آئودی و دیزنی برترین تجربه سرگرمی سال را معرفی کردند ، ترکیبی مهیج از واقعیت مجازی و خودروسواری

به گزارش گروه سرگرمی، آئودی و دیزنی یک تجربه شگفت انگیز را در نمایشگاه CES 2019 به نمایش گذاشته اند. این تجربه که از مدت ها پیش در موردش صحبت می شد به کاربران اجازه می دهد در هنگام خودروسواری تجاربی مبتنی بر تکنولوژی واقعیت مجازی داشته باشند.

آئودی و دیزنی برترین تجربه سرگرمی سال را معرفی کردند ، ترکیبی مهیج از واقعیت مجازی و خودروسواری

به گزارش سرویس آی تی و فناوی انتخاب، این نخستین باری است که خودروسواران می توانند بازی مبتنی برواقعیت مجازی ویژه را در حین سواری تجربه نمایند.

این بازی، در خودروهای هولوراید آئودی اولین سری بازی های درون خودرویی است که با همکاری دیزنی با هدف ارائه تکنولوژی واقعیت مجازی به مسافران در اتومبیل طراحی شده است. تجربه واقعیت مجازی مذکور با این هدف طراحی شده که به کاربران تجربه ای فیزیکی و بصری مطابق با وضعیت مسافران ارائه دهد.

شاید تعجب کنید اگر بدانید سناریوی این بازی برای هر کاربر جدید متفاوت است یعنی هر کاربر جدید بر اساس نوع حرکت خودرو تجربه ای داستانی و متفاوت از تکنولوژی واقعیت مجازی را خواهد دید.

علاوه بر این، نقشه احتمالی حرکت خودرو به درایو بازی متصل می گردد و در نتیجه کاربر یک نسخه رنگارنگ و کارتونی از مسیری می بیند که درواقع از آن عبور می نماید.

به گفته طراحان این بازی، اگر ماشین متوقف گردد کاربران نیز داستان را متوقف شده می بینند، اگر شتاب بگیرد کاربران تصور می نمایند تجربه ای مشابه با حضور در یک کشتی پر سرعت دارند و مواردی جالب و مشابه.

نیلس ولنی رئیس بخش کسب و کار دیجیتال آئودی می گوید: هدف اصلی طراحی این خط داستانی واقعیت مجازی این است که برای کاربران تجربه ای متفاوت و جذاب از حرکت در مسیرهای جدید ایجاد کند. البته فراموش نکنیم که این تجربه مختص مسافران جایگاه شاگرد یا جایگاه عقب است.

افزون بر این گرچه این تکنولوژی فعلا به طور اخص برای آئودی طراحی شده اما آئودی سخاوتمندانه اعلام نموده امیدوار است بتواند این طرح را با دیگر گروههای خودروسازی به اشتراک بگذارد.

به لطف اطلاعات نقشه اختصاصی آئودی، این نرم افزار می تواند به ایجاد یک دنیای مجازی که منطبق با واقعیت است یاری کند.سوالی که برخی مطرح می نمایند این است که آیا چنین تجربه ای می تواند منجر به خطراتی برای سلامتی افراد گردد؟ برای مثال منجر به حال تهوع و ... نمی گردد؟

ولنی می گوید که پاسخ منفی است چرا که برای این تجربه مشابه به نگاه کردن به گوشی موبایل، تبلت یا حتی آنالیز ایمیل ها است و بنابراین منجر به مشکل خاصی نمی گردد.

افرادی که از آن استفاده می نمایند کمتر محتمل است خودروی بیمار را بیمار تر از کسانی که به سادگی تماشای یک قرص یا تلفن سنتی دارند، گزارش دهند. از آنجا که نشانه های بصری با حرکات دنیای واقعی خودرو سازگاری دارند، احتمال کمتری وجود دارد که احساس غرق شدن را احساس کنید که ممکن است احساس کنید که، مثلا، به دنبال خواندن پیغام های متنی یا به روز رسانی فیس بوک در ماشین باشید.

منبع: انتخاب
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 74

به "آئودی و دیزنی برترین تجربه سرگرمی سال را معرفی کردند ، ترکیبی مهیج از واقعیت مجازی و خودروسواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئودی و دیزنی برترین تجربه سرگرمی سال را معرفی کردند ، ترکیبی مهیج از واقعیت مجازی و خودروسواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید