مرگبارترین گیاهان جهان، آشنایی با گلی که شما را مجبور به خودکشی می نماید!

به گزارش گروه سرگرمی، بعضی از گیاهان در دنیا به مقدار ای سمی هستند که حتی می توانند حیوانات و انسان ها را با مواد شیمیایی خطرناک خود بکشند.

مرگبارترین گیاهان جهان، آشنایی با گلی که شما را مجبور به خودکشی می نماید!

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی خبرنگاران به نقل از unbelievable-facts، در نگاه اول ممکن است تمامی گیاهان زیبا و بی خطر به نظر برسند، اما باید بدانید بسیاری از آن ها می توانند کشنده ترین سموم دنیا را فراوری نمایند. بعضی از گیاهان حتی می توانند حیوانات و انسان ها را با مواد شیمیایی خطرناک خود بکشند. از کشتن سقراط با سم شوکران زهرآلود گرفته تا مصرف تصادفی این میوه ها و گیاهان مرگبار به وسیله جوانان، این گیاهان خطرناک هزاران سال است که باعث مرگ انسان می شوند. در اینجا با چندین گیاه خطرناک و مرگبار آشنا می شوید که در بعضی موارد به راحتی در محیط اطراف ما یافت می شوند.

این درخت سمی در فلوریدا قرار گرفته است و وقتی در هنگام بارش باران زیر آن می ایستید تاول های دردناکی روی پوست شما ایجاد می گردد. اگر دود چوب سوخته اش به چشم شما برسد، شما را کور می نماید. این میوه می تواند با برگ های سمی خود آب را مسموم کند و اگر میوه آن را بخورید می تواند شما را بکشد. خوردن میوه، دست زدن به تنه یا حتی نفس کشیدن در نزدیکی درخت می تواند برای سلامتی شما بسیار مضر باشد. به همین علت، این سیب ساحلی در زبان اسپانیایی به عنوان la manzanilla de la muerte به معنای سیب کوچک مرگ شناخته می گردد. این گیاه بومی استرالیا، چنان درد غیرقابل تحملی را ایجاد می نماید که فردی برای خودداری از رنج و بدبختی خودکشی کرد. هیچ پادزهر وجود ندارد و ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا از شر درد غیرقابل تصور ناشی از یک لمس جزئی خلاص شوید.

یکی دیگر از گیاهان خطرناک دنیا، گیاه خودکشی است. برگ های این گیاه به علت ظاهر مبهم و نرمی که دارند مجذوب کننده به نظر می رسند. با این حال این موضوع از باطن اصلی آن ها را به دور است. این گیاه می تواند باعث خودکشی انسان گردد. فقط لمس کوتاه برگ های این گیاه کافیست تا دردی غیرقابل تحمل به جان قربانی بیفتد. این گیاه تعداد زیادی از مردم را مجبور به خودکشی نموده و به همین دلیل گیاه خودکشی نامیده می گردد. هیچ پادزهری یرای این گیاه وجود ندارد و التیام این درد غیرقابل تصور ماه ها یا حتی سال ها طول می کشد. این گیاه در جنگل های بارانی شمال شرقی استرالیا و بعضی از منطقه ها اندونزی یافت می گردد.

میوه های این درخت که شبیه به کدو هستند وقتی به طور کامل بالغ شدند می توانند منفجر شوند و این انفجار صدای بلندی را ایجاد می نماید. ترکش های این درخت می تواند به طور خطرناکی به هر انسان یا حیوانی که بر سر راهش قرار گرفته است آسیب برساند. خوردن میوه های این درخت نیز می تواند مسائل سلامتی متعددی را ایجاد کند. این گیاه بومی نواحی گرمسیری آمریکای جنوبی و جنگل های بارانی آمازون است و گاهی اوقات در منطقه ها گرمسیری آمریکای شمالی نیز یافت می گردد. آن ها نمی توانند در منطقه ها منجمد رشد نمایند و به آفتاب جزئی یا کامل احتیاج دارند.

این درخت خطرناک دارای گل های نر و ماده فرق دارد. هنگامی که گل ماده بارور می گردد، غلاف هایی فراوری می نماید که حاوی دانه های انفجاری درخت است. میوه این گیاه شبیه کدو تنبل است. اما هنگامی که میوه ها به صورت کپسول دانه خشک می شوند، مانند بمب های ساعتی عمل می نمایند. این درخت دانه گل دانه های سخت و مسطح شده خود را با سرعت حداکثر 240 کیلومتر در ساعت پرت می نماید و مسافت در حدود 18 متر را طی می نماید.

یکی دیگر از سمی ترین گیاهان دنیا، Wild Parsnip است. جعفری وحشی یکی از گیاهان خانواده هویج محسوب می گردد. این گیاه بومی اروپا و آسیا است، اما به وسیله مهاجران اروپایی به آمریکای شمالی آورده شده است. شیره این گیاه در صورت فعال شدن به وسیله نور خورشید می تواند باعث سوختگی شدید گردد و به پوست آسیب جدی برساند. شیره این گیاه می تواند پوست انسا را در برابر اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیر نمایند.هر قسمت از این گیاه به شدت سمی است. این گیاه دو ماده شیمیایی اولاندرین و نرین را آزاد می نماید که اگر آن ها را از برگ هایش مصرف کنید می توانند باعث مرگ شوند. این بسیار خطرناک است که اگر عسل تهیه شده به وسیله زنبور عسل مصرف نماینده این گیاه را بخورید، ممکن است از آن نیز مسموم شوید.

خرزهره در بین خطرناکترین گیاهان دنیا قرار گرفته است و هر قسمت از این گیاه مملو از سموم است. دو مورد از کشنده ترین مواد شیمیایی دنیا که اولاندرین و نرین هستند به وسیله این گیاه آزاد می شوند. سم این گیاه به قدری مضر است که حتی مصرف عسلی که از شهد این گیاه به دست آمده نیز می تواند شما را مسوم کند. گاهی از گیاه برای مقاصد تزئینی نیز استفاده می گردد و عطر آن نیز بسیار مجذوب کننده است.

یکی دیگر از گیاهان خطرناک دنیا، شوکران آبی است که در منطقه ها باتلاقی قاره آمریکا وجود دارد. این گیاه حاوی یک سم کشنده به نام سیکوتوکسین است که به وفور در ریشه های آن وجود دارد. یک ترکیب شیمیایی مهلک که می تواند باعث تشنج شدید، لرزش عضلات و حالت تهوع گردد. کسانی که از این سم جان سالم به در می برند، دچار بیماری های طولانی مدت مانند فراموشی می شوند. حتی مصرف کمی از این گیاه می توانند پرخطر باشد.

شابیزک میوه های بنفش و تیره دارد و دارای ماده سمی آتروپین است که به عنوان مخدر به کار می رود. ماده سمی آن در ریشه های ضخیم جمع می گردد. خوردن دو میوه از این گیاه توانایی کشتن بچه ها را دارد و حداکثر خوردن 20 مورد از میوه های آن می تواند بزرگسالان را ببا کام مرگ بکشاند. این میوه برای پرندگان و حیوانات کاملا بی خطر است، اما برای انسان بسیار سمی است.

در میان کشنده ترین گیاهان دنیا، کرچک برای اولین بار در آفریقا یافت شد، اما اکنون در سراسر دنیا در دسترس است. این گل را می توان با گل های سبز مایل به زرد دارای مرکز قرمز و برگ های بزرگ با لبه های دندانه دار تشخیص داد. همه ما در خصوص روغن کرچک خوانده ایم که در تهیه غذا های مختلف، و طعم دهنده در فراوری آب نبات استفاده می گردد. اما ریسین یک پروتئین بسیار سمی است که در دانه های کرچک وجود دارد و با غلظت زیاد در پوشش بذر های این گیاه وجود دارد. اگرچه مسمومیت با بذر نادر است، اما مرگ و میر های متعددی با مصرف دانه های این گیاه گزارش شده است.

تاتوره جزو گیاهان داروئی محسوب می گردد. از این گیاه ماده آتروپین بدست می آید که خاصیت ضدسم دارد؛ ولی خود این گیاه به شدت سمی می باشد. این گیاه عمدتا در هند یافت می گردد و دارای خواص توهم زایی است. دوز کمی از این گیاه می تواند منجر به بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ گردد. این گیاه ابتدا در آمریکا یافت شد، اما اکنون در تمام نقاط دنیا وجود دارد. این گیاه به علت خواص دارویی که دارد، به عنوان یک مسکن در هنگام جراحی یا استخوان سازی و تسکین علائم آسم شناخته شده است. بعلاوه شهد و گلبرگ گل های آن خطرناک است. آن ها مانند سایر قسمت های گیاه آلوده به سموم هستند.

دانه های چشم خرچنگی حاوی، یک ماده شیمیایی بسیار سمی به نام ابرین است. این سم قادر است عملکرد سطح سلولی بدن را دچار اشکال کند. اگر به طور ناخواسته از دانه های این گیاه مصرف کنید، در شرایطی که جویده نگردد و به طور سالم قورتش بدهید، دچار هیچ مسئله ای نمی شوید، اما اگر با دندان خوردش کنید، سپس مصرف کنید، این دانه می تواند بسیار مرگبار باشد. در هلند دانه های این گیاه را با مروارید مخلوط می نمایند و در جواهر سازی از آن استفاده می نمایند. هر کدام از دانه های این گیاه بیش از 2.5 میلی گرم ابرین دارد و حدود 2.5 میلی گرم از سم ابرین کافی است تا انسان را به کام مرگ بکشاند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1839

به "مرگبارترین گیاهان جهان، آشنایی با گلی که شما را مجبور به خودکشی می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگبارترین گیاهان جهان، آشنایی با گلی که شما را مجبور به خودکشی می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید