21 هزار مهاجر تنها طی هفته گذشته به یونان رفته اند

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران: سازمان ملل اعلام نمود که تنها طی هفته گذشته حدود 21 هزار مهاجر به یونان بحران زده رسیده اند که این رقم تقریبا معادل نیمی از کل مهاجرانی است که سال 2014 میلادی وارد این کشور شده اند.

21 هزار مهاجر تنها طی هفته گذشته به یونان رفته اند

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویلیام اسپیندلر سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل تاکید نمود که فرایند رسیدن مهاجران خارجی در هفته های اخیر به شدت افزایش یافته است.

وی در جمع خبرنگاران در شهر ژنو توضیح داد: از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 160 هزار مهاجر وارد جزایر یونان شده اند که فقط در طی هفته گذشته حدود 21 هزار مهاجر وارد این کشور شده اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل نیز اظهار داشت: از اول ژانویه تا 14 اوت بیش از 158456 مهاجر و آواره با عبور از مرز ترکیه وارد جزایر یونان شده اند.

تنها طی ماه گذشته بیش از 50242 مهاجر به یونان رسیده اند که این رقم به تنهایی بیشتر از کل مهاجرانی است که در سال 2014 میلادی وارد این کشور شده بودند.

وی در ادامه اضافه کرد: بیش از 80 درصد این مهاجران را اتباع سوری تشکیل می دهند. 14 درصد این مهاجران را نیز اتباع افغان و 3 درصد را اتباع عراقی تشکیل می دهند.

تا همین اواخر، بیشتر مهاجران با انجام سفرهای دریایی خطرناک در مدیترانه قصد رسیدن به سواحل ایتالیا را داشتند ولی خطرات و مسائل لجستیکی در ماه های اخیر، موجب سرازیر شدن موج مهاجران خارجی به یونان شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 898

به "21 هزار مهاجر تنها طی هفته گذشته به یونان رفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 هزار مهاجر تنها طی هفته گذشته به یونان رفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید