4 جاذبه دیدنی چین که حتما باید از نزدیک ببینید

به گزارش گروه سرگرمی، چین یکی از کشورهای پرجذاب برای گردشگری است که دارای جاذبه های فراوانی است. از آثار تاریخی و فرهنگی گرفته تا منظره ها طبیعی و شهرهای مدرن، چین میزبان گردشگرانی از سراسر دنیا است.

4 جاذبه دیدنی چین که حتما باید از نزدیک ببینید

در ادامه به بعضی از مهمترین جاذبه های جهانگردی چین اشاره خواهیم کرد که 100 درصد ارزش بازدید حضوری دارد.

1. دیوار چین

یکی از مهمترین جاذبه های جهانگردی چین، دیوار چین است که به عنوان یکی از عجایب دنیا شناخته می گردد. این دیوار که بیش از 6 هزار کیلومتر طول دارد، شامل بخش های مختلف تاریخی و چشم انداز ها طبیعی است که جهانگردان را به خود جذب می نماید.

میانگین ارتفاع دیوار بزرگ چین حدود 6 تا 8 متر است، اما به ارتفاع 16 متر نیز می رسد. قدیمی ترین بخش های دیوار قدمتی به مقدار هفت قرن پیش از میلاد مسیح دارند.

پرطرفدارترین بخش های دیوار بزرگ چین، بخش بادالینگ در شمال غربی پکن و بخش های گوبیکو با 130 کیلومتر فاصله و موتیانیو با 70 کیلومتر فاصله از پکن هستند.

2. شهر ممنوعه

شهر ممنوعه چین باستان، یک مجموعه بزرگ از کاخ های امپراتوری در مرکز پکن، مرکز چین است. این مجموعه از سال 1420 تا 1912 میلادی محل اقامت امپراتوران نسل های مینگ و چینگ بود. شهر ممنوعه پکن شامل 9999 اتاق است و مساحتی بالغ بر 72 هکتار دارد.

ورود مردم به این مجموعه بزرگ تا اوایل قرن بیستم ممنوع بود، در نتیجه به شهر ممنوعه مشهور شد. تنها افراد خاص (مثل خانواده سلطنتی، مقامات بلندپایه و خدمه دربار) اجازه ورود به آن را داشتند.

شهر ممنوعه چین، درخشان ترین مجموعه کاخ در چین و دنیا به شمار میرود. این مجموعه کاخ، به عنوان یکی از بزرگ ترین و محافظت شده ترین میراث های فرهنگی چین شناخته می گردد و در میان پنج کاخ بزرگ دنیا جای دارد.

چرا شهر ممنوعه، ممنوعه بود؟ امپراتوران چین خود را بچه ها آسمان می دانستند. نگهبانان امپراتوری بیرون دروازه های کاخ مستقر بودند تا مردم عادی را بیرون نگه دارند و علاوه بر حفاظت از امنیت امپراتور و خانواده سلطنتی، قدرت او را هم نشان دهند.

بنابراین، به آن شهر ممنوعه می گفتند. همان طور که می دانید شهر ممنوعه اکنون نه تنها ممنوعه نیست؛ بلکه از سال 1925 به موزه کاخ تبدیل شده است.

3. ارتش سفالین

ارتش سفالین بیش از 2200 سال قدمت دارد و زیربنای این اثر بزرگ 25000 متر مربع است. در این گنجینه 8000 مجسمه دست ساز شامل انسان، اسب، ارابه و وسایل دفاعی کشف شده است. این سربازان از نظر ابعاد به مقدار واقعی انسان ساخته شده اند.

چشم انداز ها طبیعی چین نیز بسیار زیبا و مجذوب نماینده هستند. از کوه های زنده دار تایشان و هوانشان گرفته تا دره های سبز و رودخانه های آبی، چین دارای چشم انداز ها طبیعی متنوع و زیبا است که هر ساله جهانگردان زیادی را به خود جذب می نماید.

در ساخت این پروژه بزرگ 720.000 نفر به کار گرفته شده که این آمار چیزی حدود 8 برابر بیشتر از افراد به کار گرفته شده برای ساخت اهرام خوفو (اهرام مصر) بوده است.

4. شهر گویلین

شهر گو یلین در جنوب کشور چین قرار گرفته است. بازدید از Guilin، با چشم انداز ها شگفت انگیز را مطلقاً نباید از دست داد. رودخانه لی که راه خود را در میان صخره ها و تپه ها پیدا نموده و چنان پیچش زیبایی دارد که بیشتر شبیه تابلوهای نقاشی است تا یک چشم انداز طبیعی واقعی!

تپه خرطوم فیل را می توان از پربازدیدترین جاذبه های جهانگردی شهر گویلین دانست. این منطقه در محل تلاقی رودخانه Taohua و رودخانه لی از زمان سلسله تانگ تا همین امروز در میان چینی ها و جهانگردان بین المللی معروف بوده و هست.

رودخانه یولونگ شاخه ای از رودخانه لی در گویلین است که مسیر پیچ در پیچ زیبا داشته و به عنوان جواهر منطقه شناخته می گردد. رودخانه یولونگ باچشم انداز ها طبیعی خارق العاده از دیرباز تا کنون سوژه بسیاری از عکاسان و نقاشان معروف چینی بوده است.

در انتها، باید به فرهنگ و تاریخ چین اشاره کنیم که نقش مهمی در جذب جهانگردان دارد. باستان شناسان و علاقمندان به فرهنگ و تاریخ، موزه ها و بازار های سنتی چین را برای بازدید و آنالیز انتخاب می نمایند. با این همه جاذبه های فوق العاده، چین بدون شک یک مقصد جهانگردی بسیار مجذوب نماینده و پرطرفدار است که همه ساله میلیون ها جهانگرد را به خود جذب می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 30 خرداد 1403 بروزرسانی: 30 خرداد 1403 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2282

به "4 جاذبه دیدنی چین که حتما باید از نزدیک ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 جاذبه دیدنی چین که حتما باید از نزدیک ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید