آخرین خبرها از وام اجاره مسکن

به گزارش گروه سرگرمی، مدیرعامل بانک مسکن ضمن طبیعی دانستن افزایش اجاره بها نسبت به سال گذشته، درباره وام اجاره مسکن توضیحاتی ارائه و اعلام نمود که این طرح به خاتمه تابستان نمی رسد؛ چراکه پس از آنالیز بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار نیز باید آن را تصویب کند.

آخرین خبرها از وام اجاره مسکن

رحیمی انارکی در گفت وگو با خبرنگاران، درخصوص طرح بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات اجاره بهای منازل مسکونی، اظهار کرد: طرح پیشنهادی خود را به بانک مرکزی داده ایم، اما بعضی ابهامات در جریان اجرای طرح وجود داشت. به ویژه درباره نوع عقدی که برای پرداخت تسهیلات درنظر گرفته بودیم بانک مرکزی ابهاماتی داشت.

وی افزود: ما برای این تسهیلات، عقد مرابحه در نظر گرفتیم که بانک مرکزی ملاحظاتی روی آن داشت و آن را به ما برگرداند که آنالیز انجام و دفاعیات مان را ارائه دهیم.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین درباره جزئیات شرایط پرداخت این تسهیلات نیز، توضیح داد: درباره مکانیزم پرداخت این تسهیلات نیز باید آنالیز انجام دهیم و زمانی که تعیین شد، آن را اعلام می کنیم.

به گفته رحیمی انارکی، در پرداخت این تسهیلات از ابزارهای موجود و مخصوص خود بانک استفاده خواهد شد.

اما وی شرح جزئیات این موضوع را به زمان نهایی شدن طرح موکول کرد.

مدیرعامل بانک مسکن درباره زمان اجرای این طرح نیز، اظهار کرد: در حال حاضر جلساتی را درباره مباحث فقهی با صاحب نظران این حوزه برگزار می کنیم و زمانی که از نظر فقهی و شرعی هم ابهامات رفع شد، نقطه نظرات را مجددا به بانک مرکزی اعلام می کنیم.

او تاکید نمود که این طرح به انتها تابستان نمی رسد، چراکه پس از آنالیز بانک مرکزی، شورای پول و اعتبار نیز باید آن را تصویب نموده و زمان بر خواهد بود.

رحیمی انارکی در ادامه در مورد کاهش قیمت خرید و فروش مسکن و افزایش اجاره بها نیز، گفت: مقاطع اجاره بها سالیانه است، در حالی که کاهش قیمت خرید و فروش نسبت به ماه قبل است و اجاره بها چون مقاطع سالانه دارد، طبیعتا به سرعت آثار کاهش قیمت را نمی پذیرد.

وی افزود: در عین حال افزایش اجاره بها نسبت به سال گذشته نیز طبیعی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 275

به "آخرین خبرها از وام اجاره مسکن" امتیاز دهید

1 کاربر به "آخرین خبرها از وام اجاره مسکن" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از وام اجاره مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید