مسعود شجاعی: دستاورد 8 ساله کی روش با تیم ملی اعتبار ما در فوتبال دنیا است، بعد از گل اول شیرازه تیم ملی از هم پاشید

به گزارش گروه سرگرمی، مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: دستاورد همکاری کی روش با تیم ملی فوتبال در این سال ها اعتبار فوتبال ما در دنیا است.

مسعود شجاعی: دستاورد 8 ساله کی روش با تیم ملی اعتبار ما در فوتبال دنیا است، بعد از گل اول شیرازه تیم ملی از هم پاشید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران از امارات، مسعود شجاعی پس از شکست 3 بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل ژاپن، در خصوص احتمال خداحافظی اش از تیم ملی گفت: در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارم و در باشگاه خود نیز در حال کار کردن هستم. اگر روزی احساس کنم نیازی به من نیست، نمی توانم یاریی کنم یا مربیان مرا نمی خواهند حتماً احترام خواهم گذاشت، اما وقتی در حال کار کردن هستم و مربیان به من نیاز دارند و می توانم به تیم ملی یاری کنم حتماً در خدمت تیم ملی خواهم بود.

وی در خصوص خداحافظی اشک بار کارلوس کی روش با بازیکنان تیم ملی در رختکن عنوان نمود: کی روش از بازیکنان خداحافظی کرد و به خاطر همکاری هشت ساله با تیم ملی از بچه ها تشکر کرد. ما هم طبیعتاً از ایشان تشکر کردیم. واقعاً نمی دانم آینده همکاری او با فدراسیون و تیم ملی چه خواهد شد. امیدوارم کی روش در تیم ملی بماند، اما هر تصمیمی فدراسیون فوتبال و کی روش بگیرند بین خودشان خواهد بود. امیدوارم شاهد قطع همکاری کی روش با تیم ملی نباشیم و او با تیم ملی ادامه همکاری بدهد. در غیر این صورت این فوتبال است و اگر او با تیم ملی قطع همکاری کند ما بابت آن متأسف خواهیم بود.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران درباره فضای منفی ایجاد شده بین کی روش و منتقدان گفت: هر چی زمان می گذشت شرایط بهتر می شد. اوایل این فضای منفی وجود داشت و نمی توانم بگویم طبیعی است. اگر باشگاه بود می گفتم این فضا طبیعی است و همواره اختلاف سلیقه وجود دارد. در همه جای جهان وقتی تیم ملی بازی دارد همه کشور و حتی مخالفان متحد می شوند. در این مسابقات نیز هر چه ما بردیم مخالفان آرام تر شدند و حتی در حال همراه شدن بودند، اما متأسفانه نشد به فینال برویم تا شرایط بهتر هم گردد.

شجاعی در خصوص اینکه کی روش با تیم ملی قطع همکاری نموده است، گفت: کی روش تشکر و با بازیکنان خداحافظی کرد و نمی دانم ادامه همکاری او با تیم ملی به کجا برسد.

وی درباره حذف تیم ملی فوتبال عنوان نمود: فکر می کنم هر چقدر در بازی های گذشته اشتباه نداشتیم در این بازی اشتباهات زیادی داشتیم و به اشتباهات خودمان باختیم. فاصله ما با ژاپن سه گل نبود. ژاپنی ها برنامه ریزی چندین ساله و اگر اغراق نکنم شاید برنامه 10، 15 ساله داشتند که به اینجا رسیدند و باثبات کار می نمایند. ما این ثبات را لازم داشتیم و توانستیم موقتاً این را داشته باشیم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: اینکه بخواهیم با سه ماه، شش ماه و یک سال قبل از جام به فکر این باشیم که نتیجه بگیریم، نتیجه آن همین اتفاقات است. ما هیچ گاه برنامه ریزی بلندمدت نداشتیم و این جام تنها باری بود که شرایط یک مقدار بهتر از جام های گذشته بود و نتیجه آن را تا قبل از بازی با ژاپن گرفتیم، اما متأسفانه نشد که بیشتر ادامه بدهیم و واقعاً متاسفم.

شجاعی در خصوص برهم خوردن شیرازه تیم ملی فوتبال ایران بعد از دریافت گل اول عنوان نمود: چون در این جام گل نخورده بودیم، بعد از گل اول شرایط به هم ریخت. نباید این شرایط اتفاق می افتد، اما متأسفانه افتاد و حالا کار از کار گذشته است.

وی در خصوص بالارفتن ضریب اشتباه بازیکنان تیم ملی در بازی های حساس گفت: قبل از بازی گفتم شرایط تورنمنت با مسابقات دیگر فرق دارد. خستگی و فشار مسابقات در تورنمنت ها بیشتر است. وقتی برنامه ریزی بلندمدت نباشد، ژاپنی ها چندین سال است که برنامه دارند و بازیکنان شان از آموزشگاه و تیم های پایه در کنار یکدیگر هستند. ما همواره از عدم مدیریت و برنامه ریزی ضربه خوردیم، اما در این دوره حداقل ها را رعایت کردیم و بدون گل خورده به نیمه نهایی رسیدیم. وقتی همه چیز موقتی باشد و فقط نتیجه گرا باشیم این اتفاقات پیش می آید.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در خصوص جهت آینده تیم ملی با کی روش و بدون کی روش گفت: بهتر است این سوال را مسئولان جواب بدهند. به عنوان بازیکن نمی توانم بگویم چه کسی برود یا چه کسی بیاید، اما فقط می توانم بگویم اگر نتیجه می خواهیم باید برنامه ریزی بلندمدت و مدیریت صحیحی داشته باشیم. باید از کسانی که دانش دارند، یاری بگیریم. 12 سال پیش ما در جام ملت ها حذف شدیم و هر دفعه این اتفاق تکرار شده است، اما از آن درس نگرفتیم. فکر می کنم دیگر اشتباه بس است و باید از اشتباهات درس بگیریم.

شجاعی در خصوص قطع همکاری کی روش با تیم ملی و دستاوردهای هشت ساله او عنوان نمود: دوست ندارم بگویم کی روش با تیم ملی خداحافظی نموده است و از این موضوع مطمئن نیستم و شاید هر اتفاقی بیفتد. دستاورد حضور او نیز اعتباری است که در فوتبال جهان کسب کردیم.

وی در خصوص اینکه محتمل است حسرت 43 ساله فوتبال ایران برای قهرمانی در آسیا به یک قرن برسد، گفت: امیدوارم نرسد و کسانی که علم دارند در این فوتبال حاضر شوند. در چهار دوره ای که در مسابقات جام ملت ها حضور داشتم هیچ وقت از شکست های خود درس نگرفتیم و همواره شش ماه قبل جام ملت ها همه همدل می شوند تا کاری انجام بدهند. فوتبال علم است و این گونه نمی گردد نتیجه گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 87

به "مسعود شجاعی: دستاورد 8 ساله کی روش با تیم ملی اعتبار ما در فوتبال دنیا است، بعد از گل اول شیرازه تیم ملی از هم پاشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسعود شجاعی: دستاورد 8 ساله کی روش با تیم ملی اعتبار ما در فوتبال دنیا است، بعد از گل اول شیرازه تیم ملی از هم پاشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید