پنج هزار بهره بردار در 50 تشکل منابع طبیعی استان سمنان عضویت دارند

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: پنج هزار نفر در قالب 50 تعاونی و تشکل از عرصه های منابع طبیعی استان بهره برداری می نمایند.

پنج هزار بهره بردار در 50 تشکل منابع طبیعی استان سمنان عضویت دارند

به گزارش خبرنگاران از سمنان،علیرضا رهایی، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: هم اکنون بیش از 50 تشکل وتعاونی بالغ بر پنج هزار نفر از بهره برداران منابع طبیعی استان سمنان عضو تشکل ها و تعاونی ها را به خود اختصاص داده و در برنامه است که هرساله با افزایش سرمایه شرکت های تعاونی تعداد افراد و بهره برداران بیشتری در حوزه منابع طبیعی زیرپوشش این تعاونی ها قرار گیرد.

او تاکید نمود: حضور این تشکل ها وتعاونی ها بحث مشارکت در زمینه حفظ، احیا، توسعه و بهره برداری اصولی و پایدار از عرصه های طبیعی را ساماندهی می نماید.

او گفت: با توجه به گستردگی و اهمیت عرصه های منابع طبیعی، حفظ، احیاء و توسعه این عرصه ها با هدف مدیریت پایدار منابع طبیعی با مشارکت مردم محقق می گردد.

رهایی اضافه کرد: هم اکنون بیش از 40 هزار خانوار بهره بردار وابسته به عرصه های منابع طبیعی استان سمنان هستند که حدود 21هزار نفر از این بهره برداران در حوزه مرتع هستند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکید نمود: فعالیت در حوزه منابع طبیعی و بخصوص مشارکت جوامع محلی با ساختار های نظام مند سازمان های مردم نهاد شامل تعاونی ها، تشکل ها، به نوعی با زندگی اجتماعی وفرهنگی روستاییان وبهره برداران آمیخته است.

او ادامه داد: دستیابی به اهداف و برنامه های اجرایی حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری نیازمند مشارکت این جوامع است.

او گفت: مشارکت فعال روستاییان، بهره برداران، دامداران، عشایر، جنگل نشینان، آبخیزنشینان وسایر گروه های هدف در تصمیم گیری، برنامه ریزی، اجرا، پایش وارزیابی طرح های منابع طبیعی وآبخیزدرای با هدف حفظ، حراست و نگهداری طرح ها و اثربخشی اجرای طرح ها را تضمین می نماید.

رهایی اضافه کرد: آیین نامه اجرایی بند ب ماده 29 قانون احکام دائمی به تشکیل و ساماندهی، توسعه و تقویت شرکت های تعاونی وتشکل های مردم نهاد و افزایش تعداد بهره برداران در عرصه منابع طبیعی تاکید دارد.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با توسعه شرکت های تعاونی وتشکل ها و برون سپاری فعالیت ها، حفظ، احیا، و توسعه و بهره برداری اصولی وپایدار از عرصه های منابع طبیعی اثربخش تر می گردد.

انتهای پیغام / ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1897

به "پنج هزار بهره بردار در 50 تشکل منابع طبیعی استان سمنان عضویت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج هزار بهره بردار در 50 تشکل منابع طبیعی استان سمنان عضویت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید