نبرد بی انتها اعلامیه ها در دو کره

به گزارش گروه سرگرمی، به دنبال انتشار اعلامیه های تبلیغاتی ضد کره شمالی در مرز مشترک دو کره توسط مخالفان فراری دولت پیونگ یانگ به سئول، کره شمالی نیز تصمیم گرفته است مقابله به مثل کند و اعلامیه های تبلیغاتی عیله همسایه جنوبی منتشر کند.

نبرد بی انتها اعلامیه ها در دو کره

کره شمالی امروز یکشنبه در ادامه بالا دریافت بحران در شبه جزیره، اعلام نمود قصد ندارد طرح خود برای ارسال و انتشار اعلامیه های ضد کره جنوبی به آن سوی مرز را لغو کند پیونگ یانگ در عین حال توافق نامه بین کره ای که چنین فعالیت هایی را ممنوع نموده است یک سند مرده خواند.

روز شنبه رسانه های دولتی کره شمالی اعلام نمودند که پیونگ یانگ تعداد زیادی مطالب تبلیغاتی ضد سئول چاپ و آماده انتشار دارد وزارت اتحاد کره جنوبی از پیونگ یانگ خواست که فوراً این طرح را پس بگیرد و آن را ناقض توافق نامه اجلاس سران دو کره خواند.

در واکنش به این خواسته کره جنوبی، یک مقام جبهه متحد کره شمالی اعلام نمود ما به وضوح مطلع هستیم که انتشار این اعلامیه ها نقض توافق نامه دو کره است اما زمانی که روابط از بین رفته است، قصد نداریم در تصمیم خود تجدید نظر کنیم یا برنامه خود را تغییر دهیم.

او اضافه نمود: مقامات کره جنوبی دیگر نباید در خصوص توافق نامه ای که قبلاً به یک سند مرده تبدیل شده است صحبت نمایند.

ارسال اعلامیه های تبلیغاتی به کره جنوبی یکی از اقدامات تلافی جویانه ای است که کره شمالی قول داده بود در پاسخ به اعلامیه های ضد پیونگ یانگ که تعدادی از فراری های کره شمالی مقیم سئول به وسیله بالن های عظیم به کره شمالی ارسال می نمایند، بکار گرفته است.

کره شمالی، کره جنوبی را دشمن خوانده و قول داده است که خطوط ارتباطی مرزی را قطع کند هفته گذشته کره شمالی حتی یک دفتر ارتباطی مشترک در شهر مرزی کائه سونگ را منفجر کرد که در نتیجه اجلاس سال 2018 بین رهبران دو کشور افتتاح شد.

سئول به دنبال ممنوعیت انتشار اعلامیه های ضد کره شمالی

دولت کره جنوبی به دنبال تصویب قانون ممنوعیت ارسال و انتشار اعلامیه ها در مرز و امکان شکایت کیفری علیه کسانی است که چنین اقداماتی را انجام می دهند با این حال، کره شمالی، سئول را به دلیل تاخیر و اهمال در این اقدام مورد انتقاد قرار داد.

سخنگوی جبهه متحد کره شمالی گفت: کره جنوبی باید قبل از نقض توافق نامه مشترک به این فکر می افتاد اکنون خیلی دیر است.

پیش از این کره جنوبی روز شنبه با اظهار تاسف، از کره شمالی خواسته بود که بلافاصله برنامه خود برای ارسال اعلامیه های ضد سئول به وسیله مرز را لغو کند کره شمالی تصاویری را منتشر نموده است که در آن تعدادی در حال آماده کردن اوراق تبلیغاتی ضد کره جنوبی هستند که یکی از آنها محتوای تبلیغاتی علیه مون جائه این رییس جمهوری این کشور دارد.

کره شمالی انتشار اوراق تبلیغاتی علیه همسایه جنوبی را سیلی محکمی بر مقام های کره جنوبی می داند که در دو سال گذشته به دلیل اقدامات نادرست خود باعث تشدید تنش ها میان دو کشور شده اند.

رسانه های دولتی کره شمالی در روزهای اخیر گزارش نموده اند که صبر مردم این کشور به سر رسیده است و آنها مملو از خشم و عصبانیت از کره جنوبی هستند و این خشم در حال انفجار است.

اعزام سربازان کره شمالی به مرز

در میانه افزایش نگرانی ها نسبت به اقدام نظامی کره شمالی علیه کره جنوبی، خبرگزاری یونهاپ امروز به نقل از منابع نظامی گزارش کرد که پیونگ یانگ گروه های کوچکی از سربازانش را به پاسگاه های مرزی اعزام نموده است.

گزارش می افزاید کره شمال گروه های تا پنج نفره را با بیل و کلنگ به پاسگاه های مرزی که پیشتر نابود نموده بود اعزام نموده است تا این پایگاه ها را تعمیر نمایند کره جنوبی حدود 60 پاسگاه و کره شمالی هم حدود 150 پاسگاه مرزی دارد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1059

به "نبرد بی انتها اعلامیه ها در دو کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبرد بی انتها اعلامیه ها در دو کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید