و استراتژی بازاریابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتباط نزدیک فرهنگ و استراتژی بازاریابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید