نُه پیامد که افراد مبتلا به ریزش مو با آن روبرو هستند

به گزارش گروه سرگرمی، برای بیشتر افراد داشتن موی سالم و زیبا سعادت است، زیرا کسانی که ریزش مو را تجربه می نمایند، از بسیاری از دردها رنج می برند. علل ریزش مو ممکن است از اضطراب تا اختلالات خود ایمنی و سایر مسائل ارثی

نُه پیامد که افراد مبتلا به ریزش مو با آن روبرو هستند

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

برای بیشتر افراد داشتن موی سالم و زیبا سعادت است، زیرا کسانی که ریزش مو را تجربه می نمایند، از بسیاری از دردها رنج می برند. علل ریزش مو ممکن است از اضطراب تا اختلالات خود ایمنی و سایر مسائل ارثی متفاوت باشد. اما زنان و مردان هر دو استرس را تجربه می نمایند.

اعتماد به نفس پایین

از دست دادن مقادیر قابل توجهی از موها باعث افسردگی می گردد. ریزش مو یک معزل بسیار بزرگ است که تمام انرژی و تمرکز انسان را به خود معطوف می نماید و باعث از دست دادن اعتماد به نفس می گردد.

کاهش اندازه جذابیت

جذابیت فیزیکی یکی از پایه های اصلی اعتماد به نفس و عزت نفس است. پس از ریزش مو فرد آسیب پذیر می گردد و از کاهش ارزش خود مطلع می گردد.

آرایش و مدل و طراحی مو امکان پذیر نیست

موهای شیک و براق باعث شادی شما می گردد، اما افرادی که موهایشان ریزش نموده است فقط می توانند در خصوص طراحی مو فکر نمایند ولی طراحی مو را تجربه ننمایند که این باعث افسردگی افراد می گردد.

احتیاج به لوازم اضافی مانند روسری و کلاه برای پوشاندن موها

صرف نظر از هر فصل، گرم و یا سرد، افراد مبتلا به ریزش مو همواره احتیاج به پوشیدن کلاه و روسری برای پوشاندن موهای خود دارند که ممکن است بخشی از پوشش روزمره آنها گردد که بسیار ناراحت نماینده است.

خجالت و تحقیر

هنگامی که علائم ریزش مو برجسته می گردد، تمایل ملاقات با افراد دیگر کمتر می گردد چون افراد احساس خجالت می نمایند.

و این به تدریج به درونگرایی تبدیل می گردد. در بسیاری از موارد، چنین افرادی هم قربانی خیانت می شوند.

احساس خوب دیده شدن کاهش می یابد

هر کس به خودی خود از اینکه ظاهرش طراحی شده بنظر برسد احساس بدی دارد اما با ریزش مو، حس جذابیت دیگر وجود ندارد. استفاده از لوازم آرایشی به علت ریزش مو باعث می گردد فرد احساس بدی داشته باشد.

حس حسادت در افراد ریشه می نماید

افرادی که از ریزش مو رنج می برند عمدا نمی خواهند افرادی دیگر موهای ضخیم و زیبا داشته باشند، و این باعث احساس حسادت در افراد می گردد.

زندگی اجتماعی تحت تاثیر قرار می گیرد

در هر جلسه، چه رسمی و چه غیر رسمی، ما می خواهیم به برترین نحو دیده شویم. اما کسانی که دچار ریزش مو شده اند دوست ندارند وارد جمع بشوند و ازجمعیت فاصله می گیرندکه این بر زندگی اجتماعی تاثیر منفی دارد.

افسردگی

افرادی که دچار ریزش موی سریع و بسیار قابل توجهی می شوند، بسیار متأثر و ناراحت می شوند. این باعث ایجاد اضطراب می گردد و با گذشت زمان، به ناامیدی تبدیل می گردد که می تواند منجر به افسردگی گردد.منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1801

به "نُه پیامد که افراد مبتلا به ریزش مو با آن روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نُه پیامد که افراد مبتلا به ریزش مو با آن روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید