آمادگی شبکه ملی اطلاعات برای کلاس های غیرحضوری دانشگاهها

به گزارش گروه سرگرمی، سجاد بنابی در مصاحبه با خبرنگار مهر از آمادگی شبکه ارتباطی کشور برای برگزاری کلاس های غیرحضوری در پی شیوع ویروس کرونا اطلاع داد و گفت: زیرساختهای ارتباطی کشور آماده ارائه خدمات به دانشگاه ها و مدارس برای ایجاد کلاس درس غیرحضوری است.

آمادگی شبکه ملی اطلاعات برای کلاس های غیرحضوری دانشگاهها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کالج کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه ها به وسیله شبکه علمی کشور از شبکه ملی اطلاعات سرویس می گیرند؛ البته متولی شبکه علمی کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت نیست و اپراتور شبکه علمی به صورت مستقل به مجموعه شبکه دانشگاه ها سرویس می دهد و شرکت ارتباطات زیرساخت، تنها متولی برقراری زیرساخت های مدنظر است.

بنابی گفت: هم اکنون زیرساخت پهنای باند و فیبرنوری مورد احتیاج در اختیار تمامی دانشگاه ها قرار گرفته است و مسئله ای از این بابت گزارش نشده است؛ در همین حال شبکه مدارس نیز که به وسیله شبکه رشد به هم متصل هستند، مسئله ای از بابت زیرساخت های ارتباطی ندارند.

وی با اشاره به تصمیم بعضی مدارس و دانشگاه ها برای برگزاری کلاس های درس غیرحضوری گفت: هم اکنون مشکل زیرساخت ارتباطی در دانشگاه ها و مدارس وجود ندارد و موضوع اصلی برای برگزاری کلاس های درس غیرحضوری، داشتن محتوا و پلتفرم آموزشی در هر رشته و درس است که باید توسط دانشگاه ها و آموزش و پرورش برای مدارس آماده شود.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید نمود: هرگونه درخواست برای ارائه خدمات زیرساختی به دانشگاه ها و مدارس قابل انجام است و شبکه ملی اطلاعات قابلیت ارائه تمامی زیرساختهای ارتباطی را برای خدمات رسانی در برقراری ارتباطات غیرحضوری دارد. اما در این موارد، موضوع اصلی به لایه خدمات دسترسی در شبکه باز می شود که مدارس و دانشگاه ها باید از اپراتورها درخواست خدمات نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 808

به "آمادگی شبکه ملی اطلاعات برای کلاس های غیرحضوری دانشگاهها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی شبکه ملی اطلاعات برای کلاس های غیرحضوری دانشگاهها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید