مراحل صحیح چک کردن قند خون چگونه است؟

به گزارش گروه سرگرمی، همه ما تصور می کنیم که طریقه صحیح چک کردن قند خون با دستگاه گلوکومتر را می دانیم؛ اما آیا در حقیقت همین طور است؟! در این مطلب مراحل صحیح چک کردن قند خون با دستگاه گلوکومتر را با یکدیگر مرور می کنیم.

مراحل صحیح چک کردن قند خون چگونه است؟

به گزارش خبرنگاران، ابتدا دست های خود را با آب ولرم و صابون بشوئید و به طور کامل خشک کنید. از قلم نیاندازید چنانچه دستانتان خیس باشد، دستگاه عدد صحیحی برای قند خون نشان نمی دهد. احتیاجی به استفاده از الکل برای ضدعفونی نیست؛ هر چند در صورت مصرف باید اجازه داد تا الکل روی دست کامل خشک گردد.

2- سوزن را درون لنست و سپس کلاهک را روی آن قرار دهید. به یاد داشته باشید که درجه لنست باید با توجه به ضخامت پوست تنظیم گردد؛ درجه های پایین تر برای بچه ها و درجه های بالاتر برای ضخامت های بیشتر پوست بزرگسالان استفاده می گردد.

3- ضمن اطمینان از منقضی نبودن تاریخ مصرف نوار، آن را درون صندلی مناسب دستگاه قرار داده و قطره خون را روی دستگاه قرار دهید. با پیشرفته تر شدن دستگاه های سنجش قند خون، امروزه کمترین میزان خون برای سنجش احتیاج است. در ادامه اجازه دهید تا دستگاه میزان قند خون را نشان دهد.

4- در صورت لزوم (به عنوان مثال در خصوص بیماران مبتلا به دیابت)، قند خون را در دفترچه یادداشت نموده و در هر بار مراجعه به پزشک متخصص همراه داشته باشید.

5- در مرحله آخر نوار را از دستگاه و سوزن را از لنست خارج نموده و به ظرف زباله مناسب انتقال دهید.

از قلم نیاندازید که همیشه از کناره های انگشت خونگیری کنید؛ خون باید بدون هر فشاری از انگشت خارج گردد و نکته آخر اینکه از هر 10 انگشت می توان خون گرفت.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1609

به "مراحل صحیح چک کردن قند خون چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل صحیح چک کردن قند خون چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید