48 ایده در مرکز رشد گردشگری تالش ثبت شده است

به گزارش گروه سرگرمی، سرپرست مرکز رشد گردشگری تالش گفت: با توجه به حوزه فعالیت و گستردگی نخبگان 48 ایده در سامانه مرکز رشد تعداد 25 ایده پذیرش که تعداد 14 ایده با عنوان ایده محوری ارائه شده است.

48 ایده در مرکز رشد گردشگری تالش ثبت شده است

با وبسایت گردشگری تریپ ادوایزر همراه باشید.

محمد رضا بهمنیار، سرپرست مرکز رشد گردشگری تالش در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به صنعت گردشگری گفت: این صنعت مجموعه ای پیچیده از خدمات گوناگون است که سرمنشأ بسیاری از آن ها در رشد و توسعة اقتصاد ملی است.

بهمنیار عنوان نمود: مجموعة این صنعت پیچیده، فرصت های اشتغال گوناگونی را در بخش های مختلف ایجاد می نماید و به طور مستقیم می تواند در فراوری و تجارت دیگر خدمات نظیر حمل و نقل، هتلداری و ... تأثیر بگذارد.

سرپرست مرکز رشد گردشگری تالش توضیح داد: از آنجایی که اقتصاد ایران به درآمد های حاصل از صادرات نفت وابستگی بالایی دارد و نوسانات قیمت جهانی نفت در طول زمان متغیر های کلان مالی نظیر فراوری ملی، سرمایه گذاری های ناخالص، اشتغال و درآمد های ارزی را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در ادامه گفت: به منظور تنوع بخشیدن به منابع رشدمالی، درآمد های ارزی و همچنین ایجاد فرصت های مختلف شغلی در کشور، توسعه صنعت گردشگری از اهمیت دو چندانی برخوردار است.

بهمنیار اعلام کرد: با توجه به این شرایط و با توجه به اینکه ایران طبق آمار سازمان جهانی جهانگردی دارای رتبه پنجم جاذبه های طبیعی و رتبه دهم جاذبه های باستانی و تاریخی است و همچنین جمعیت جوان روبه گسترش، نرخ بالای بیکاری، لزوم افزایش درآمد ارزی و سرمایه گذاری خارجی، توجه بیش از پیش به این بخش می تواند زمینه رسیدن به اشتغال کامل، افزایش درآمدارزی، معرفی تمدن و فرهنگ ایرانی به جهانیان، تعامل گسترده و سازنده با کشور های جهان، در هم شکستن مرز های قومی و اقلیتی، را فراهم کند.

سرپرست مرکز رشد گردشگری تالش اظهار کرد: مرکز رشد تخصصی گردشگری با هدف بالابردن صنعت گردشگری و حمایت از شرکت های فعال در زمینه گردشگری از شهریورماه 1394 در شهرستان تالش آغاز به فعالیت کرد.

وی اضافه نمود: توسعه فعالیت های کارآفرینی فناورانه سازگار با ویژگی های اقلیمی وقابلیت های منطقه در رابطه با گردشگری و صنایع وابسته، یاری به افزایش ثروت در جامعه ازطریق توسعه مالی دانش و فناوری محور، یاری به جذب دانش فنی و سرمایه های ملی وبین الملل به ویژه در حوزه گردشگری و صنایع وابسته و ایجاد هم افزایی بین مؤسسات دارای فناوری های پیشرفته گردشگری و مراکز آموزشی و تحقیقاتی ملی و بین المللی در رابطه با گردشگری و صنایع وابسته از هداف این مرکز است.

بهمنیار تاکید نمود: شناسائی نخبگان و مستند سازی ایده های فناورانه در رابطه با هنر های سنتی، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری در کشور، تدوین نظام مدیریت حفاظت از شرکت های دانش بنیان در رابطه با طرح های گردشگری و نجات بخشی در شرایط بحران و یا در حال زوال ... از راهبرد های عملیاتی این مرکز است.

سرپرست مرکز رشد گردشگری تالش با اشاره به مهمترین دستاورد های مرکز رشد تاکید نمود: با توجه به حوزه فعالیت و گستردگی نخبگان و ایده پردازان زمینه فعالیت عمومیت پیدا نموده و در همه زمینه ها بخصوص صنعت مکانیک و الکترونیک بیشترین فعالیت را داشته که از تعداد 48 ایده ثبت شده در سامانه مرکز رشد تعداد 25 ایده پذیرش که تعداد 14 ایده با عنوان ایده محوری ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 420

به "48 ایده در مرکز رشد گردشگری تالش ثبت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "48 ایده در مرکز رشد گردشگری تالش ثبت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید