پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی بیرجند گشایش یافت

به گزارش گروه سرگرمی، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی بیرجند گشایش یافت.

پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی بیرجند گشایش یافت

هادی شاهوردی در مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در بیرجند اظهار کرد: صنعتگران با همت همیشگی خود راه احیای هنر را هموار نموده اند.

وی با اشاره به برگزاری نزدیک به 15 جلسه کارشناسی مدیریتی در استان برای برگزاری نمایشگاه اضافه کرد: طی این جلسات راهبردهایی معین و کمیته هایی ذیل آن تشکیل شد.

شاهوردی بیان نمود: در این نمایشگاه 208 غرفه در اختیار صنعتگران و هنرمندان قرار گرفته که 154 غرفه مربوط به فروش و عرضه صنایع دستی، 34 غرفه مربوط به دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی، 9 غرفه برای شهرها و روستاهای ملی و جهانی سطح کشور و 11 غرفه در حوزه گردشگری است.

وی اضافه کرد: صنعتگران و هنرمندان 26 استان کشور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی بیرجند حضور داشته و محصولات صنایع دستی در گروههایی از جمله منسوجات سنتی، بافته های داری و غیرداری، سنگی، چوبی و حصیری، آبگینه، صنایع دریایی، فلزی، رودوزی های سنتی، محصولات دستی چرمی و سفال و سرامیک در نمایشگاه صنایع دستی ارائه می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی در حوزه صنایع دستی، بازاریابی، اجرای حرکت های آیینی سنتی، ورزش زورخانه ای و برپایی شش سیاه چادر به عنوان برنامه های جانبی نمایشگاه نام برد.

منبع: همگردی
انتشار: 8 آذر 1401 بروزرسانی: 8 آذر 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2140

به "پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی بیرجند گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در محل نمایشگاه های بین المللی بیرجند گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید