چگونه هسته آلبالو را در بیاوریم؟

به گزارش گروه سرگرمی، با آمدن فصل تابستان و میوه های رنگی، عاشقان آلبالو شروع به تهیه مربای آلبالو، آلبالو پلو و دسرهای خوشمزه آلبالویی می کنند. اما جدا کردن هسته آلبالو به طوری که آلبالو سالم و شکیل بماند، می تواند کاری چالش برانگیز باشد. در این مطلب با 4 روش برای جدا کردن هسته آلبالو بدون استفاده از دستگاه هسته گیر آشنا خواهید شد.

چگونه هسته آلبالو را در بیاوریم؟

روش های جدا کردن هسته آلبالو

1. درآوردن هسته آلبالو با سیخ چوبی

ابتدا ساقه آلبالو را جدا کرده و میوه را بین دو انگشت خود نگه دارید. به آرامی اما محکم، انتهای باریک تر سیخ چوبی را درون فرورفتگی ساقه آلبالو کرده و هسته آلبالو را خارج کنید. همچنین می توانید آلبالو را روی دهانه یک بطری شیشه ای گذاشته و هسته ها را داخل آن بریزید.

2. در آوردن هسته آلبالو با روش جراحی طور!

این روش برای آلبالوهایی که هنوز سفت بوده و کامل نرسیده اند، مناسب است. ساقه آلبالو را جدا کرده و میوه را روی تخته برش قرار دهید. با استفاده از کناره یک چاقوی آشپزخانه، به آرامی اما محکم به آلبالو فشار وارد کنید تا کمی نرم شود. مواظب باشید آلبالو را له نکنید. سپس آلبالو را مطابق شکل زیر برش داده و به آرامی هسته را با انگشتان خود خارج کنید.

3. روش شکافتن آلبالو با دست

اگر ظاهر آلبالو برای شما مهم نیست، می توانید از این روش استفاده کنید. این روش برای آلبالوهای کاملا رسیده مناسب است. ساقه آلبالو را جدا کرده و میوه را با هر دو دست خود بگیرید. سپس آلبالو را شکافته و هسته را خارج کنید.

4. طرز جدا کردن هسته آلبالو با گیره کاغذ

یک گیره کاغذ را به شکل حرف S دربیاورید. آن را درون آلبالو فرو کرده و در اطراف هسته بچرخانید تا هسته به همراه گیره کاغذ خارج شود. سعی کنید کمترین آسیب را به گوشت آلبالو بزنید!

کلام آخر

اگر دستگاه هسته گیر ندارید، می توانید از سیخ چوبی یا گیره کاغذ برای جدا کردن هسته آلبالو استفاده کنید. شما از چه روش هایی برای جدا کردن هسته میوه ها استفاده می کنید؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر مخاطبان انگیزه در میان بگذارید.

پیشنهاد می کنیم اگر به طعم آلبالو علاقه دارید، برای اطلاع از خواص و مصلحات این میوه ترش و خوشمزه، حتما مطلب طبع آلبالو سرد است یا گرم؟ را نیز در سایت انگیزه بخوانید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1169

به "چگونه هسته آلبالو را در بیاوریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هسته آلبالو را در بیاوریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید