پیونگ یانگ سئول را سرزنش کرد

به گزارش گروه سرگرمی، پکن- خبرنگاران- پیونگ یانگ، سئول را به خاطر خرید هواپیماهای F-35A آمریکا سرزنش و هشدار داد چنین عمل تحریک آمیزی می تواند آرامش صلح در شبه جزیره کره را به خطر اندازد.

پیونگ یانگ سئول را سرزنش کرد

به گزارش خبرنگاران وب سایت یوری میزوکری کره شمالی روز دوشنبه در گزارشی نوشت که خرید جت های رادار گریز آمریکا توسط کره جنوبی، یک اقدام خصمانه است که باعث افزایش تنش نظامی در شبه جزیره و یک چالش جدی برای کوشش های صلح می گردد.

اواخر ماه گذشته میلادی، کره جنوبی دو هواپیمای جنگنده F-35A ایالات متحده را تحویل گرفت، هرچند هنوز تاریخ استفاده رسمی از آنها تعیین نشده است.

در مجموع قرار است 10 جنگنده F-35A که توسط شرکت لاکهید مارتین آمریکا ساخته شده است، تا خاتمه امسال به کره جنوبی تحویل گردد.

سئول در سال 2014 میلادی سفارش خرید این تعداد جنگنده با هزینه 6.5 میلیارد دلار برای استقرار در سال 2021 را به آمریکا داد.

وب سایت کره شمالی در ادامه گزارش خود آورده است کره جنوبی باید نتایج فاجعه آمیز خرید جت های جنگنده را در نظر بگیرد.

این دو فروند جت رادارگریز آمریکا 29 مارس به کره جنوبی تحویل شد و هم اکنون در پایگاه هوایی چونگجو واقع در 140 کیلومتری جنوب سئول مستقر هستند.

کره شمالی به دنبال شکست در مذاکرات هانوی با آمریکا، با حساسیت زیاد تحولات شبه جزیره کره را دنبال می نماید.

دومین نشست سران میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کره شمالی و آمریکا 8 و 9 اسفند 97 در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید، اما این نشست به دلیل زیاده خواهی های دونالد ترامپ در برابر درخواست های منطقی کیم، باخت و ترامپ نشست را نیمه کاره رها کرد.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 124

به "پیونگ یانگ سئول را سرزنش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیونگ یانگ سئول را سرزنش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید