11 وسیله و تجهیزات ضروری برای نگهداری توله سگ

به گزارش گروه سرگرمی، قبل از اینکه تصمیم به آوردن توله سگ به خانه خودتان داشته باشید، لازم است که وسایل و تجهیزات اساسی برای نگهداری و مراقبت هرچه بهتر از توله سگ خود را تهیه کنید. برای آن دسته از صاحبان سگ ها که تجربه اول آنهاست این موضوع خیلی مهم است زیرا معمولا نداشتن اطلاعات کافی و تجربه کم آنها باعث می شود در این مورد دچار شک، تردید و سردرگمی شوند. در این مطلب شما را با ضروری ترین و پرکاربردترین وسایل مورد نیاز برای نگهداری از توله سگ ها و سگ ها آشنا می کنیم. در ادامه لیستی از تمام اقلام اساسی برای سگ وجود دارد که به معرفی آنها می پردازیم.

11 وسیله و تجهیزات ضروری برای نگهداری توله سگ

جای خواب سگ

تخت خواب یا جای خواب برای توله سگ لازم است. تخت خواب های سگ در سبک های مختلف، از پدهای نازک گرفته تا فوم های ارتوپدی و بالش های نرم در بازار وجود دارد. انتخاب نوع آن بسته به سلیقه شما دارد و اینکه آیا سگ شما با آن راحت است یا نه. اما نکته مهم میزان آن است، بنابراین حتما تختی بخرید که به میزان کافی بزرگ باشد تا توله سگ بتواند در آن رشد کند و دراز شود. همچنین باید قابل شستشو باشد یا دارای روکش قابل شستشو باشد. اگر توله سگ یا سگ جوانی دارید که دوست دارد چیزها را بجود و پاره کند، صبر کنید تا این مرحله از رشدش تمام شود و سپس اقدام به خرید آن کنید.

غذا و ظرف مناسب

تغذیه در سگ ها، به خصوص در سنین تولگی بسیار مهم است، به همین دلیل باید به دقت انتخاب شود. برندهای غذایی معمولا برای سنین مختلف رشد توله سگ غذاهای مختلفی با میزان انرژی، پروتئین و کالری متفاوت به بازار عرضه می کنند. شما نیز می توانید پس از مشورت با دامپزشک غذای مورد نیاز توله سگ خود را انتخاب کنید.

علاوه بر غذا، برای سرو آن به ظرف نیاز دارید. ظرف های مخصوص آب و غذا معمولا در انواع مختلف به صورت پلاستیکی، فلزی و … تولید می شوند. اما ظرف آب و غذایی که انتخاب می کنید بهتر است به صورت دوقلو، از جنس استیل ضد زنگ باشد، زیرا تمیز کردن آن راحت است. داشتن دیوار برجسته و زهکشی مناسب از کثیف شدن خانه تا حد زیادی جلوگیری می کند. همیشه به یاد داشته باشید که آب کافی و تمیز در دسترس توله سگ خود قرار دهید.

اسباب بازی برای توله سگ

اسباب بازی یکی از وسایل ضروری در نگهداری از سگ و توله سگ به شما می رود. مهم است که توله سگ شما مجموعه ای از اسباب بازی های مناسب و جالب برای بازی داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است به جای وسایل خود، وسایل خانه را بجود. اسباب بازی های جویدنی همچنین باعث تحریک ذهنی می شوند، به تمیز نگه داشتن دندان های سگ شما کمک می کنند و به سگ اجازه می دهند فک های خود را ورزش دهند. اسباب بازی ها را برای توله سگ خود با دقت انتخاب کنید، به عنوان مثال اسباب بازی های کوچک ممکن است از طریق سگ شما بلعیده شود و توله سگ شما را خفه کند. پس به هیچ وجه برای توله سگ خود اسباب بازی های کوچک و نامناسب تهیه نکنید.

باکس حمل و نقل

باکس سگ یکی از ضروری ترین تجهیزات نگهداری از توله سگ ها است و با استفاده از آن می توانید به راحتی توله سگ خود را جابه جا کنید. به عنوان مثال هنگام رفتن به کلینیک می توانید توله سگ خود را داخل آن قرار دهید و آن را جابه جا کنید. هنگام سفارش یک جعبه برای توله سگ خود، میزان آن باید طوری باشد تا زمانی که به طور کامل رشد کرد بتواند دراز شود و بایستد.

چند نکته در خصوص نگهداری توله سگ در باکس:

  • می توانید یک ملحفه و اسباب بازی داخل باکس قرار دهید تا سگ شما با آن بازی کند. هر زمان که توله سگ خود به خواب رفت به آرامی در آنجا قرار دهید.
  • شما می توانید به تدریج زمان ماندن توله سگ در جعبه را افزایش دهید و در ابتدا بهتر است خودتان داخل اتاق باشید.
  • قبل از گذاشتن توله سگ در باکس، اطمینان حاصل کنید که توله سگ شما به تازگی مثانه و روده خود را خالی کرده است.
  • هیچ وقت توله سگ خود را بیش از چند ساعت در طول روز در جعبه رها نکنید.
  • همیشه قلاده توله سگ را زمانی که داخل جعبه است بردارید تا راحت باشد.

پارک و گیت توله سگ

پارک سگ و گیت هم یکی دیگر از وسایل ضروری برای توله سگ ها است که باعث می شود تا برای مدت زمان خاصی توله سگ خود محدود کنید. برخلاف باکس و جعبه که فضای کمی دارد و برای حمل و جابجایی و نگهداری موقت استفاده می شود، پارک فضایی برای راه رفتن و بازی کردن به سگ می دهد و برای مدت طولانی تری می توان سگ را در آن نگه داشت.

پارک سگ برای زمان هایی که در خانه کار می کنید و نمی خواهید دلواپس توله سگ خود باشید، استفاده از باکس و گیت پیشنهاد می شود. همچنین این محصول در روند تربیتی توله سگ شما نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

خمیر دندان و مسواک سگ

مسواک زدن دندان های توله سگ به سلامت آنها کمک می کند و از بروز مسائل دهان و دندان در سنین بالاتر جلوگیری می کند. بنابراین وجود مسواک و خمیر دندان از وسایل ضروری در نگهداری از سگ به شمار می آید. شما می توانید از خمیردندان مخصوص سگ استفاده کنید که طعم های لذیذ دارد و کف نمی کند. همچنین می توانید از انگشت لاستیکی مخصوص سگ به عنوان مسواک استفاده کنید.

برس، شامپو و وسایل اصلاح

موی سگ ها باید مرتبا برس کشیده شود زیرا موهای آنها ممکن است در محیط اطراف بریزد. فرقی نمی کند که سگ شما پوشش بلندی دارد یا نه، وجود یک برس یا دستکش مخصوص لازم است. برای تهیه برس مناسب بهتر است یک برس دندانه ای لاستیکی یا یک برس کوتاه و یا دستکش شانه انتخاب کنید. نواحی اصلی که نیاز به بیشترین توجه دارند پشت گوش ها، بین انگشتان پا، زیر پاها، زیر بغل، پشت پاها و اطراف دم هستند.

ناخن گیر:

یکی دیگر از وسایلی که در نگهداری بهتر توله سگ خود به آن نیاز دارید، ناخنگیر است. ناخن سگ ها معمولا به صورت ماهانه و دوماه یکبار نیاز به اصلاح و کوتاه شدن دارد. همچنین می توانید یاد بگیرید که ناخن ها را خودتان کوتاه کنید یا از دامپزشک یا آرایشگر بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. در صورتی که مایلید شخصا کارهای بهداشتی سگ را انجام دهید اما تجربه و اطلاعات کافی را ندارید، می توانید به بخش مراقبت و نگهداری از سگ ها در سایت پت پرس مراجعه کنید. پت پرس اطلاعات زیادی درباره نگهداری از سگ ها به شما ارائه می دهد.

کرم ضد آفتاب:

به طور خاص، سگ هایی با پوشش سفید یا نازک می توانند مستعد آفتاب سوختگی باشند، بنابراین در هوای آفتابی گرم از کرم ضد آفتاب با فاکتور بالا روی گوش و سایر نواحی در معرض آفتاب استفاده کنید.

شامپو:

سگ ها نیاز به حمام مکرر ندارند و فقط باید هر چند ماه یکبار حمام شوند، مگر اینکه شنا کرده باشند یا در چیزی بدبو غلتیده باشند. سعی کنید از شامپوی مخصوص سگ استفاده کنید زیرا برای پوست و موی سگ ها تولید شده است.

قلاده

یک قلاده راحت و مناسب برای نژاد، میزان و سن توله سگ خود انتخاب کنید. توله ها به سرعت رشد می کنند و قلاده ها باید تقریبا هر روز از نظر شرایط و تناسب بررسی شوند. قلاده نباید آنقدر شل باشند که بتوانند روی گردن توله سگ شما بلغزند و یا آنقدر سفت باشد که نتوانید دو انگشت خود را زیر آن قرار دهید.

منبع: اتاق
انتشار: 24 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1402 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2213

به "11 وسیله و تجهیزات ضروری برای نگهداری توله سگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 وسیله و تجهیزات ضروری برای نگهداری توله سگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید