خواص کره کاکائو

به گزارش گروه سرگرمی، کره کاکائو دارای ویژگی ذوب شدن در دمای بدن است و بنابراین، خواص بسیاری در کره کاکائو برای پوست وجود دارد. همچنین هنگامی که به صورت خوراکی مصرف شود

خواص کره کاکائو

مترجم: رزیتا ملکی زاده

کره کاکائو دارای ویژگی ذوب شدن در دمای بدن است و بنابراین، خواص بسکمک در کره کاکائو برای پوست وجود دارد. همچنین هنگامی که به صورت خوراکی مصرف شود، فوائد سلامتی بخش بسکمک هم به همراه دارد. اجازه دهید، به مصارف مختلف و جنبه های مثبت در استفاده از آن نگاهی بیاندازیم. کره کاکائو در خالص ترین شکل خود به صورت مکعب های جامدی از چربی کمرنگ یا کرم عاجی به نظر می رسد. شما می توانید آن را در فروشگاه های لوازم بهداشتی خریداری کنید یا از لوسیون آن برای مراقبت از پوست استفاده نمایید. از آن همچنین جهت تهیه شکلات تیره استفاده می نمایند. کره کاکائو یک چربی گیاهی متمایل به زرد و خوراکی است که از دانه یا لوبیا کاکائو بدست می آید. کاکائو یک گیاه همیشه سبز است. غلاف هایی بر روی گیاه وجود دارد که حاوی مقدار زیادی دانه بوده و هر دانه حاوی 40 تا 50 درصد کره است. از آن، جهتِ تهیه مواد غذایی و لوازم آرایشی زیادی استفاده می نمایند.

فوائد

کره کاکائو در خالص ترین شکل خود به صورت مکعب های جامدی از چربی کمرنگ یا کرم عاجی به نظر می رسد. شما می توانید آن را در فروشگاه های لوازم بهداشتی خریداری کنید یا از لوسیون آن برای مراقبت از پوست استفاده نمایید. از آن همچنین جهت تهیه شکلات تیره استفاده می نمایند.

مرطوب نماینده پوست:

از این کره در بسکمک از محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود به این دلیل که سرشار از چربی است و هنگامی که بر روی صورت یا سایر نواحی بدن مورد استفاده قرار می گیرد، پوست را بسیار مرطوب می سازد. همچنین پوست را نرم ساخته و به راحتی جذب پوست می شود. به مرطوب نماینده اجازه عبور از پوست را داده بدون آنکه منافذ پوست را مسدود سازد. دارای عطر و رایحه مطلوب و سبکی همانند شکلات است و از اینرو ماده متداول در بسکمک از لوسیون ها و مرطوب نماینده ها است. عطری آرامش بخش داشته، استرس را از بین برده و به آرامش فرد هنگامی که برای ماساژ استفاده می شود، کمک می نماید.

بیشتر بخوانید: اثرات مثبت کره کاکائو

اختلالات پوستی:

از آنجا که این کره به راحتی جذب پوست شده و خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد، هنگامی که بر روی پوست استفاده می شود، از پوست در برابر عوامل محیطی مضر محافظت می نماید. از آنجا که این کره از پوست محافظت کرده و آب آن را حفظ می نماید، همچنین جهت درمان و پیشگیری از ترک های پوستی بکار برده می شود. همچنین برای از بین بردن علائم اختلالات پوستی مانند اگزما و درماتیت مفید است. وجود آنتی اکسیدانهای قوی در کره کاکائو، ماندگاری طولانی این کره را به آن می بخشند. بنابراین، یکی از پایدارترین چربی های گیاهی است و می تواند به مدت دو تا پنج سال آن را نگهداری کرد.

آنتی اکسیدان:

آنتی اکسیدانها همانند گندیده خوار بر علیه رادیکالهای آزاد موجود در بدن عمل می نمایند. این رادیکالهای آزاد به سلولهای زنده بدن آسیب رسانده و از اینرو مصرف شکلات تیره برای سلامت بسیار مفید خواهد بود. این آنتی اکسیدانها به شکل فلاونوئیدها وجود داشته که از عروق خونی و قلب در برابر اثرات مخرب رادیکالهای آزاد محافظت می نمایند.

محصولات دارویی:

این روغن جهت تولید محصولات دارویی ای مورد استفاده قرار می گیرد که به تسکین از آرتریت کمک می نمایند و جهت تولید محصولاتی بکار می رود که به جلوگیری از بروز بیماریهای قلبی کمک می نمایند.

تهیه شکلات:

از آن جهت تولید شکلات، از جمله شیر و شکلات تیره استفاده کرده و به شکلات بافتی نرم قابل ذوب می بخشد. به دلیل ماندگاری طولانی مدت آن، جهت تهیه پودر کاکائو مورد استفاده قرار می گیرد.

تأثیر بر روی کلسترول:

اثر بی نظیری بر کلسترول دارد. از آنجا که حاوی چربی خوب و بدون ضرر است، هیچگونه اثر مضر بر روی کلسترول در خون نمی گذارد.

پیشگیری از سرطان:

شکلاتهای با کیفیت بالا که حاوی این ماده هستند، ماده ای شیمیایی تحت نام پنتامر را در خود دارند. از قرار معلوم این ماده شیمیایی به جلوگیری از بروز سرطان کمک می نماید.

افزایش خلق و خوی:

آیا این سئوال برایتان پیش آمده است که چرا بسکمک از افراد به هنگام ناراحتی شکلات می خورند؟ به این دلیل که کره کاکائو موجود در شکلات به افزایش سطوح مواد شیمیایی تحت نام سرتونین و اندورفین در مغز کمک کرده که موجب بهبود خلق و خوی می شوند.

فوائد کره کاکائو بیشتر برای پوست به اثبات رسیده است، بنابراین در بسکمک از محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید آن را به شکل لوسیون، کرم و غیره استفاده کرده و انواع مختلف شکلات تیره حاوی این ماده را به جهت برخورداری از سلامتی مصرف نمایید.

منبع مقاله :

برگرفته از سایت بازل

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1807

به "خواص کره کاکائو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص کره کاکائو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید