نکات کلیدی برای خرید برترین مبل تختخواب شو

به گزارش گروه سرگرمی، از همان زمانی که خانه ها از متراژهای بزرگ تبدیل به آپارتمان های کوچک شد، احتیاج به مبلمانی که بتواند جای کمتری بگیرد و درعین حال، احتیاجهای دیگر مصرف نماینده را هم تامین کند، شدت گرفت. انواع مبل تختخواب شو یکی از همان کالاهای مفید است که احتیاج به داشتن مبل و تختخواب را خانه های کوچک یک جا تامین می نماید. البته بسیاری از کسانی که خانه هایشان متراژهای بالا دارد، نیز برای قراردادن در داخل اتاق خواب، از مبل تخت خواب شو استفاده می نمایند. در این راهنمای خرید به آنالیز ویژگی های برترین مبل تختخواب شو می پردازیم.

نکات کلیدی برای خرید برترین مبل تختخواب شو

راهنمای خرید برترین مبل تختخواب شو

بعضی نکات ضروری را در حین خرید مبل تختخواب شو باید در نظر بگیرید تا انتخاب مناسبی داشته باشید:

  • مهم ترین نکته برای خرید برترین مبل تختخواب شو توجه به ظاهر مبل و نگاه کردن به تکه های مختلف آن است تا احتمالاً زدگی، خوردگی یا ناهماهنگی در ظاهر مبل دیده نگردد.
  • مساله دیگر، نشستن روی مبل و دقت به صداهای احتمالی است. مبل تخت خواب شو به علت مکانیزمی که دارد و دو کاربری را تامین می نماید، از اهرم هایی تشکیل شده که ممکن است باعث ایجاد صدا گردد.
  • نکته دیگر، باز کردن تخت و توجه به اهرم های تخت است. خوب دقت کنید که مبل به راحتی باز و بسته گردد و گیر نکند.

انواع مبل تختخواب شو

مبل تختخواب شو بسته به تک یا دو نفره بودن، اندازه های مختلفی دارد.

  • مبل تختخواب شو تک نفره، عرضی در حدود 93، عمق 90 و ارتفاع 80 سانتی متر دارد و وزن حدودی آن 40 کیلوگرم است. البته مبل های تختخواب شو تک نفره ممکن است سبک تر از حالت معمول ساخته گردد تا هم حمل ونقل آن ساده تر گردد و هم فضای کمتری را اشغال کند.
  • مبل تختخواب شو دو نفره هم معمولا عرض 165 سانتی متر دارد که تشکی با حدود عرض 140 سانتی متر داخل آن قرار می گیرد. عمق مبل 90 و ارتفاع آن هم 80 سانتی متر است و اغلب حدود 60 کیلوگرم وزن دارد.

مکانیزم مبل تختخواب شو

اما مکانیزم مبل تخت خواب شو به چه صورت است؟ این نوع مبل ممکن است به صورت تاشو، چرخشی یا کشویی باشد و مکانیزم تغییر حالت آن هم ممکن است دستی یا برقی باشد.

  • مکانیزم مبل تختخواب شو تاشو به این شکل است که به صورت عمودی یا افقی باز و بسته می گردد.
  • نوع دیگری از مکانیزم مبل تخت خواب شو به صورت چرخشی است که با هل دادن پشت آن، به تخت تبدیل می گردد. در این نوع مبل از بازوهای قابل چرخش استفاده شده و مبل و تخت خوابی راحت و مقاوم را برای شما ایجاد می نماید.
  • حالت دیگر تبدیل مبل تخت خواب شو تخت، به صورت کشویی است که با کشیدن قسمت زیرین آن، مبل باز می گردد. در این نوع مبل از ریل هایی برای تبدیل مبل به هر دو حالت، استفاده شده است.

جنس تشک مبل تختخواب شو

نکته دیگری که در خصوص مبل تخت خواب شو وجود دارد، جنس تشک و فوم آن است. مبل تختخواب شو در انواع تشک هم فرق دارد.

  • مبل تختخواب شو با تشک فومی: ممکن است مبل تختخواب شو با تشک فومی باشد که راحت ترین حالت را برای خواب فراهم می نماید. تشک با جنس فومی ممکن است تشکیل شده از فوم سرد، فوم گرم، فوم ویژه، اسفنج یا فوم قالبی باشد. هنگام خرید به جنس و نوع این فوم دقت کنید.
  • مبل تختخواب شو با تشک فنری: مبل تختخواب شو با تشک فنری تنوع دیگری از مبل تخت خواب شو است. اگر انتخاب شما، این مدل از مبل است، باید دقت کنید که قدرت فنرهای آن به گونه ای باشد که در حین راحتی، دوام لازم را هم داشته باشد. به طور معمول باید تکه هایی برای جلوگیری از صدای فنر در آن قرار گرفته باشد. این مسئله را می توان با نشستن روی مبل و توجه به صداهای احتمالی آن تشخیص داد.
  • مبل تختخواب شو با تشک بادی فنری: مبل تختخواب شو با تشک بادی فنری هم مدل دیگری از انواع مبل تخت خواب شو با تنوع در جنس تشک است. این نوع از جنس تشک، قدری ظاهر فانتزی به مبل می دهد و باید با دکوراسیون مرتبط با آن هماهنگ گردد. البته می تواند گزینه خوبی برای قرار گرفتن در اتاق هم باشد. در کنار همه نکاتی که گفته شد، مواد تشکیل دهنده تشک هم اهمیت بسیاری دارد. باید دقت کنید که تشک از مواد طبیعی و مرغوب تهیه شده باشد.
  • مبل تختخواب شو با تشک فوتون: فوتون(Futons) به تشک هایی می گویند که هنگام خواب روی زمین قرار داده می شوند. در تنوع مبل تخت خواب شو هم، تشک های فوتون به راحتی از مبل جدا می شوند و این امکان را برایتان فراهم می نمایند که روی یک تشک راحت و روی زمین بخوابید. این نوع تشک، انواع چوبی یا فلزی دارد.

روش شست وشوی مبل تختخواب شو

شستن مبل تختخواب شو بسته به اینکه جنس آن چیست و کنار آن چوب یا دیگر مواد به کاررفته، فرق دارد.

  • اگر کناره های مبل شما از جنس چوب است، باید هنگام تمیز کردن مراقب باشید که چوب خیس نگردد؛ چرا که در درازمدت باعث خرابی آن می گردد.
  • ب رخی از انواع مبل تختخواب شو رویه قابل تعویض دارند. در این صورت می توانید رویه آن را درآورده و با آب و شامپوی ساده بشویید.
  • گزینه دیگر استفاده از بخارشو و تمیز کردن کلیه بخش های آن است. می توانید مبل را برای تمیز شدن به مراکز مخصوص شست وشوی مبل هم بسپارید.
  • قبل از شستن مبل، به خوبی گرد و غبارهای کنار آن را تمیز کنید و سپس اقدام به شست وشوی آن کنید.

اکسسوری های مبل تختخواب شو

یکی از مسائل مهمی که در حین خرید باید به آن توجه کنید، آنالیز اکسسوری های مبل تختخواب شو است. منظور از اکسسوری این نوع مبل، همان کوسن، شال یا تشک مبل است.

  • باید دقت کنید که کوسن ها سالم و دوخت شان هم درست باشد.
  • نرم بودن کوسن ها هم اهمیت دارد؛ چرا که قرار است به عنوان مبل راحتی از آن بهره ببرید.
  • نکته دیگر، پارچه به کاررفته برای دوخت کوسن و تشک است. جنس آن را آنالیز کنید تا از جنس بی کیفیت نباشد.
  • اگر قرار است جای قرارگرفتن مبل تختخواب شو کنار پنجره و در معرض نور باشد، به این نکته توجه کنید که جنس پارچه ممکن است به مرور کمرنگ گردد. برای همین مهم است که جنس مناسبی را برای رویه مبل انتخاب کنید.

ویژگی های برترین مبل تختخواب شو

  • از مهم ترین ویژگی های مبل تختخواب شو، قرار گرفتن یک باکس زیر تخت است که می تواند فضایی را برای قرار دادن وسایل ضروری شما، فراهم کند.
  • انواع مبل تختخواب شو بسیار سبک است و وزن کمی را دارد. به همین دلیل جابه جایی و تغییر دکوراسیون خانه را برای شما راحت تر می نماید.
  • در عین حال، تشک آن قابل تعویض است و در صورت دفرمه شدن یا استفاده زیاد، می توانید به جای تعویض تخت، تشک را عوض کنید.
  • جنس بدنه مبل یا همان اسکلت مبل تختخواب شو حالت های مختلفی دارد. ممکن است چوبی یا فلزی باشد؛ اما توصیه می گردد از انواع فلزی بهره ببرید؛ چرا که دوام بیشتری دارند.

برای تماشا آگهی های مبل کلیک کنید

قیمت برترین مبل تختخواب شو

قیمت انواع مبل تختخواب شو در بازار فرق دارد. بسته به جنس مبل و برندی که می خرید، قیمت هم تغییر خواهد نمود. به عنوان مثال قیمت برترین مبل تختخواب شو با برند یاتاش به علت خارجی بودن جنس آن، بالاتر از دیگر انواع است. یعنی قاعدتاً قیمت مبل تختخواب شو ترکیه ای بالاتر از دیگر انواع این نوع مبل است و باید پول بیشتری برای آن کنار بگذارید.

الیزه و کاپری برندهای برتر مبل تخت خواب شو ترکیه ای هستند که برای خرید مبل تک نفره آن باید حدود 6میلیون تومان هزینه کنید و قطعاً مدل دو نفره قیمت های بالاتری دارد. اما مدل های غیرترکیه ای، قیمت های کمتر و حدود 4میلیون تومان را برای مبل تک نفره تخت خواب شو ثبت نموده است.

اگر بودجه شما باز هم کمتر از این اندازه است، بهتر است سراغ گزینه های دست دوم بروید. البته این نوع مبل به علت اینکه یک بار استفاده شده، باید هنگام خرید بیشتر به آن توجه و دقت گردد. قیمت مبل تختخواب شو دست دوم متنوع است. بسته به اینکه چقدر از آن استفاده شده، قیمت های مختلفی برای آن بیان می گردد.

به طور معمول اگر قصد خرید انواع مبل تخت خواب شو دست دوم را داشته باشید، می توانید بودجه حدود 6 تا 7 میلیون تومان را برای مبل دو نفره کنار بگذارید. در واقع دست دوم بودن مبل، قیمت آن را تا حد زیادی پایین می آورد. در مجموع به این نکته توجه کنید که دقت هنگام خرید اهمیت بسیاری دارد. به ظاهر مبل، جنس رویه، تشک و سلامت ظاهری آن دقت کنید تا یک خرید مطمئن داشته باشید.

پرطرفدارترین مبل های تختخواب شو

مدل های مبل تختخواب شو بسیار متنوع است و بستگی دارد که برای کجای خانه قرار است انتخاب گردد. تنوع مدل های مبل تختخواب شو در تعداد نفرات، رنگ، جنس مواد و فوم و لایه های میانی آن هاست. پرطرفدارترین مدل یا برترین مدل مبل تخت خواب شو، همان مدل دونفره است که هم برای زوج های جوان مناسب است و هم فضای کمتری را اشغال می نماید.

مبل تختخواب شو در نوع تک نفره هم بسیار پرطرفدار است. این نوع مبل می تواند هم به عنوان تخت برای مهمان استفاده گردد و هم مناسب قرارگرفتن در اتاق یا خانه های دانشجویی است. تنوع مدل در مبل تختخواب شو بالاست؛ اما بیشتر مدل های پرطرفدار همین مبل تختخواب شوهای تک نفره یا دونفره است.

تازهترین مبل های تختخواب شو

هر چقدر که به خیل هواداران مبل تخت خواب شو اضافه می گردد، مدل های این نوع مبل هم با تنوع بیشتری در بازار عرضه می گردد. یکی از انواع تازه مبل تخت خواب شو، مربوط به برند اسبیکو است که تنوع بسیاری دارد. مبلمان تخت خواب شو اسبیکو معمولاً همین مدل های مبل تخت خواب شو با تنوع تک و دونفره است که هم سادگی ظاهری آن امکان هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون خانه را فراهم می نماید، هم می توانید آن را داخل یک دست مبلمان متفاوت قرار دهید. برند دیگر مربوط به مبل تخت خواب شو فیکا است که هواداران زیادی در بازار مبل دارد.

یکی دیگر از مدل های تازه مبل های تخت خواب شو که جزء مدل های پرطرفدار است، ست کامل مبلمان تختخواب شو است که با داشتن آن، دیگر نیازی به مبلمان نیست و خودش یک دست مبلمان کامل برای خانه شماست. معمولاً این نوع مبل، مثل یک نیم ست کامل بوده و می توان دکوراسیون خانه را تنها با آن کامل است.

خوبی آن نسبت به نیم ست های دیگر در این است که می توانید با باز کردن مبل و تبدیل آن به تخت، فضایی برای استراحت مقابل تلویزیون داشته باشید. حتی ممکن است بعضی تصمیم بگیرند به جای خرید تخت خواب و قرار دادن آن در اتاق، از همین مبل استفاده نمایند یا در بعضی مواقع خاص و برای مهمان آن را باز نمایند.

البته در میان همین انواع مبل تخت خواب شو، جایگاه خواب (Sleeper chair) هم وجود دارد که می توانید از آن برای کاربری های تک نفره و دکوراسیون متفاوت منزل، بهره ببرید.

آگهی های انواع مبل را در خبرنگاران ببینید
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2077

به "نکات کلیدی برای خرید برترین مبل تختخواب شو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کلیدی برای خرید برترین مبل تختخواب شو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید