5 مورد از خطرناک ترین و دلهره آورترین فرودگاه های جهان

به گزارش گروه سرگرمی، همانطور که می دانید آمارها نشان از این دارد که پرواز، ایمن ترین شکل سفر است. با وجود این، بسیاری از مردم ترس از پرواز دارند که ممکن است این قضیه بی ربط با فرودگاه مقصد نباشد. در این مقاله می خواهیم 5 تا از خطرناک ترین فرودگاههای جهان را به شما معرفی کنیم.

5 مورد از خطرناک ترین و دلهره آورترین فرودگاه های جهان

1. فرودگاه صحرایی Matekane

شما قادر خواهید بود تنها با نگاه کردن به عکس، خطرات ناشی از فرودگاه صحرایی ماتکان را حس کنید! وجود باند 400 متری آن در لبه صخره ای با 600 متر طول، هر حادثه ای را ممکن میسازد. شاید احتیاجی به گفتن نباشد ولی بسیاری از افراد شجاع از روی ضرورت و احتیاج به این فرودگاه خاص در لسوتو رفته اند، که شامل سازمان های خیریه و کادر پزشکی می باشد. این فرودگاه دسترسی به مکان های دوردست را برای خدمت رسانی میسر می سازد.

2. فرودگاه Tenzing-Hillary

این فرودگاه خاص را می توان در 3 کیلومتری از سطح دریا یافت. در واقع، اینجا یک مکان محبوب برای بسیاری از گردشگرانی است که برای صعود از کوه اورست،مجبور هستند با این فرودگاه خود را به کمپ اصلی برسانند. اگرچه به اندازه کافی بزرگ نیست. فرودگاه نپال شرقی اغلب بدلیل بادهای تند و وجود دید ضعیف، یا با تاخیر روبرو است و یا تعطیل می باشد و تعداد انگشت شماری از حوادث، فقط در چند سال گذشته اتفاق افتاده است.

3. فرودگاه Courchevel

نشستن در یک باند فرودگاه در بلندی با ارتفاع بیش از 2000 متر کار بسیار دشواری است. فرودگاه Courchevel برای استفاده از یک پیست اسکی به همین نام در کوه های آلپ فرانسه راه اندازی شده است. نه تنها باند بطور قابل ملاحظه ای کوتاه (537m) است، شیب 18.6٪ - آن اساسا کار را دشوارتر می نماید. شرایط آب و هوایی سخت و دید ضعیف می تواند فرود را غیر ممکن کند و حتی در آب و هوای خوب هم می تواند چالشی برای خلبانان باشد.

4. فرودگاه بین المللی Toncontín

آنچه باعث معروفیت فرودگاه Toncontín شده است، احاطه شدن آن توسط کوه هاست. این چالش، فرودگاه toncontin را به یکی از خطرناک ترین ها در دنیا تبدیل نموده است و در شرایط آب و هوایی نامساعد ،کار بسیار دشوارتر می گردد.خلبان برای یک فرود درست در این فرودگاه، باید یکی از روزهای خوبش را داشته باشد.

5. فرودگاه Madeira

Madeira به عنوان یکی از خطرناکترین فرودگاههای دنیا شناخته شده است، بدنامی این فرودگاه بیشتر بخاطر باند کوتاهش است که توسط کوه ها و اقیانوس اطلس شمالی احاطه شده است.فرود بر روی این باند حتی با تجربه ترین خلبانان را به چالش می کشد. با این وجود تنها سه حادثه در آنجا به وقوع پیوسته است ، که همه در سال 1970 بوده است .

منبع: الی گشت
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 743

به "5 مورد از خطرناک ترین و دلهره آورترین فرودگاه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مورد از خطرناک ترین و دلهره آورترین فرودگاه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید