ورود هوش مصنوعی به حوزه گردشگری؛ تهدیدی برای مسافران؟
به گزارش گروه سرگرمی، برخی از آژانس های گردشگری با استفاده از هوش مصنوعی اطلاعات پرواز ها را تحلیل می نمایند یا به سوالات مشتریان پاسخ می دهند. اما یکی از جنبه های مهم استفاده از هوش مصنوعی در حوزه گردشگری، دریافت مشاوره برای سفر است. چت بات هوش مصنوعی برای این کار از شما تاریخ، مدت زمان سفر، مقصد، بودجه، سلیقه های مسافرتی، توانایی های جسمی و نوع سفرتان را می خواهد. سپس بر اساس این اطلاعات در عرض چند ثانیه یک برنامه کامل سفر ارائه می دهد. اما استفاده از ربات های هوش مصنوعی برای سفر کار صحیحی است؟
احتمال ارائه اطلاعات غلط به وسیله هوش مصنوعی
یکی از مسائل استفاده از هوش مصنوعی، ارائه اطلاعات غلط و دروغین به کاربران است. به عنوان مثال در یکی از برنامه های تلویزیونی شبکه CBS، مجری برنامه از ربات هوش مصنوعی درخواست کرد که برای سفر به یک شهر دیگر برنامه ریزی انجام دهد. در برنامه سفر ارائه شده به وسیله هوش مصنوعی، مسافر در بین راه باید در شهری که وجود خارجی نداشت استراحت می کرد!
تجربه یک کارشناس از برنامه ریزی سفر با ChatGPT
یک کارشناس برنامه ریزی سفر که به مدت 2 دهه در پاریس، راهنمای سفر می نوشت، هوش مصنوعی را برای برنامه ریزی سفر ناتوان دانست. طبق تجربه او یک برنامه سفر خوب شامل نحوه رفتن به جاذبه گردشگری، زمان های بازدید از جاذبه و لزوم رزرو بلیط برای بازدید است. او از ربات Chat GPT برای تهیه یک برنامه سفر با ماشین استفاده کرد. اما در میان راه متوجه تضاد اطلاعات ChatGPT با تابلو های راهنمای موجود در مسیر شد. پس از آنالیز فهمید که اطلاعات ChatGPT برای رسیدن به مقصد مورد نظرش نامعتبر است.
نظر شما در خصوص استفاده از هوش مصنوعی چیست؟
با توجه به این که استفاده از ربات های هوش مصنوعی میان مسافران روز به روز افزایش می یابد، به نظر شما ربات های هوش مصنوعی، توانایی لازم برای ارائه برنامه سفر دقیق و معتبر به مسافران را دارند؟ بعلاوه در بخش نظرات به ما بگویید که آیا دوست دارید در رابطه با تاثیر هوش مصنوعی در سفرتان آموزش ببینید؟
منبع: گردشبان