آقای رئیس! 11 میلیارد تومان پول طرفداران والیبال چه شد؟

به گزارش گروه سرگرمی، میلیاردها تومان پولی که از قبض موبایل طرفداران والیبال کسر شده، هرگز به حساب فدراسیون نیامده و تعیین نیست چه سرنوشتی داشته اشت.

آقای رئیس! 11 میلیارد تومان پول طرفداران والیبال چه شد؟

به گزارش خبرنگاران، یکی از مهمترین موضوعاتی که در حدود دو سال بلاتکلیفی فدراسیون والیبال ایران مطرح بود، بحث مسائل مالی و طلب هایی است که مجموعه والیبال مدعی است اسپانسرها تا کنون پرداخت ننموده اند. از سوی دیگر اسپانسرها مدعی واریز پول به فدراسیون و شرکت های واسطه هستند و معین نیست سر پول های مردم و طرفداران والیبال چه آمده است؟

در جریان مجمع عمومی سالیانه سال گذشته فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی (معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش وقت) صراحتا اظهار داشت که والیبال ایران از اسپانسرهای خود چیزی حدود 11 میلیارد تومان طلب دارد که به دلیل سرپیچی اسپانسرها از قوانین، این مبلغ که به وسیله تبلیغات تلویزیونی و محیطی به دست آمده، به حساب فدراسیون والیبال واریز نشده است.

معاون وقت وزارت ورزش در آن موقع در صحبت های خود اعلام نموده بود که فدراسیون والیبال سر گردنه نیست که اسپانسرها به این راحتی بدهی خود را که حق ورزشکاران و طرفداران این رشته است بالا بکشند و مدیران و دستگاه نظارتی برای پرداخت شدن این بدهی به فدراسیون، باید ورود نمایند. چرا که فدراسیون والیبال سال المپیک را پیش رو دارد و برای اعزام ها و برنامه های تدارکاتی خود به این بودجه که به وسیله طرفداران جمع آوری شده احتیاج دارد.

با این وجود طی یک سال گذشته به واسطه اداره فدراسیون والیبال توسط سرپرست ها و تغییرات متعدد مدیریتی در راس امور این رشته، متاسفانه رسیدگی دقیقی به این مسئله انجام نشد تا همچنان شاهد پرداخت نشدن این درآمد به خزانه فدراسیون باشیم، هر چند که در این مدت اسپانسرها بارها مدعی شدند پول را به حساب فدراسیون واریز نموده اند و در نقطه مقابل هم فدراسیون والیبال این موضوع را تکذیب کرد تا به این ترتیب اطلاعات دقیقی در خصوص این موضوع مهم به اهالی والیبال داده نگردد.

داوری و جدیت برای وصول طلب والیبال

افشین داوری سرپرست وقت فدراسیون والیبال، در مصاحبه 16 اردیبهشت 1398 با خبرنگاران، ضمن تائید طلب فدراسیون والیبال از همراه اول، اظهار کرد: از روزی که در والیبال قبول مسئولیت کردم، با جدیت پیگیر وصول این طلب ها بوده ایم. متأسفانه با وجود تصریح در قرارداد رسمی فی ما بین، هر دو شرکت از پرداخت تمام طلب والیبال تا این لحظه خودداری نموده اند. در حالی که همچنان شرکت های زیر مجموعه همراه اول به کسب درآمد از سوی طرفداران می پردازند، عملاً منافع والیبال به عنوان ذی نفع اصلی این جریان تأمین نشده است. من شخصاً به همراه دکتر داورزنی چندین جلسه را با طرف های درگیر برگزار نموده ایم اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

او همچنین در پاسخ به این پرسش که دلیل همراه اول برای نپرداختن مطالبات والیبال چیست، اظهار کرد: به طور معین طبق قانون موظف به پرداخت طلب والیبال طبق قرارداد هستند، با آقای فرهنگ (مدیرعامل همراه اول) ملاقات داشتیم و خواهان پیگیری این موضوع شده ایم. همچنین از آقای آذری جهرمی وزیر محترم ارتباطات نیز خواهشمندیم نسبت به معین تکلیف دو قرارداد فدراسیون با شرکت های زیر مجموعه همراه اول اقدامات لازم را انجام دهند. به هر حال در آغاز فصل جدید لیگ ملت ها هستیم و باید نسبت به این موضوع چاره اندیشی کنیم.

مهرمنش: همراه اول تسویه نموده است

اما ابوذر مهرمنش مدیر کل خدمات ارزش اضافه نموده همراه اول، چندب بعد در مصاحبه 21 خرداد ماه خود با خبرنگاران، ضمن تاکید بر این که همراه اول تا خاتمه سال 1397 هر آنچه که بوده را با شرکت طرف قرارداد خودش تسویه نموده است، اضافه نمود: تجمیع نماینده در طول دوران قرارداد مبلغی بیش از 36 میلیارد به اسپانسر فدراسیون والیبال واگذار نموده و مستندات آن موجود است، اما سرپرست فعلی فدراسیون والیبال اعلام نموده که ما تا الان 14 و نیم میلیارد بیشتر دریافت نکردیم. به نظر می رسد بخش بیش تر این مبلغ، به جای این که سمت فدراسیون برود، سمت اسپانسر رفته و احتمالاً قرارداد آن طرف مسأله ای داشته است.

او همچنین اعلام کرد: فدراسیون والیبال می گوید 11 میلیارد از همراه اول طلب دارد، در صورتی که ما از نحوه محاسبه این مبلغ اطلاعی نداریم. عددهای ما معین و شفاف است. کل مبالغ از سمت همراه اول پرداخت شده و شرکت تجمیع نماینده هم مستندات دارد که بیش از 36 میلیارد به اسپانسر پرداخت نموده و نمی دانیم این 11 میلیارد به چه شکل ایجاد شده است.

اکنون بعد از گذشت نزدیک به یک سال، محمدرضا داورزنی با استعفا از معاونت وزارت ورزش، بار دیگر سکان راهنمایی فدراسیون والیبال را به عنوان رئیس برعهده گرفت و در اولین صحبت های خود گفت: فدراسیون والیبال را با خزانه ای پر و بدون احتیاج به بودجه دولتی در اختیار دوستان قرار دادیم و متاسفانه اکنون فدراسیونی با خزانه خالی که احتیاجمند است را تحویل گرفته ام، باید سعی کنیم بار دیگر آرامش و شرایط مطلوب را به این رشته تزریق کنیم.

حال نزدیک به چهار هفته است که محمدرضا داورزنی راهنمایی فدراسیون والیبال را بر عهده گرفته و طبق گفته های او در زمان معاونتش، انتظار می رود که در شرایط سخت مالی کشور و فدراسیون های ورزشی در این روزها، او به عنوان نخستین فرد والیبال اقدامات جدی در راستای دریافت این بدهی ها انجام دهد که فعلا خبری از این اقدامات منتشر نشده است. قابل توجه است که این قرادادها در دوره گذشته ریاست او در فدراسیون بسته شده و داورزنی شخصا اطلاعات بسیار دقیق تری نسبت به سرپرست های یک سال گذشته والیبال از این قرادادها دارند که می توانمد برای حل این مشکل یاری نماینده باشد.

اکنون این سوال مطرح می گردد که آقای رئیس در این چهار هفته ریاست دوباره در والیبال، چه اقداماتی را برای دریافت این طلب ها انجام داده تا طرفداران را دلخوش به بازگشت روزهای خوب والیبال کند؟

در این اوضاع نه چندان مناسب بحث اسپانسرینگ در والیبال، آیا فدراسیون اقدامات جدی انجام داده تا 11 میلیارد پول طرفدار که برای موفقیت ملی هزینه شده، به حساب فدراسیون والیبال بازگردد؟

چرا شفاف سازی در این باره صورت نمی گیرد. به هر حال پولی که همراه اول مدعی شده پرداخت نموده و در خزانه داری والیبال نیست، در این میان به حساب چه افرادی واریز شده و آیا می توان سکوت بسیاری را در این باره شائبه برانگیز دانست؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 599

به "آقای رئیس! 11 میلیارد تومان پول طرفداران والیبال چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقای رئیس! 11 میلیارد تومان پول طرفداران والیبال چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید