11 نکته که هر گیاه خوار، پیش از سفر خارجی باید بداند

به گزارش گروه سرگرمی، اگر گیاه خوار و وگان هستید با خبرنگاران همراه باشید تا با نکاتی مهم درباره پیدا کردن غذای گیاهی در گوشه و کنار جهان آشنا شوید.

11 نکته که هر گیاه خوار، پیش از سفر خارجی باید بداند

وگانیسم یک روش تغذیه و زندگی است که هدف آن، حذف هر نوع محصول حیوانی چه در غذا و چه در مواد مصرفی است. مهم ترین دلایل وگان شدن افراد (کسانی که به وگانیسم اعتقاد دارند) مسائل اخلاقی یا رعایت حقوق حیوانات، حفاظت از محیط زیست، حفظ سلامتی، مسائل معنوی یا مذهبی است. بسیاری از افراد وگان با پرورش صنعتی حیوانات و آزمایش روی حیوانات مخالفت می نمایند. روش تغذیه وگان زیرمجموعه ای از گیاهخواری است.

پیدا کردن غذاهای گیاهی خوب در بسیاری از نقاط جهان کار سختی است. بنابراین، گیاه خوارانی که دوست دارند در سفر غذاهای گیاهی خوب بخورند باید از قبل به خوبی تحقیق نمایند. اگر گیاه خوار هستید و نگران حفظ رژیم خود در طول سفر هستید، این نکات به شما یاری می نماید.

1. مقصد سفرتان را با دقت انتخاب کنید

این نکته بدیهی به نظر می رسد اما خیلی لازم است و گاهی فراموش می گردد. در بسیاری از سفرها مثلا سافاری در کنیا، انتخاب های محدودی برای غذا وجود دارد. اما ممکن است که تمایل داشته باشید یک مقصد خاص را ببینید. بنابراین باید حسابی تحقیق کنید. اگر مقصد برای تان فرقی نمی نماید و در پی جایی می شد که غذای گیاهی در آن راحت پیدا بگردد، کارتان ساده تر است. در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان غذای گیاهی بسیار رایج است و رستوران های متعددی به گیاه خواران اختصاص دارد. مثلا در هند یا برلین اصلا در پیدا کردن رستوران گیاهی با مشکل روبرو نمی شوید.

2. تحقیق کنید

امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان رستوران های گیاهی وجود دارد اما اگر بخواهید از شهرهای خلوت تر بازدید کنید و از شلوغی و شهرهای بزرگ فاصله بگیرید ممکن است با مشکل روبرو شوید. با جست و جو کردن هشتگ های مختلف مثلا #vegancopenhagen و #veganparis در شبکه های اجتماعی می توانید توصیه های کاربران در خصوص رستوران های مختلف را بخوانید و با چنین رستوران هایی آشنا شوید. وبلاگ های سفر هم منبع خوبی برای پیدا کردن رستوران های گیاهی هستند.

3. کلمه گیاه خوار در برخی نقاط جهان وجود ندارد

همین طور که کلماتی مانند لطفا و ممنونم را قبل از سفر یاد می گیرید باید این جمله را هم به زبان مقصد مورد نظرتان یاد بگیرید: من گیاه خوار هستم.

اما در برخی از زبان ها و فرهنگ ها، واژه گیاه خوار وجود ندارد. برای اینکه بتوانید منظورتان را منتقل کنید باید کلماتی مثل گوشت، ماهی، تخم مرغ، سبزی و سایر مواد تشکیل دهنده غذاها را یاد بگیرید. با گفتن این کلمات سعی کنید به دیگران بفهمانید که گوشت و محصولات لبنی نمی خورید. بعلاوه با دانستن این کلمات می توانید مواد تشکیل دهنده برخی از غذاها را بفهمید و در صورتی که مواد غیرگیاهی در غذا استفاده شده آن را سفارش ندهید.

4. همواره غذای حاضری همراه داشته باشید

یکی از نکاتی که همه گیاه خواران باید در تمام شرایط سفر رعایت نمایند این است که همواره غذای گیاهی حاضری و انواع اسنک همراه داشته باشند. این غذاهای حاضری برای شرایط مختلف مناسب اند. در قطار، هواپیما و اتوبوس که امکان دسترسی به غذاهای متنوع، محدود است. علاوه بر غذای حاضری، خوراکی هایی مثل میوه های خشک و مغزها هم انتخاب خوبی هستند برای اینکه همواره همراه داشته باشید تا اگر گرسنه شدید و دسترسی به غذا نبود، از آنها بهره ببرید.

5. در آپارتمان اقامت کنید

یکی از برترین روش ها برای اینکه رژیم غذایی خود را در سفر حفظ کنید این است که در آپارتمان اقامت کنید. در این صورت می توانید مواد غذایی مورد احتیاج خود را بخرید و خودتان غذای مناسب رژیم تان را بپزید. اقامت در آپارتمان یک حسن دیگر هم دارد و آن حسن این است که هزینه خورد و خوراک تان کاهش پیدا می نماید . مجبور نیستید دائم در رستوران های خاص غذا بخورید.

6. از بازارهای محلی خرید کنید

خرید از بازارهای رنگارنگ و شلوغ محلی علاوه بر اینکه یک تفریح و تفریح فرق دارد، فرصتی را برای شما فراهم می نماید تا محصولات گیاهی مختلف و متنوع را با قیمت مناسب بخرید. در بازارهای روز و بازارچه های مواد خوراکی هم می توانید سبزی ها و میوه های تازه محلی پیدا کنید و با آنها غذایی خوشمزه برای خودتان آماده کنید.

7. وسایل و لوازم بهداشتی به میزان کافی همراه ببرید

اگر با مصرف هر گونه ماده حیوانی یا تست محصولات روی حیوانات مشکل دارید، لوازم بهداشتی و محصولات زیبایی مورد استفاده خود را همراه ببرید. چون پیدا کردن محصولات بهداشتی گیاهی از پیدا کردن غذای گیاهی سخت تر است. در ضمن در بسیاری از کشورهای جهان مثل چین، تست محصولات آرایشی و بهداشتی روی حیوانات، اجباری است و انجام می گردد.

8. غذاهای نو محلی را امتحان کنید

رویارویی با یک فرهنگ نو، تجربه ای هیجان انگیز است به خصوص در خصوص غذا خوردن و چشیدن طعم های متفاوت و نو. در خصوص غذاهای محلی که با مواد گیاهی تهیه می شوند، تحقیق کنید و آنها را امتحان کنید. در بسیاری از منطقه ها جهان مثل غرب آفریقا یا آمریکای جنوبی، از تنوع غذاهای گیاهی شگفت زده خواهید شد. در چین تنوع زیادی در منوهای گیاهی و شبه گوشت ها وجود دارد.

9. همواره پیروز نمی شوید

گاهی پیش می آید که در سفر از پیدا کردن غذای مناسب ناامید می شوید و مجبور می شوید فقط کمی نان و سبزی و میوه بخورید. حتی اگر به شهرها و منطقه ها توریستی و مشهور سفر می کنید، ممکن است نتوانید غذا و رستوران گیاهی پیدا کنید. اگر تجربه خوشایندی در غذا خوردن ندارید، از بقیه سفرتان لذت ببرید.

10. از اهالی هدایت بخواهید

معمولا اهالی یک منطقه در خصوص رستوران ها و مغازه های دور و بر خود بیشتر از گردشگران و شرکت های توریستی اطلاع دارند. بنابراین از آنها یاری بگیرید. اگر یک رستوران با منوی گیاهی پیدا کردید، آدرس رستوران های مشابه را از آنها بگیرید. آنها احتمالا مراکز فروش و رستوران های غذای گیاهی را بهتر می شناسند. از سایر مشتریان یک رستوران گیاهی هم می توانید سراغ رستوران های دیگر را بگیرید.

11. تجربیات خود را با دیگران در میان بگذارید

هر تجربه ای که کسب کردید، خوب یا بد، آن را به وسیله شبکه های اجتماعی یا سایت های مرتبط با دیگران به اشتراک بگذارید تا مسافران دیگر هم بتوانند از تجربیات شما استفاده نمایند. در سایت های Happy Cow و Trip Advisor می توانید تجربیات خود را با سایر مسافران به اشتراک بگذارید. در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و توییتر با هشتگ های مناسب پست بگذارید تا گیاهخوار ها و گیاه خواران دیگر به راحتی بتوانند مطالب شما را هنگام جست و جو پیدا نمایند.

منبع: کجارو / metro.co.uk
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1930

به "11 نکته که هر گیاه خوار، پیش از سفر خارجی باید بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 نکته که هر گیاه خوار، پیش از سفر خارجی باید بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید