پکن به دنبال تقویت اجرای قانون در ماکائو و هنگ کنگ

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران آنلاین:دولت پکن در اقدامی با هدف ابقای هدف یک کشوری، دو سیستمی و مقابله با نفوذ خارجی، به تشدید و تقویت اجرای قانون در ماکائو و هنگ کنگ می پردازد.

پکن به دنبال تقویت اجرای قانون در ماکائو و هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شن چونیائو، یکی از مقامات ارشد اداره امور هنگ کنگ و ماکائو و کمیسیون قانون پایه به آنالیز برنامه های دولت مرکزی درباره ایجاد و تقویت یک سیستم حقوقی و مکانیسم اجرایی برای تامین و محافظت از امنیت ملی پرداخت.

او ادامه داد: ما اجازه نمی دهیم که هیچ رفتاری، باعث به چالش کشیده شدن وضعیت یک کشوری، دو سیستمی گردد. مقام های پکن در مقابل اقداماتی در راستای جدایی طلبی یا به خطر انداختن امنیت ملی تحمل صفر دارند و به طور کامل در مقابل مداخله قدرت های خارجی در امور هنگ کنگ و ماکائو از منافع ملی دفاع می نمایند.

با وجود آن که دو منطقه دارای قوانین پایه خودشان هستند یا به عبارتی قانون اساسی کوچک دارند، اما به گفته این مقام مسئول، سیستم مذکور به دولت مرکزی اجازه می دهد تا قوانین و اختیارات خود را همان طور که در قانون پایه و قانون اساسی ذکر شده، اجرایی کند.

این مقام مسئول ارشد اداره امور هنگ کنگ و ماکائو و کمیسیون قانون پایه همچنین به این نکته اشاره نمود، در ازای تضمین مقاومت هنگ کنگ و ماکائو در برابر نفوذ خارجی و حفظ ناسیونالیسم و انسجام به حکومت دولت مرکزی، مردم این دو منطقه با افزایش اجرای قانون و الزامات آموزش ملی روبه رو می شوند. ما آموزش در این دو منطقه را به ویژه به کارمندان دولت و جوانان که شامل تاریخ و فرهنگ چینی می گردد با هدف افزایش آگاهی ملی و روحیه میهن پرستی آنها تقویت می کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 398

به "پکن به دنبال تقویت اجرای قانون در ماکائو و هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن به دنبال تقویت اجرای قانون در ماکائو و هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید