منطقی: کمک های دولتی لازمه توسعه خودرو های برقی ، شرکت های دانش بنیان یک اصل مهم هستند

به گزارش گروه سرگرمی، دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته گفت: تولید خودرو های برقی در ایران بسیار گران است، در نتیجه برای توسعه این محصولات باید به کمک های دولتی و توانمند شرکت های دانش بنیان اتکا کرد.

منطقی: کمک های دولتی لازمه توسعه خودرو های برقی ، شرکت های دانش بنیان یک اصل مهم هستند

منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران، در خصوص زمان ورود خودرو های برقی و خودران به سامانه حمل و نقل شهری اظهار کرد: بر اساس اقدامات اجرا شده و برنامه ریزی های اجرا شده، پیش بینی می کنیم که خودرو های برقی در زمان نزدیکتری به بازار می آید.

منطقی ادامه داد: احتمالا تا دو سال آینده فرایند برقی شدن خودرو های ایرانی در اتوبوس های شهری محقق خواهد شد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته، امکان برقی شدن موتورسیکلت ها از همین حالا هم امکانپذیر است و برخی نمونه های آن نیز وارد بازار شده است.

وی درخصوص تولدی خودر های خودران در کشور نیز تاکید کرد: خودران کردن خودرو ها چند مرحله دارد؛ در مرحله اول باید یک پلتفرم برقی داشته باشیم؛ همچنین در گام دوم لازم است سیستم ایمنی که راننده را در 4 مرحله حذف می کند پیاده سازی کنیم، اما برای اینکه این مراحل در چه زمانی در کشور اجرایی شود بررسی های بیشتری نیاز است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته شرح داد: آنچه در حال حاضر در کشور اهمیت دارد جاری سازی فرایند برقی کردن اتوبوس، موتورسیکلت و نهایتا خودرو های شخصی در کشور است.

منطقی افزود: با توجه به اینکه در کشور ما استعداد فوق العاده ای وجود دارد، برای اتوبوس های برقی یک اصل مهم یعنی همکاری با شرکت های دانش بنیان را در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: شاکله اتوبوس های برقی بر روی 4 فناوری الکترونیک، ارتباطات، کنترل و الکتریسیته قرار گرفته است و خوشبختانه ما بهترین متخصص ها را در این زمینه در کشور داریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز عمدتا در شرکت های دانش بنیان تولید می شود، تاکید کرد: خودروسازان بزرگ کشور نیز امروز به دنبال ورود به این عرصه هستند، به طوری که نمونه هایی در دو شرکت خودروسازی بزرگ طراحی و تولید محدود شده است.

منطقی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز نمونه ای از خودرو های برقی وارد بازار نشده است؟ اظهار کرد: تولید خودرو های برقی در ایران بسیار گران است، در نتیجه مرحله اول تولید نمونه است و مرحله دوم اقتصادی کردن آن نمونه؛ برای توسعه این محصولات باید به کمک های دولتی و توانمند شرکت های دانش بنیان اتکا کرد.

وی با بیان اینکه کشور های دیگری هم که به این عرصه وارد شده اند تمام این راستا ها را پشت سر گذاشته اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهر های تهران، اصفهان و مشهد برای ورود وسائل نقلیه برقی داوطلب شده اند، که به همین دلیل هم یک خط تولید موتورسیکلت های برقی در شهر اصفهان راه اندازی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 736

به "منطقی: کمک های دولتی لازمه توسعه خودرو های برقی ، شرکت های دانش بنیان یک اصل مهم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقی: کمک های دولتی لازمه توسعه خودرو های برقی ، شرکت های دانش بنیان یک اصل مهم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید