مقدار فراوری قیر در کشور به 6میلیون تن رسید

به گزارش گروه سرگرمی، مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: اندازه فراوری قیر در کشور به 6میلیون تن رسیده که البته قیر های وارداتی بی کیفیت در این بخش باعث ایجاد کاهش کیفیت نگهداری راه ها شده است.

مقدار فراوری قیر در کشور به 6میلیون تن رسید

مجید کیان پور گفت: یکی از ارکان توسعه زیرساخت های کشور نگهداری از زیرساخت ها است چراکه راه ها و شریان معابر جزو سرمایه ملی محسوب می گردد.

به گفته مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک 294 هزار کیلومتر شریان اصلی و معابر در کشور وجود دارد که با توجه به اهمیت این بخش باید مهندسی و مقاوم سازی این معابر را افزایش دهیم و مقدار اعتبار مورد احتیاج برای این بخش 100 هزار میلیارد تومان برای نگهداری از آنها احتیاج داریم که حجم بسیار کمی از این اعتبارات تنها برای نگهداری، مقاوم سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز اختصاص می یابد حدود 30 هزار میلیارد تومان است.

او می گوید: روش های سنتی در این بخش دیگر پاسخگو نیست و احتیاج به استفاده از تکنولوژی روز و روش های نوین است که در این حوزه شرکت های دانش بنیان توانسته اند به بومی سازی در این بخش برسند.

کیان پور اعلام کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با توجه به سابقه 70 ساله در این حوزه و با استفاده از اسکنر ها توانسته به یاری حوزه نگهداری از راه ها برسند.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه نمود: استفاده از روش های روز جهان برای بالا بردن عمر مفید راه ها و روکش های حفاظتی می تواند موثر باشد و مانع از ترک خوردگی معابر و جاده ها می گردد.

او گفت: استفاده از نیروی های مهارت دیده و متخصص را در حوزه نگهداری از راه ها استفاده کنیم و در این بخش وزارت راه وشهرسازی بیش از 10سال است که از روسازی بتنی استفاده نموده و در حال حاضر ظرفیت اسمی فراوری سیمان در کشور حدود 90 میلیون تن است که این بخش خود می تواند در کاهش استفاده از قیر که هم اکنون با افزایش قیمت هن روبرو شده یاری کند.

کیان پور گفت: در کشور بین 5ونیم تا 6 میلیون تن قیر فراوری می گردد که در این میان شاهد قیرهای وارداتی در کشور هستیم که کیفیت پایین این محصولات باعث کاهش کیفیت نگهداری راه ها و معابر شده است.

چهاردهمین همایش ملی و نمایشگاه قیر آسفالت و ماشین آلات با حضور معاون های وزیر راه وشهرسازی و نمایندگان مجلس برگزار گردید.

خبرنگاران مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 آبان 1401 بروزرسانی: 10 آبان 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2131

به "مقدار فراوری قیر در کشور به 6میلیون تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار فراوری قیر در کشور به 6میلیون تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید