مسئولان شهر صدای بچه ها را بشنوند

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران/اصفهان نماینده یونیسف در ایران گفت: به مسئولان شهر این پیشنهاد را می دهم که شنیدن صحبت های بچه ها را در اولویت قرار داده و صدای آن ها را بشنوند.

مسئولان شهر صدای بچه ها را بشنوند

مندیپ اوبرایان، امروز(سه شنبه- 14 بهمن ماه) در آیین اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان که در هتل آسمان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امسال با سردرگمی و اطمینان نداشتن درباره بیماری همه گیر کووید -19، یک بحران جدی در حوزه سلامت رخ داد و زندگی همه ما را به لحاظ شخصی و حرفه ای و زندگی بچه ها به ویژه آسیب پذیرترین بچه ها را تحت تأثیر قرار داد.

وی افزود: از سویی دیگر امسال سالی پر از امید، همبستگی و مشارکت جهانی بود که در آن راه چاره هایی برای چالش های ناشی از پاندمی در سطح محلی و جهانی ارائه شد.

کننده یونیسف در ایران با بیان اینکه هم اکنون 58 کشور در مقایسه با 40 کشور در سال 2019، ابتکار شهرهای دوستدار کودک را با همکاری یونیسف در سطوح مختلف اجرا می کنند، شرح داد: شهر دوستدار کودک به شهر یا اجتماع محلی گفته می شود که در آن نظرها، نیازها، اولویت ها و رفاه بچه ها بخشی جدایی ناپذیر از سیاست ها، برنامه ها و تصمیم های عمومی است.

اوبرایان، اطمینان از اینکه بچه ها بتوانند در یک محیط امن، عادلانه، سالم، زندگی کنند را از مهمترین اهداف یونیسف در شهر دوستدار کودک دانست و گفت: ابتکار شهرهای دوستدار کودک توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، به عنوان مثال از تهیه یک وعده غذای گرم روزانه در شهر پوتسدام در آلمان، توسعه مهارت های نوجوانان در ویتنام و آموزش معلمان در زمینه حمایت روانی و اجتماعی و راه اندازی بسترهای مجازی برای شهرها جهت تبادل تجربیاتشان در فنلاند اجرا شده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات ایران که با حمایت یونیسف و سایر شرکای کاری در راه اجرایی کردن ابتکار شهرهای دوستدار کودک طی دو سال گذشته اجرا شده است، اظهار کرد: بهمن ماه 98، نخستین کنفرانس ملی شهرهای دوستدار کودک در ایران برگزار شد که این کنفرانس آغاز سفر اصفهان برای تبدیل شدن به شهری شایسته برای بچه ها به ویژه برای اقشار آسیب پذیر از جمله بچه ها با توانایی های متفاوت و نیازهای ویژه بود.

کننده یونیسف در ایران ادامه داد: تابستان سال 98 وزارت کشور و یونیسف با پشتیبانی شبکه شهرهای دوستدار کودک در ایران با مشارکت بیش از یک هزار و 700 کودک و جوان از 30 شهر و 19 استان در سراسر ایران چشم اندازی با عنوان شهر دوستدار کودک چگونه شهری است را طراحی کردند و نتایج به دست آمده از نظرات بچه ها نسبت به شهرداران در بیانیه جهانی کودک و جوانان از 167 کشور در نظر گرفته شد.

اوبرایان همچنین گفت: در پاییز سال گذشته نیز شهرداری اصفهان در اجلاس جهانی شهرهای دوستدار کودک در کلن آلمان شرکت کرد و در کنار بیش از 100 شهردار از بیش از 40 کشور جهان به منظور تعهدات اصفهان برای اجرای برنامه شهر دوستدار کودک بیانیه شهرداران کلن را امضا کرد.

وی گسترش ابتکار شهرهای دوستدار کودک را گامی بسیار مهم در تبدیل اصفهان به شهری محبت آمیز تر برای بچه ها دانست و افزود: با امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور، دفتر یونیسف در ایران و شهرداری، اصفهان به عنوان نخستین شهر از ایران برای پیوستن به شبکه جهانی شهرهای دوستدار کودک، به عنوان یک شهر کاندیدا شناخته می شود و لوگوی کاندیداتوری شهرهای دوستدار کودک را دریافت می کند.

کننده یونیسف در ایران اعطای این نشان را به معنی پذیرش مسئولیت بهبود هرچه بیشتر رفاه بچه ها به ویژه آسیب پذیرترین بچه ها از سوی شهرداری اصفهان اظهار داشت و گفت: شهرداری اصفهان با مشارکت معنادار بچه ها و نوجوانان و با هماهنگی کامل با کمیته ملی هماهنگی شهرهای دوستدار کودک و یونیسف و همچنین نظرهای تخصصی برنامه محور را در تمام مراحل ارائه می دهد.

اوبرایان با ابراز خرسندی از حضور 12 شهر ایران به عنوان پایلوت شهرهای دوستدار کودک، اظهار داشت: شهرهای دوستدار کودک از منظر بچه ها به شهر نگاه می کنند. به مسئولان شهری در اصفهان توصیه می کنم شنیدن صحبت های بچه ها را در اولویت قرار داده و آنها را در تصمیم گیری ها درگیر کنند تا بتوانند رویاهای بچه ها را برای شهرشان بهتر درک کنند.

به گزارش خبرنگاران، امروز سه شنبه- 14 بهمن ماه در مراسمی تفاهم نامه همکاری وزارت کشور، شهرداری اصفهان و دفتر یونیسف در ایران به منظور اعطای نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک یونیسف به اصفهان به امضا رسید و اصفهان لوگوی شهرهای دوستدار کودک را دریافت کرد.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه نقاشی بچه ها به نمایش درآمد و لوگوی طراحی شده توسط کودک اصفهانی و همچنین تمبر شهر دوستدار کودک رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1432

به "مسئولان شهر صدای بچه ها را بشنوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان شهر صدای بچه ها را بشنوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید